In urmatorii cinci ani, avioanele mari nu vor mai avea voie sa decoleze si sa aterizeze in zona Baneasa * Romaero va fi mutata si vanduta 0-1441-1216829821.jpg

Cred ca in urmatorii 5 ani, Romaero Baneasa nu va mai putea functiona in actuala locatie, din cauza conditiilor de mediu. Mai exact, probabil ca se va interzice decolarea si aterizarea avioanelor grele, care sunt reparate la Romaero, din cauza zgomotului pe care il produc", a declarat Teodor Atanasiu, presedintele Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS). "De altfel, cred ca se va interzice decolarea si aterizarea avioanelor mari si pe Aeroportul Baneasa, care va ramane functional numai pentru avioanele mici. In aceste conditii, Romaero va trebui sa-si relocheze activitatea, iar privatizarea companiei se va face tinandu-se cont si de locatia pe care potentialii investitori o propun pentru mutarea activitatii", a adaugat acesta. De remarcat, in zona Baneasa din Capitala, pretul terenului este de circa 2000 euro/metru.
 
"
Probabil ca, dupa relocarea activitatilor, pe terenul disponibilizat de Romaero in Baneasa se va ridica un nou cartier de vile, mall-uri etc. In privinta altor companii din industria aeronautica, Atanasiu a precizat ca pentru IAR Ghimbav s-a prelungit termenul de depunere a ofertelor pentru 15 septembrie, pentru finalizarea auditului la companie. La Avioane Craiova se nego­ciaza cu AERO Vodochody, firma castigatoare a licitatiei. "Cehii vor produce la uzina din Craiova piese de schimb si componente pentru diverse tipuri de aparate de zbor. Este o firma care a fost capitalizata puternic in ultimii trei ani, care are o gama larga de contracte, pornind de la contractele interne cu Armata Ceha si continuand cu contracte cu diversi mari producatori de avioane din lume, inclusiv cu contraconcurentii lor de la licitatia pentru Avioane Craiova, Alenia Italia. De asemenea, au contracte cu producatorul avioanelor Gripen din Suedia, la care se adauga contracte pe SUA.

Legea romana ii obliga pe cehi sa pastreze capacitati de productie pentru Planul de mobilizare. Pe de alta parte, AERO Vodochody este un produ­cator de avioane de antrenament, obiect similar de activitate cu cel de la Avioane Craiova. Daca Armata Romana va comanda, se vor produce la Craiova, in continuare, avioanele de antre­nament IAR 99 Soim", a mai spus Atanasiu. In ceea ce priveste privatizarea companiilor din industria de aparare, Teodor Atanasiu a declarat ca a cerut Romarm ca, pana la sfarsitul lunii august, sa finalizeze programul de restructu­rare a companiei. "Se vor delimita societatile care au in special productie civila, de cele cu productie majoritar militara. Cele care mai au intre 1% si maxim 10-20% productie militara raman numai pe productie civila si vor fi imediat scoase la licitatie. Pentru cele cu productie majoritar militara, trebuie modificata legislatia in vigoare. De exemplu, pentru cele care produc arme letale (ar­me, munitie etc) va trebui sa se infiinteze o institutie a statului care sa certifice productia privata de armament", a mai spus presedintele AVAS.

Sursa

24 July 2008