Turbulenţele economice nu par să-şi fi pus încă destul de serios amprenta asupra preţului parcărilor bucureştene, acesta fiind unul dintre multele paradoxuri româneşti. Chiar dacă salariile sunt tot mai mici, iar multe firme renunţă la maşini sau la locuri de parcare, acestea din urmă se tot scumpesc.

Când locuinţele se ieftinesc, parcările devin mai scumpeAstfel, locurile de parcare fără abonament din centrul Capitalei costă lunar aproximativ 205 dolari, mai mult decât în oraşe precum Berlin, Varşovia, Bratislava sau Lisabona, conform unui studiu Colliers (preţul a fost transformat în dolari pentru a face mai uşoară comparaţia global).

Asta după ce anul trecut tariful era de 153,86 dolari. Plătim însă mai puţin decât Sofia şi Budapesta.

Creşterea preţurilor este nejustificată economic, având în vedere măcar faptul că tot mai multe firme au renunţat la maşinile de serviciu fie pentru că nu mai puteau plăti leasingul, fie pentru că şi-au schimbat politica referitoare la flotele auto.

„Locurile de parcare au fost şi au rămas scumpe. Unele firme aleg să renunţe la ele, mai ales când acest lucru nu afectează buna desfăşurare a activităţii companiei", declară Mihaela Alexandroiu, Broker/Owner Re/Max Bastion.

Numărul foarte redus al parcărilor Capitalei îi face însă pe cei mai mulţi şoferi să nu aibă de ales şi să dea preţul cerut. Pe această piaţă cu foarte multe autovehicule şi foarte puţine locuri pentru maşini, şoferii sunt la mâna celor ce gestionează parcările.

Sursa

27 July 2009