BCR a luat la ochi cei 20.000 de beneficiari de credite care au restanţe. Astfel, BCR are în vedere restructurarea a 5.000 de credite ipotecare sau de consum cu ipotecă şi a 15.000 de împrumuturi de consum, a declarat luni vicepreşedintele de retail şi private banking al băncii, Martin Skopek.

BCR ia măsuri împotriva restanţierilorOficialul BCR a declarat pentru NewsIn că banca monitorizează cu atenţie  situaţia clienţilor. Skopek a adăugat că împrumuturile vizate pentru restructurare au valori diferite, dar că suma medie a ipotecilor este de 40.000 de euro.

De asemenea, oficialul BCR a mai spus că multe din cazurile de întârziere timpurie a ratelor, respectiv între 1 şi 15 zile, sunt cauzate de faptul că oamenii sunt orientaţi spre numerar.

"Utilizăm practici diferite pentru diferite cazuri de întârziere. De exemplu, din anumite motive unii clienţi nici nu ştiu că au întârziat", a spus Skopek, precizând că şi în cazul restanţelor de peste 90 de zile se pot găsi soluţii.

El a atras atenţia că decizia de restructurare a unui credit depinde de la caz la caz şi că banca încearcă să elimine clienţii care ar putea profita de situaţie pentru a nu-şi mai achita datoriile.

Restructurarea unui credit se poate face în general pentru ca plăţile unei datorii să fie mai uşor de realizat, iar probabilitatea returnării unui împrumut să crească. Procesul de restructurare se poate realiza prin acordarea unei perioade de graţie privind plata dobânzii sau a principalului, prin rescadenţarea datoriilor sau prin renegocierea mai multor condiţii de rambursare.

Numărul total al finanţărilor acordate pe segmentul de retail de BCR este de circa un milion.

 

11 May 2009