Ce a insemnat anul 2011 pentru piata imobiliara romaneasca? In primul rand o evolutie atipica, mai ales din punctul de vedere al “varfurilor de sezon”, care in anii trecuti se inregistrau in lunile martie si noiembrie. “In primele noua luni ale anului 2011 s-a evidentiat o crestere a vanzarilor comparativ cu aceeasi perioada a anului 2010. In schimb, incepand cu luna octombrie, trendul a fost descendent, astfel incat, per total, anul 2011 se va pozitiona sensibil pe acelasi palier cu 2010”, spune Giulio Angheloiu, manager al companiei imobiliare Premier Service.


“Daca primele trei trimestre au evoluat pozitiv, acest fapt se datoareaza fluxului neintrerupt al programului “Prima Casa” si a unei perioade de oarecare stabilitate, fara zvonuri alarmiste privind viitorul incert al acestui program guvernamental. Chiar si vara a fost prolifica, lucru atipic acestui sezon. Ce a urmat, s-a datorat in mare parte nelinistii de pe pietele financiare, a tulburarilor starnite in subconstientul colectiv de zona media internationala, precum si a prognozelor cu iz pesimist”, completeaza el.

O alta deosebire esentiala fata de anul trecut este aparitia unei noi categorii de cumparatori. “Aproximativ unul din 5 clienti Premier au in portofoliu un imobil pe care intentioneaza sa-l schimbe prin sistemul buy-back, de regula solicitand un apartament cu suprafata mai mare si numar de camere imediat superior”, spune reprezentantul Premier Service. Buy-back-ul imobiliar reprezinta sistemul prin care potentialii clienti pot achita avansul pentru un apartament nou prin intermediul vechii locuinte, in care vor locui pana la finalizarea noului apartament fara sa plateasca chirie.

Nici bugetul nu mai este acelasi. Vorbim de un nou segment care prinde contur: cerere pentru apartamente de 2 camere cu preturi 40 – 45.000 Euro. Astfel incat, in zona de Sud a Capitalei, bugetul mediu s-a pozitionat intre 35.000 si 55.000 Euro. La formarea acestei medii au contribuit garsonierele de 25 – 30.000 Euro pe de-o parte si apartamentele de 3 camere cu suprafete mari si preturi intre 65-70.000 Euro.

O alta surpriza este faptul ca apartamentele cu doua camere nu mai fac parte din topul celor mai bine vandute proprietati. Cele mai tranzactionate au fost in 2011 garsonierele si apartamentele cu 3 camere. Apartamentele cu patru camere au inregistrat o cadere brutala, mai ales datorita zvonurilor despre cresterea cheltuielilor la intretinere datorita taierii subventiilor la incalzire.”Explicatia pentru reorintarea bucurestenilor catre trei camere in loc de doua se datoreaza aproprierii preturilor la 2 si 3 camere, iar cei care fac credite “Prima Casa” sau ipotecare pe perioada mai mare de timp se orienteaza in mod logic spre imobilul mai spatios”, explica Giulio Angheloiu

Chiar daca programul Prima Casa a adus un numar destul de ridicati de cumparatori, nu trebuie sa uitam inca ca si procentul celor care achizitioneaza cu bani lichizi a crescut ajungand pana la 15-20%. Un alt semnal al faptului ca piata imobiliara a avut o evolutie pozitiva anul acesta consta in faptul ca in 2011 au fost lansate pe piata mai multe ansambluri rezidentiale noi, mai ales in zona de sud.

Printre acestea se numara:
-    Gama Residence 3   
-    Lucky 2 si 3
-    Corvaris 2
-    Brown Residence 3
-    Sabina 3
-    Conduratu Residence
-    Studio Plus Popesti
-    Studio Plus Grand Arena
-    Family Residence Berceni
-    Flora Residence
-    Betty Residence
-    White Block
-    Apollo Residence 2
-    Anna Residence
-    Berceni Residence
-    Agnes Residence

Important este si faptul ca dezvoltatorii si-au adaptat oferta noilor cerinte din piata si au devenit mult mai deschisi la necesitatile potentialilor cumparatori. Ofertele speciale si promotiile s-au tinut lant, incepand cu reducerile de pret si terminand cu anularea comisionului pentru tranzactii. Pentru prima oara in Romania, Premier Service a oferit clientilor sai posibilitatea de a-si alege tipul de serviciu pentru achizitia unei locuinte. Astfel, compania pune la dispozitia cumparatorilor atat proprietati in exclusivitate, cat si locuinte in reprezentare exclusiva, al caror comision este 0 (ZERO), precum si apartamente sau case intermediate de catre agentii imobiliari in sistemul clasic. Pentru cele din urma, Premier Service vine cu o surpriza speciala, respectiv un comision de 1,5%, jumatate din cat practica majoritatea companiilor imobiliare din piata.

Compania si-a asumat si rolul de “agentie de stiri” pentru locuitorii din sudul Capitalei prin lansarea a sapte site-uri de zona. Platformele online lansate in descursul ultimelor trei luni, ii ajuta pe toti cei interesati de aceste cartiere sa se familiarizeze cu zona in care isi doresc sa achizitioneze o casa sau in care eventual déjà locuiesc, dar si informeaza legat de evenimentele care se desfasoara in zona, si mai mult de atat, prezinta deciziile autoritatilor locale, indiferent ca este vorba de plata taxelor si impozitelor sau de asfaltarea unei noi strazi.  Astfel puteti gasi foarte usor cel mai apropiat supermarket, spital, loc de joaca, parc, gradinita sau restaurant. Iar pentru cei care sunt curiosi sa afle un istoric al cartierului, colaboratorii Premier Service le-au pregatit un subcapitol pe fiecare site in parte cu povesti mai mult sau mai putin stiute. Nu putea lipsi harta strazilor si, bineinteles, o sectiune de anunturi imobiliare.

Premier Service, Compania imobiliara a Zonei de Sud, a fost infiintata in anul 1994, fiind lansata oficial la data de  13 februarie 1995. In prezent, din portofoliul companiei fac parte cateva zeci de ansambluri rezidentiale din Zona de Sud, o mare parte dintre ele reprezentate in exclusivitate, din sectorul 4 al Capitalei, Popesti, Berceni, Metalurgiei, Oltenitei, Brancoveanu, Giurgiului, Tineretului, Vacaresti , Vidra, Leordeni, Frumusani. Prin departamentele sale specializate,Premier Service ofera servicii complete de consultanta, analiza si cercetare a pietei, apoi de implementare si promovare a proiectelor.

21 December 2011