Proprietarii de unități turistice au reînceput să investească în amenajări interioare. Dacă, în ultimii ani, proprietarii de hoteluri s-au concentrat pe alte aspecte decât cele legate de imagine, de anul acesta, lucrurile au început să se schimbe, spun cei care desfășoară afaceri pe acest segment. Potrivit unuia dintre principalii producători locali de lavoare, blaturi și mobilier pentru băi, proiectele hoteliere au reprezentat, în ultimul an, o treime din business-ul de pe piața locală.

38696-hotel_turquoise__venus.jpgHotelierii din România încep să realizeze că lucrurile trebuie schimbate, că cei mai mulți clienți sunt interesați de confortul din cameră, și nu doar de preț. Clienții mulțumiți revin, ba chiar recomandă locul și prietenilor, astfel proprietarii de unități turistice au început sa investească în amenajarea interioară. Potrivit Kuma România, unul dintre principalii producători locali de lavoare, blaturi și mobilier pentru băi și bucătării sub brandurile Kuma și Nordline,  proiectele hoteliere au generat, în ultimul an, aproximativ 30% din business-ul pe piața locală, restul fiind atribuit livrărilor către centre comerciale și clădiri de birouri.

"Dacă în perioada  s-a simțit o stagnare pe segmentul hotelier, dezmorțirea bugetelor alocate pentru amenajarea băilor din unitățile de cazare din țară s-a remarcat în business-ul companiei din acest an, proiectele din acest segment însumând 30% din cifra de afaceri realizată pe plan local, la egalitate cu valoarea produselor livrate către mall-uri. Pe de altă parte, cea mai mare parte a business-ului local (40%) se datorează vânzărilor provenite din rețeaua de retail", spun reprezentanții Kuma Romania.

Spre deosebire de obiceiurile celor de peste hotare, cei mai mulți proprietari de hoteluri din România alocă bugete considerabile pentru fațade și recepții, în detrimentul amenajării camerelor. Cu toate acestea, confortul clienților în propria cameră este cel care îi face să revină, alături de calitatea serviciilor. Mai mult, specialiștii subliniază că amenajarea unei băi la standarde înalte poate aduce o stea în plus unui hotel. 

„Cea mai mare provocare din ultimii ani este lipsa unui echilibru în alocarea bugetelor pentru hotelurile de 3-5 stele, în special cele din zona litoralului românesc, unde reprezentanții investesc sume considerabile pentru fațade și recepții, în timp ce interiorul și, mai ales, băile sunt lăsate pe plan secund și dotate cu un buget insuficient”, a declarat Camelia Olesen, Director Executiv al Kuma România, companie al cărei business este format, în acest moment, 80% din exporturi și 20% din vânzări pe plan local. 

Hotelurile cu pretenții vor produse personalizate

În decursul ultimului an, Kuma a livrat către hotelurile din România lavoare pentru băi, cele mai ample proiecte fiind reprezentante de Hotelul Riviera din stațiunea Mamaia și Hotelul Turquoise din Venus. Cantitatea de lavoare custom-made comandate a ajuns la 400 bucăți, acestea fiind necesare atât pentru băile camerelor, cât și pentru cele publice. De asemenea, cerințele reprezentanților hotelieri au vizat și gradul înalt de personalizare a produselor atât din punct de vedere al dimensiunilor, cât și al materialelor și culorilor. 

În ambele cazuri, cea mai importantă cerință  a vizat schimbarea completă a punctului central din băi, motiv pentru care am apelat la modele de lavoare personalizate, capabile să eficientizeze spațiile înguste disponibile. Nu în ultimul rând, în decizia finală, hotelierii au consultat declarațiile de performanță ale produselor conform standardelor internaționale precum și portofoliul impresionant de lucrări asemănătoare", a completat reprezentanta companiei. 

Potrivit unui studiu realizat de booking.com, cea mai mare nemulțumire a turiștilor români nu este legată de calitatea serviciilor, ci de aspectul camerelor de hotel, în raport cu prețul mare. Deși va mai trece destulă vreme până când confortul din camerele de hotel obișnuite din România va fi comparabil cu cel din unitățile turistice din Occident, schimbările mici sunt aplaudabile.

11 November 2015