Ingo Nissen, seful Sonae Sierra, crede ca un pret potrivit pentru City Mall, aflat in faliment, ar fi 10 milioane euro, conform Mediafax.

19339-1308551117.jpgInsa cumparatorul ar avea nevoie de inca 20 milioane euro pentru a reconfigura centrul comercial.

Nissen spera ca in septembrie sa obtina finantare pentru dezvoltarea primului mall in Romania.

"Desi are o locatie buna, City Mall are o arhitectura care nu permite modificarea structurii interioare. Eu il vad trasformat intr-un centru de proximitate, la parter cu un supermarket, la etajul unu cu o zona de servicii, iar la doi cu o zona de fashion. Problema ar ramane etajul trei, unde este zona de food, care trebuie revitalizata.

In opinia mea, un pret corect pentru acest proiect ar fi de 10 milioane de euro pentru ca mai este nevoie de circa 20 de milioane de euro pentru a-l reface. Inseamna 30 de milioane de euro, buget cu care construiesti un proiect de la zero", a declarat seful opertiunilor din Romania ale companiei portugheze Sonae Sierra.

In opinia sa, City Mall este "un proiect foarte interesant", avand in vedere ca acesta a fost cumparat in 2006 cu peste 100 milioane de euro, iar acum nu poate fi vandut nici la 25 de milioane de euro.

City Mall, amplasat in zona Eroii Revolutiei, a intrat in faliment anul trecut. Firma care il detine,Victoria Holding (parte a fondului australian de investitii APN European Retail Trust), nu a putut rambursa creditele contractate pentru achizitia mall-ului, in 2006, in suma totala de peste 41 milioane de euro.

Lichidatorul a incercat de cinci ori sa-l vanda la licitatie, initial cu 33 milioane de euro, iar pretul a fost redus treptat pana la 23,58 milioane de euro, dar fara succes in randul investitorilor. O noua licitatie va avea loc pe 30 iunie, la un pret de 20,96 milioane de euro.

Sonae Sierra va incepe in zilele urmatoare lucrarile la mall-ul Adora din Craiova, primul proiect construit de la zero pe piata locala de catre investitorii portughezi. Centrul comercial este inchiriat in proportie de 40%, iar 20% in ultima faza de negociere a contractelor. Mall-ul va avea o suprafata inchiriabila de 59.000 metri patrati, 190 magazine si 1.900 locuri de parcare.

Investitia in proiect se ridica la 111 milioane de euro, din care 50-60% Sonae Sierra intentioneaza sa ii imprumute de la banci.

"Suntem in discutii avansate cu bancile. As fi vrut sa semnam inainte de vacanta de vara, dar luna septembrie este un termen mai realist. Investitia se ridica la 111 milioane de euro si asa cum se practica pe piata locala 50-60% vrem sa luam de la banci. Finantarea este inca o mare problema in Romania, bancile nu vor sa dea credite", a adaugat Nissen.

El crede ca proiectul din Craiova va avea succes avand in vedere ca zona a devenit foarte atractiva pentru investitorii straini, mai ales pentru cei din sectorul auto.

"Fabrica Ford va atrage o serie de alti furnizori, unii cauta deja locatii. In general, numarul locurilor de munca pe care il creeaza o fabrica de automobile este dublat de furnizorii care se localizeaza in jurul uzinei respective. Acest lucru este benefic pentru noi pentru ca retailerii sunt mai interesati sa deschida magazine in Craiova", a afirmat Nissen.

Sonea Sierra a intrat pe piata locala in 2007 prin achizitia unui mall in Ramnicu-Valcea si mai detine un teren la Ploiesti. De asemenea, compania urma sa dezvolte in parteneriat cu firma irlandeza Caelum proiectul ParkLake din Bucuresti.

"Proiectul din Ploiesti va ramane in stand-by o perioada mai lunga de timp. In ceea ce priveste centrul comercial Park Lake, suntem inca in proiect, negociem cu partenerul nostru, pentru ca este nevoie de o suma foarte mare de bani, iar finantarea este dificil de obtinut. Cu noi sau fara noi, constructia acestui proiect va incepe anul viitor sau poate anul acesta", a spus Nissen.

Grupul de investitii Caelum Development a anuntat in februarie ca va incepe in luna iulie constructia ParkLake Plaza, din cartierul Titan din Bucuresti, investitie estimata la 250 milioane de euro.

Reprezentantul Sonae Sierra apreciaza ca piata romaneasca are cel mai mare potential de dezvoltare din Europa Centrala si de Est, avand in vedere prognozele macroeconomice ale institutiilor financiare externe.

"Polonia este aproape saturata, iar Cehia este inca o piata atractiva in regiune. Mai sunt si alte piete cu potential, dar niciuna de marimea Romaniei", a adaugat Nissen, mentionand ca acesta este unul dintre motivele pentru care compania inca doreste sa investeasca in Romania.

Pe de alta parte, Nissen explica ca experienta de cinci ani pe piata romaneasca a ajutat compania sa formeze o echipa puternica care este pregatita acum sa dezvolte primul proiect.

"Pentru a dezvolta ai nevoie de experienta in termeni de inchiriere, marketing, arhitectura, dezvoltare. Pentru a antrena o astfel de echipa ai nevoie de circa cinci ani. Unul dintre cel mai important activ al nostru sunt angajatii, desi a fost scump pentru ca nu am concediat pe nimeni pe perioada crizei", a mai spus Nissen.


Sursa

20 June 2011