Presa economică de astăzi scrie despre licitaţiile organizate de BCR, aporturila suplimentare de capital pentru asiguratorii autohtoni în 2010 sau noua epocă a imobiliarului românesc. Printre alte subiecte, criza nu a lezat planurile pe termen lung, iar cumpărăturile se fac în criză, potrivit lui Laszlo Diosi.

sursa:adevarul.roBCR vinde apartamente de 3 camere în oraşe mari cu până la 60.000 €. BCR, cea mai mare bancă de pe piaţă, vinde la licitaţie un apartament de trei camere din Constanţa cu preţul de pornire de aproape 56.000 de euro pentru 67,5 metri pătraţi. Un alt apartament, de două camere din Braşov, este scos la vânzare la preţul de 30.400 de euro.

La Drobeta-Turnu-Severin, banca vinde la licitaţie o casă de 156,30 metri pătraţi cu teren de 438 de metri pătraţi pentru circa 166.600 de euro. BCR urmează exemplul altor jucători şi a început să publice pe site-ul propriu programul licitaţiilor organizate pentru executarea clienţilor care nu şi-au mai rambursat creditele ipotecare sau alte credite garantate cu ipotecă, scrie Ziarul Financiar.

Aporturi suplimentare de capital pentru asiguratorii autohtoni în 2010. Societăţile de asigurări din România au început anul 2010 în nota care le-a dominat activitatea pe tot parcursul anului trecut, punând accent pe stabilitatea finan­ciara şi pe aporturile suplimentare de capital. Criza economică şi financiară a afectat serios profiturile asiguratorilor, care s-au văzut nevoiţi să apeleze la noi majorări de capital pentru a putea respecta cerinţele privind marja de solvabilitate, potrivit Financiarul.

Noua epocă a imobiliarului românesc: proiecte mici, foarte mici, cele mai mici. În real-estate, epoca lui "cel mai mare proiect" s-a terminat. Următorii ani sunt definiți de "mic": investiții mici, prețuri mici și riscuri pe măsură. Neglijate până acum atât de jucătorii din real-estate, cât și de cei din retail, orășelele mici, ca de exemplu Huși sau Marghita, încep să apară și pe hărțile acestora.

Asta nu înseamnă că acolo nu există potențial de business, doar că, parafrazând proverbul "omul potrivit la locul potrivit", în astfel de localități mici este nevoie de proiectul potrivit la momentul potrivit. Este ceea ce încearcă să facă dezvoltatorul RED Management Capital cu rețeaua de centre comerciale Cadran, un concept de centru comercial de mici dimensiuni, croit special pentru astfel de localități, scrie Money.

 

Sursa

26 January 2010