Chiriasii cladirilor corporate atrag in zona birourilor foarte multe masini, motiv pentru care problema locurilor de parcare in astfel de zone a devenit din ce in ce mai greu de gestionat.

http://www.9am.ro/stiri-revista-presei/Business/Imobiliare/138857/Bucuresti-Unde-sunt-birouri-exista-si-locuri-de-parcare.htmlIn timp ce darea in folosinta a unei cladiri de birouri a devenit cosmarul locuitorilor din zona respectiva, cativa dezvoltatori au tratat responsabil problema, reusind chiar sa imbunatateasca situatia din jurul cladirii lor de birouri.

Cererea de spatii de birou a crescut in ultimii 6 ani in ritm alert. Nevoia firmelor, ocupante ale cladirilor corporate, pentru locuri de parcare a crescut exponential cu dezvoltarea economica si cu puterea de cumparare a angajatilor.

Principalele domenii in care activeaza firmele care solicita birouri sunt: financiar, bancar, IT, publicitate, telecomunicatii, consultanta, prestari servicii.

Totusi mare parte din aceste companii se confrunta cu o mare problema: numarul redus de locuri de parcare pe care trebuie sa-l gestione astfel incat sa aiba loc si masinile angajatilor dar si cele ale potentialilor vizitatori (clienti, furnizori, masini personale ale angajatilor).

Ce prevede legea in privinta parcarilor la cladirile de birouri ?

Legea obliga firmele sa construiasca locuri de parcare odata cu ridicarea unui imobil de birouri, adica pentru fiecare 60 mp spatiu util cate un loc de parcare. Dezvoltatorii ofera pentru o cladire tip clasa A un loc de parcare la fiecare 40-50 mp utili inchiriati, rata care deja este atinsa de marile proiecte din centrul Bucurestiului.

Asta ar insemna ca, daca in 300 de mp de birou deschis lucreaza, circa 35 angajati, dintre care minim 70% au masini, pe langa cele 6-7 locuri de parcare impuse de lege, compania mai are nevoie de inca aproximativ 20-25 de locuri pentru angajati si potentialii vizitatori.

Semne pozitive in centrul Capitalei

Cladiri din centru, precum Charles de Gaulle Plaza, America House sau Premium Point, au luat in considerare imbunatatirea ratei inca din stadiul de proiect, prin construirea de parcari subterane de 3 pana la 5 niveluri si prin implementarea unui sistem Klaus, care presupune depozitarea pe platforme mobile, cu avantajul triplarii unui spatiu normal de parcare, utilizat in multe din cladirile din nord si din centru.


Sursa

3 September 2009