210 milioane de euro, 180 milioane de euro - nu, nu sunt sumele încasate de stat pentru vânzarea vreunei companii de utilităţi sau de vreun antreprenor inspirat, care a creat o afacere de la zero şi după ani a reuşit să o vândă unui investitor strategic. În realitate, sunt sumele pe care investitorii imobiliari internaţionali erau dispuşi să le plătească, şi le-au şi plătit în unele cazuri, pentru achiziţia unui mall într-un oraş de provincie din România în anii 2006-2007. Lucrurile s-au schimbat dramatic în doar 5-6 ani.

26307-shutterstock-18595973.jpgInvestitorii care ar fi cumpărat orice, la orice preţ, fără măcar să ştie ce cumpără au dispărut, iar tranzacţiile cu spaţii de retail se mai fac doar cu proiecte "în moarte clinică".

Investitorii se băteau în urmă cu 5-6 ani pe proiecte care nici măcar nu erau realizate, dând crezare doar unor poveşti, împachetate frumos şi argumentate de "potenţialul extraordinar al pieţei româneşti".

 

Sursa

10 septembrie 2012