Tinerii de azi sunt liderii de mâine, astfel că Generaţiei Y i se pregătesc toate premisele necesare pentru a conduce lumea, la cote maxime de eficienţă. În România, s-a deschis deja primul sediu al unei companii, conceput integral conform cerinţelor de lucru ale viitoarelor generaţii de angajaţi.

30327-3_perspectiva_birou.jpgDupă patru ani de studii extensive asupra fenomenului Generaţiei Y, Colliers International a luat decizia de a transforma sediul său din Bucureşti într-un prototip al biroului Generaţiei Y. Noul spaţiu a fost construit integral după criteriile noii generaţii de angajaţi, în ceea ce priveşte tehnologia, confortul, design-ul şi planificarea spaţiului, politicile de resurse umane şi responsabilitatea socială.

„Cu ajutorul partenerilor noştri am transformat biroul tradiţional într-un spaţiu complex ce asigură creşterea productivităţii, stimulând creativitatea, colaborarea, transparenţa şi oferind colegilor un mediu de lucru vesel şi motivant”, a afirmat Ilinca Păun, Managing Director Colliers International România.

Raportat la standardele actuale, birourile anului 2030 arată mai degrabă a răsfăţ decât a mediu lucrativ. Există birouri izolate fonic pentru lucrul individual, precum şi birouri împărţite de mai mulţi colegi, atunci când este nevoie de eforturi de echipă. Există zone de relaxere cu cafeterie, lounge, canapele şi fotolii. Săli închise pentru discuţii private sau activităţi ce necesita concentrare maximă.

„Biroul viitorului va avea mai puţine birouri individuale, o varietate de spaţii pentru colaborare între echipe, mai puţine săli de şedinţa şi va fi mai eficient energetic”, explică reprezentanţii Colliers.

Birouri cu ping-pong, darts şi sac de box

Până aici, totul arată ca biroul unei companii multinaționale clasice. Dar generaţia Y are nevoie de mai mult. Generaţia Y are nevoie de relaxare la locul de muncă, iar prototipul biroului viitorului include zone de divertisment şi relaxare, cu masă de ping-pong, placă pentru darts, jocuri de societate, sac de box etc. Există chiar şi o scenă care, atunci când nu este folosită pentru prezentări interne, seminarii sau workshopuri, stă la dispozitia angajaţilor care doresc să se exprime liber. Indiferent că este vorba despre exprimare artistică sau profesională.

Birourile generaţiei Y încurajează un comportament „verde”

Bineîneţeles, preocuparea pentru ecologie este de aşteptat să capete amploare, aşa că în conceptul The Y Office se acordă o atenţie specială componentei verzi a spaţiului de lucru: poziţionarea birourilor asigură o mai bună iluminare naturală, tehnologia mobilă (laptopuri, ultrabook-uri şi tablete) reduce masiv consumul de hârtie, iar comutatorul centralizat asigură un consum de electricitate mai redus. Aceste elemente verzi vor genera costuri de operare a spaţiului de lucru reduse cu 20%.

Chiriile cresc treptat, pe măsură ce birourile se modernizează

Un birou de asemenea complexitate este de la sine înţeles că ajunge să fie mult mai scump decât spaţiile actuale. Conform studiilor Colliers, spaţiul per angajat va creşte, în urmatorii cinci ani, la 12-15 Eur/mp, de la 8-10 Eur/mp în prezent.

În acest moment, la nivel global, forţa de muncă este dominata în proporţie de 70%, de persoanele născute în perioada 1950-1979. În 2030 însă, această categorie va fi practic inexistenta în mediul de business, iar forţa de muncă va fi alcătuită, într-o majoritate covârşitoare, din membri ai Generaţiei Y: tinerii care au acum vârste cuprinse între 20-30 de ani. aceştia sunt cei care vor deţine atunci poziţii cheie, de management şi de decizie, în companii.

„Principalele trasături ale Generaţiei Y cuprind ambiţia, libertatea de exprimare, spiritul antreprenorial, setea de cunoaştere şi de dezvoltare personală, nevoia de comunicare şi de conectivitate, mobilitatea, aviditatea faţă de cele mai noi tehnologii, responsabilitatea faţă de mediu şi faţă de societate. Ca urmare a acestei evoluţii demografice, mediul de business se confruntă astăzi cu schimbare majoră de paradigma în ceea ce priveşte modul de lucru, de a comunica şi motivarea angajaţilor la locul de muncă”, încheie reprezentanţii Colliers.

CITEȘTE ȘI: Viitorul mallurilor, influenţat de telefoane inteligente şi tablete

 

 

 

13 mai 2013