Parcul de retail Colosseum, dezvoltat de către Nova Imobiliare în zona Chitila, este singurul proiect comercial din Bucureşti aflat, în prezent, în fază de construcţie.

19940-1.jpgCă 2011 este unul dintre cei mai slabi ani ai pieţei imobiliare din România este probat şi de datele unui studiu al companiei de consultanţă CB Richard Ellis (CBRE). Specialiştii agenţiei arată că spaţiile comerciale livrate în primul semestru al acestui an au totalizat numai 37.000 de metri pătraţi, cel mai redus nivel din 2003. În prezent, stocul de spaţii comerciale moderne a ajuns la 2,23 milioane de metri pătraţi, potrivit aceleiaşi surse.

A doua jumătate a anului are semne mai bune. A fost anunţată finalizarea unor proiecte a căror suprafaţă însumează 110.000 de metri pătraţi. Printre cele mai importante proiecte care vor fi gata în 2011 se numără Maritimo Constanţa, extinderea Băneasa Shopping City Bucureşti, European Retail Park Botoşani şi Galleria Arad. Chiar şi în contextul actual, nume mari ale comerţului internaţional par în continuare atrase de piaţa românească.

„După expansiunea puternică a H&M începând din martie 2011, au apărut mărci noi în acest semestru precum List Fashion, Wienerwald, Petit Bateau, Toy Watch, Oliviers & Co, care vor fi urmate de Subway, Leroy Merlin şi Toy & Joy", susţin reprezentanţii CBRE. Ei afirmă totodată că nivelul mediu al chiriilor lunare a rămas constant în ultimele semestre în centrele comerciale, fiind estimat la 50 de euro pe metru pătrat.


Sursa

22 July 2011