Calea Victoriei, marele pariu pierdut de retailerii de luxMagazinele de lux de pe principalele două artere comerciale din Capitală vor trebui să facă faţă unei scăderi a pieţei cu 15%-20%, situaţie ce determină deja relocarea lor fie în centre comerciale, fie în alte zone unde chiriile sunt mai mici.

Jucătorii din încă modesta industrie locală a luxului şi-au împărţit, anul trecut, o piaţă de 150 de milioane de euro şi pe care investiţiile s-au cifrat la cel puţin 15 milioane de euro. Cea mai importantă (800.000 de euro) a fost realizată de Mengotti, care a deschis un magazin multibrand pe Calea Victoriei (Prada, Fendi, Dolce & Gabanna), de pe urma căruia sunt aşteptate vânzări de două milioane de euro.

Criza financiară şi nivelul ridicat al chiriilor spaţiilor comerciale potrivite acestui gen de business (cifrate între 100 şi 220 de euro/mp lunar), care plasează Capitala pe locul 30 în topul oraşului cu cele mai scumpe artere comerciale din lume, au determinat deja primele retrageri din piaţă.

Sursa

14 ianuarie 2009