Cererea de spaţii comerciale pe principalele artere comerciale vine în special din partea operatorilor de cazinouri şi a magazinelor de tip discount, potrivit unei analize a Cushman&Wakefield, care mai arată că doar în ultimul an chiriile acestui tip de spaţii s-au redus cu până la 23%.

18806-caleavictoriei-cv.jpgCea mai mare scădere a fost înregistrată în Constanţa, de 22,9%, în timp ce Calea Victoriei a fost cea mai afectată din Bucureşti, cu o depreciere de 15,4%.

Pe Calea Victoriei chiria medie se situează la 55 de euro/mp/lună, iar în Constanţa la 27 euro/mp/lună. În ceea ce priveşte cererea pe piaţa spaţiilor stradale, aceasta vine în special de la magazinele de tip discount şi de la cazinouri.

"Discounterii şi cazinourile sunt în particular interesate să-şi extindă reţelele. Cazinourile caută unităţi cu suprafeţe de 100-150 de metri pătraţi, în timp ce discounterii sunt interesaţi de spaţii de 600-1.000 metri pătraţi", se arată în raport. În anii de dinaintea crizei cererea pentru spaţiile din zonele centrale venea în special din partea băncilor şi a farmaciilor. "După doi ani de contracţie, se aşteaptă ca economia să aibă o evoluţie pozitivă în 2011-2012."



Sursa

31 mai 2011