Încercarea băncilor de a-şi muta clienţii din sucursale pe internet a început să dea roade. BCR a anunţat că în ultimul an s-a dublat numărul clienţilor care îşi deschid depozite online, iar sumele depuse de aceştia s-au triplat.

Sursa: voxcapital.netAproape 90% dintre internauţii români activi intră zilnic online, majoritatea de pe computer de tip desktop, potrivit Studiului Demografic trafic.ro. Site-urile de internet banking nu sunt tocmai cele mai vizitate, însă 23% dintre persoanele care au participat la studiul realizat de trafic.ro au menţionat că le accesează.

„Observam o migrare constantă a tranzacţiilor bancare dinspre numerar către canalele directe (internet, telefon şi echipamente self-service banking). Clienţii accesează tot mai mult serviciile bancare prin canale directe şi nu mai fac doar vizualizări de solduri ci au ajuns chiar la un nivel mai complex şi diversificat de operaţiuni: transferuri, ordine de plată, chiar deschideri de depozite," a declarat Bogdan Octavian Marin, Director Management Canalele Retail în cadrul BCR.

Băncile atrag clienţii pe internet cu discount-uri, gratuităţi şi bonusuri

Depozitele bancare constituite prin internet banking a crescut considerabil anul trecut. Numărul acestora s-a dublat în 2010 comparativ cu 2009, iar valoarea lor s-a triplat în acelaşi interval de timp, atingând la finalul 2010 un cuantum total de peste 2,75 miliarde lei (670,7 milioane euro). Desigur, aceste cifre un au fost uşor de obţinut. Clienţii au fost atraşi de bancă prin pachete de beneficii.

„Succesul nostru s-a datorat bonusului de dobândă acordat la deschiderea de depozite prin internet banking precum şi diversificării tipurilor de operaţiuni realizate de client prin intermediul canalelor directe" a adăugat Bogdan Octavian Marin.

Platformele de internet banking sunt oarecum o noutate. Ele erau aproape necunoscute clienţilor în urmă cu câţiva ani, însă investiţiile instituţiilor bancare în acest domeniu au schimbat situaţia.

Banca Transilvania a anunţat că intenţionează să lanseze în această lună o îmbunătăţire a aplicaţiei sale de internet banking printr-un buget de 15 milioane euro pe tot anul. O creştere remarcabilă faţă de anul trecut, când suma investită în acest segment era estimată la aproximativ 10 milioane euro.

BRD - Groupe Societe Generale, a doua bancă din sistem, munceşte de asemenea la îmbunătăţirea performanţelor serviciului de internet banking. Dincolo de implementarea serviciilor de transferuri internaţionale şi plăţi programate prin intermediul BRD-Net. Totodată, banca a anunţat că a redus cu 50% comisioanele percepute la operaţiunile realizate prin internet banking, mobile banking sau phone banking.

Alte servicii de internet banking au şi turcii de la Garanti Bank, ungurii de la OTP Bank precum şi jucătorii mici ca Libra Bank sau Millennium Bank.


3 May 2011