Developerii care au reuşit să vândă multe apartamente în ultima perioadă aleg să-şi extindă afacerea sau să investească în facilităţile noului cartier.

14921-cartierul_latin.jpgLocuri de joacă pentru copii sau grădiniţe, centre spa sau saloane pentru nunţi - sunt doar câteva dintre investiţiile pe care le fac dezvoltatorii care au avut succes la vânzări. La acestea se adaugă achiziţia de noi terenuri pentru construcţia de apartamente.

Cei mai mulţi dezvoltatori rezidenţiali se declară ex­trem de mulţumiţi în a­ceas­tă perioadă dacă reu­şesc să ducă lucrarea la bun sfârşit şi, eventual, să mai vândă două-trei apartamente lunar. A vorbi acum despre dezvoltatori care se extind sau care vând zeci de apartamente lunar poate părea ceva ieşit din comun. Aceştia există însă. Secretul lor este că nu au construit „fără nu­măr", în aşteptarea cumpărătorilor, ci s-au dezvoltat treptat, pe măsură ce vindeau, cu preţuri adaptate la piaţă. Cei mai mulţi nu au apelat la bănci decât în mică măsură. Ne vom opri la trei exemple de dezvoltatori cu succes la vânzări în ultima peri­oadă şi la investiţiile acestora, rezultate din aceste vânzări.

Cartierul Latin

În Cartierul Latin, omul de afa­ceri Gabriel Lupulescu a ridicat pa­tru blocuri, iar al cincilea este pre­gătit de finalizare pentru luna martie. El continuă să cumpere terenuri pentru construcţia de noi blocuri, pentru că a observat că, pe măsură ce le construieşte, acestea se vând. „Chiar şi după ce s-a terminat boom-ul, nu i-am aşteptat pe alţi dezvoltatori să ieftinească, am făcut-o eu. Am redus chiar cu 30%", a declarat Lupulescu.

Primul teren cumpărat a fost în 2007, pe vârf de preţ. Pentru primul bloc ridicat a apelat la bancă, dar a fost şi singurul pentru care s-a îm­prumutat. De atunci n-a mai apelat la bănci. După ce a vândut blocul, pentru tot ce a făcut a folosit doar banii din vânzările apartamentelor. Printre investiţiile din zonă se nu­mără un supermarket, un restaurant şi un loc de joacă pentru copii. „Acestea sunt deocamdată ale mele. Probabil că atunci când se vor aduna şi mai mulţi proprietari în cartier, poate când vor fi 5.000 de oameni, voi vinde supermarketul la Carre­four sau la cine va fi interesat", a de­clarat Lupulescu. Acesta mai pre­găteşte pentru blocul care va fi gata în martie o farmacie, o spălătorie auto şi una de haine. „Pe lângă parcul pentru copii voi deschide şi un parc pentru promenadă, unde să se poată plimba oamenii sau să joace o tablă", a adăugat dezvoltatorul. Una dintre mulţumirile acestuia este şi că a reuşit să prelungească linia au­to­buzului 122 cu încă patru staţii, pentru a-i prelua şi pe rezidenţii din Cartierul Latin şi, pe traseu, pe cei din Primăvara Ghencea.

Militari Residence

Proiectul de lângă Metro Militari se schimbă de la un anotimp la altul. Un reprezentant al dezvoltatorului declara astă-vară că Militari Resi­dence va avea 20 de blocuri. „Asta a fost în vară. Dar, pentru că am terminat mai repede ce ne-am propus şi am avut succes la vânzări, am cum­părat teren şi mai facem două blo­curi", a declarat Iulian Robu, repre­zentant al dezvoltatorului.

Acest proiect este într-un fel o afacere în familie, pentru că Iulian Robu este finul lui Constantin Că­pă­ţână, proprietarul proiectului. Prin­tre investiţiile dezvoltatorului în cartier se numără o grădiniţă ex­trem de mare, de 500 de locuri (pro­babil una dintre cele mai mari din ţară), piscină, sală de fitness şi spa, cabinet stomatologic, restaurant şi pizzerie. Investiţia în grădiniţă a fost de aproximativ două milioane de eu­ro. Tot în acest ansamblu sunt pre­gătite o farmacie, precum şi două mari construcţii destinate exclusiv organizării de festivităţi. „Ne-am gândit să investim şi în aşa ceva, pentru cei care vor să organizeze nunţi sau alte evenimente. Le vom inaugura direct cu petreceri de Cră­ciun şi Revelion în acest an", a de­clarat Robu. Din cele 1.500 de apartamente ale ansamblului, mai sunt la vânzare aproximativ 300. De asemenea, în vară, dezvoltatorul a mai construit şi 10 vile din care mai este la vânzare una singură. Principala nemulţumire a dezvoltatorului este legată de absenţa unei linii de transport pentru cei aproximativ 600 de metri dintre ansamblul pe care-l deţine şi linia de transport. „În complex sunt aproximativ 900 de familii şi e normal să fie şi transport în co­mun. Am încercat la RATB, unde mi-au spus iniţial să vin cu 300 de semnături pentru a aduce linia la complex. După ce am strâns 300 mi-au zis că, de fapt, trebuie 1.000 de sem­nături. O să o rezolv până la ur­mă", a declarat Robu.

Linda Residence

Un alt proiect care a avut succes la vânzări în ultima perioadă este Linda Residence, aflat în zona Pan­telimon. Partea specială a acestui pro­iect este că a fost îngheţat la stadiul de structură pe o perioadă de şapte luni anul trecut, ca urmare a proble­melor cu finanţarea. După rezol­va­rea acestora, proiectul s-a împărţit pe faze. „Faza I, finalizată, este vândută cam 85%. Faza II e la roşu şi va fi gata în martie, dar vân­zările încep în pe­ri­oada asta", a de­clarat Petr Sava­teev, director executiv al RRG, dez­vol­tatorul proiectului. Cele mai mul­te apartamente au fost vândute prin programul „Pri­ma Casă", iar vârful vân­zărilor a fost luna februarie.

Compania a achiziţionat în peri­oada de boom cinci terenuri în Ca­pitală, în zone precum Herăstrău, Strău­leşti sau lângă Cora Pantel­i­mon. „Nici dacă am vrea să renun­ţăm la România nu putem, pentru că avem terenurile astea cumpărate scump, aşa că suntem nevoiţi să dezvoltăm în continuare cum putem", a declarat Savateev. Acesta vrea să mai aibă în complex o farmacie şi o ban­că, după ce a atras deja un minimarket. Faza a doua a proiectului va fi ter­minată cu banii încasaţi din vân­zările primei faze.


Sursa

8 November 2010