La inceputul acestei luni a expirat termenul pana la care Compania de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) si consortiul de firme Vinci-Aktor trebuiau sa semneze contractul de concesionare a tronsonului de autostrada Comarnic - Brasov.

sursa:gardianul.roAcest segment din autostrada Bucuresti - Brasov, in lungime de 58 km, este cel mai important, dar si cel mai dificil de realizat. Pretul avansat de Vinci-Aktor a fost de 1,5 miliarde de euro. Lucrarile urmau sa inceapa in luna mai anul viitor

Motivul esecului e acela ca Vinci-Aktor a pus conditii inacceptabile statului roman, iar contractul risca sa semene mult cu cel semnat cu Bechtel. Consortiul trebuia sa construiasca tronsonul din fonduri proprii, urmand ca statul sa achite ulterior, pentru o perioada de 26 de ani, rate anuale cuprinse intre 180 si 300 milioane de euro.

Astfel, contractul ar fi sarit de 5 miliarde de euro. Ministrul Radu Berceanu a refuzat conditiile impuse si a anuntat, recent, ca acest contract ar putea fi renegociat cu alte firme

Prin faptul ca nu se mai semneaza concesiunea tronsonului Comarnic - Brasov, Ministerul Transporturilor va mai pierde aproape doi ani cu reluarea procedurilor de negociere si atribuire a lucrarilor.

Aceasta dupa ce s-au pierdut deja patru ani pana s-a anuntat concesiunea. De mentionat ca metoda de selectie a consortiului Vinci-Aktor a fost dialogul competitiv. In prezent, se fac presiuni mari la nivel european pentru ca Romania sa semneze contractul in conditiile dorite de consortiu.

 

Surse avizate ne-au confirmat ca nu se mai semneaza contractul de concesiune a autostrazii Comarnic - Brasov intre Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) si consortiul Vinci-Aktor.

Sursa

14 December 2009