Premierul Emil Boc a inaugurat centura ocolitoare a Sibiului şi apoi a testat calitatea asfaltului la volanul unui autoturism Dacia Duster, pe bordul căruia ministrul Economiei, Ion Ariton, i-a pus un pahar cu apă, pentru a vedea dacă s-a lucrat bine.

15468-2010_12_01_0_1_boc-si-ariton-au-dat-startul-pe-.jpgEmil Boc a spus, la inaugurare, că sibienii pot fi bucuroşi că au scăpat de traficul greu. Cele peste 20.000 de autovehicule care până la inaugurarea centurii tranzitau Sibiul vor fi deviate pe şoseaua ocolitoare.

"Începând de astăzi, locuitorii Sibiului vor putea să stea liniştiţi, pentru că nu vor mai fi deranjaţi de TIR-uri. Şi pentru restul şoferilor care vor să ajungă în Ardeal sau să meargă spre Bucureşti centura Sibiului reprezintă o economie de timp şi de combustibil", a declara Boc, citat de NewsIN.

Primul ministru a adăugat că autostrada Piteşti - Sibiu reprezintă un alt punct prioritar. "Am reuşit să introducem o parte din construcţia acesteia pe fonduri europene, aproximativ 20 km, iar restul se va realiza în parteneriat public-privat", a afirmat premierul.

Emil Boc s-a arătat mulţumit de calitatea lucrărilor la centura ocolitoare, în condiţiile în care paharul cu apă pe care l-a avut pe bordul maşinii când a testat calitatea asfaltului a rămas plin.

Centura Sibiului are o lungime de 20,8 kilometri, din care 17 cu profil de autostradă, este parte a coridorului IV pan-european şi va face legătura cu viitoarea autostradă Bucureşti-Arad. Lucrările de construcţie au început în 2004, după ce contractul a fost semnat în 2003. Construcţia era programată iniţial să fie finalizată în 2006. Lucrările au suferit însă mai multe întârzieri, iar în septembrie 2006 a fost reziliat contractul cu constructorul, pe motiv că şantierul consuma foarte mulţi bani şi înainta în ritm prea lent. În 2008, a fost încheiat un nou contract, iar data de finalizare a fost stabilită pentru 2011.


2 December 2010