Primul si, pana in prezent, singurul centru comercial de tip outlet din Romania, Fashion House Outlet Centre, are preturi prea mari, aproape la fel cu cele din mall-urile locale si o oferta prea mica de branduri premium, sunt de parere consultantii imobiliari.

http://www.wall-street.ro/slideshow/Real-Estate/72379/Ce-ii-lipseste-primului-outlet-din-Romania.htmlFashion House Outlet Centre (foto), dezvoltat de Liebrecht & wooD in cadrul West Park Militari, are o suprafata inchiriabila de 16.000 mp, care s-a dovedit a fi chiar prea mare, din cauza lipsei de branduri premium si medium, se arata intr-o analiza a companiei de consultanta imobiliara Colliers International.

"Vanzarile din centrele comerciale din Romania au scazut cu 20-40% in acest an fata de 2008 si au fortat retailerii sa vanda marfa la preturi mai mici, inainte de a ajunge in outlet.

De aceea, acum nu observam o diferenta prea mare intre marfa din outlet si cea din mall-uri", a explicat George Patrascu, broker in cadrul diviziei de retail a Colliers.

Pe langa acestea, preturile din singurul outlet din Romania au ramas inca prea mari, reducerile nu sunt foarte vizibile comparativ cu preturile colectiilor noi, asa ca nu este atractiv petru cumparatorii sa mearga pana la periferia orasului pentru preturi insesizabil mai mici.

"Comparativ cu proiecte asemanatoare din vestul Europei, centrului comercial de tip outlet din Romania ii lipsesc partea de entertainment si oferta de branduri premium la preturi accesibile. In prezent, piata depinde foarte mult de increderea consumatorului, puterea de cumparare, banci si intrari noi in materie de branduri", a adaugat consultantul Colliers.

Printre marcile prezente in Fashion House se numara Puma, US Polo Assn., adidas, Famous Brands, Benetton, Mango, Stefanel, Replay, Mobexpert, Levias, Ipekyol, B&B Collection, Otter sau Timberland/Nautica.

O opinie mai optimista are Gabriela Nicolae, senior broker in cadrul departamentului de retail al The Advisers/Knight Frank, care spune ca piata din Romania este destul de la inceput , abia lasand timp centrelor comerciale de tip mall sa acumuleze experienta.




Sursa

29 September 2009