Tokyo, Tel Aviv şi Bruxelles sunt metropolele în care România va avea trei noi birouri de promovare turistică, începând de anul acesta. Țara noastră mai are puncte de promovare şi în alte mari capitale ale lumii, iar astfel numărul acestora va ajunge la 11 birouri.

32694-turism_romania.jpgAnul 2014 este cel în care România va deschide câte un birou de promovare în cele mai importante oraşe din Japonia, Israel şi Belgia. Acestea se vor adăuga celorlalte nouă puncte de promovare turistică a României în străinătate, din New York, Paris, Berlin, Londra, Roma, Madrid, Moscova, Viena şi Varşovia.

„Va fi deschis un birou de promovare turistică a României în Japonia. Avem în analiză şi câteva persoane, pentru că am vrea să ştie japoneză, dacă s-ar putea. Aş vrea ca, în luna septembrie, când avea loc târgul de turism din Japonia, să avem şi biroul deschis", a declarat pentru Mediafax Maria Grapini, ministrul delegat pentru IMM, Mediu de Afaceri şi Turism.

  • Un birou de promovare turistică a României peste hotare este o reprezentanţă externă controlată de Guvern şi nu desfăşoară nicio activitate comercială
  • Urmăreşte promovarea turismului românesc prin implementarea Planului general de marketing turistic al României
  • Urmăreşte creşterea fluxului turistic către România şi reprezintă interesele agenţilor economici de turism români, dar desfăşoară şi activităţi de cercetare, promovare şi PR

Autorităţile au selectat oraşul Tel Aviv, deşi plănuiau ca biroul românesc de promovare turistică în Orientul Mijlociu să fie deschis în Dubai. Însă comunitatea însemnată de români din Israel, numărul mare de turişti veniţi în România din această ţară, precum şi faptul că nu este nevoie de vize au fost argumentele care i-au convins pe oficiali să deschidă în Tel Aviv un punct de promovare, ce va fi inaugurat în primăvară.

Biroul de promovare turistică din Bruxelles va fi dedicat Belgiei, Franţei şi Olandei, spun autorităţile. De asemenea, acesta îl va înlocui pe cel din Paris, care va fi închis în prima jumătate a acestui an, deoarece „a fost ineficient”.

„Am văzut câteva birouri de turism care nu mi-au plăcut, cum ar fi Spania sau Franţa. Nu mi-a plăcut activitatea de acolo. Am cerut şi un punct de vedere al ambasadelor, cum a colaborat biroul de turism de acolo cu ambasada", a specificat Grapini.

Peste 1,62 milioane turişti străini au venit în România în primele luni din 2013, conform datelor furnizate de Institutul Naţional de Statistică. Numărul este în creştere cu 3,3% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, iar ţările din care vin cei mai mulţi vizitatori sunt Germania (2,17 milioane turişti), Italia (1,7 milioane turişti), Franţa (1,1 milioane turişti), Ungaria (aproape 95.000 turişti) şi Israel (aproape 90.000 turişti).

NU RATA: Top 10 – Cele mai bine cotate aeroporturi din Europa

 

 

8 ianuarie 2014