Criza financiară și economică a adus o etapă greu de anticipat, în sectorul serviciilor financiare. Băncile, firmele de brokeraj, companiile de asigurări, toate au palpitat în ultimii cinci ani, în căutarea unui model de lucru care să le protejeze ce a mai rămas din afacere, pe de o parte, și să găsească metode de a evolua, de cealaltă parte. Recuperarea este anevoioasă, iar revenirea la nivelul de dinainte de criză pare imposibilă, în viitorul apropiat. Totuși, există planuri pentru sustenabilitatea sistemului financiar, planuri care includ revoluții interne și schimbări de paradigme, într-un domeniu care a fost întotdeauna rigid.

36392-financiar.jpgIndustria financiară, cea care a arătat cea mai mare creștere, în ultimii 10-15 ani, se luptă acum pentru profitabilitate la nivel minimal. Planurile de creștere sau avans financiar au fost amânate, în timp ce specialiștii companiilor s-au concentrat pe problemele regulatorii. Nimeni nu mai așteaptă un mediu economic care să permită creșterea afacerii până la ritmul cu care ne-am obișnuit înainte de criză.

Criza a lovit dur. Există permanent provocări vechi dar și provocări noi, care cu siguranță vor continua să apară și în următorii ani. S-a modificat radical comportamentul clienților, precum și comportamentul angajaților, am intrat din plin în epoca digitalizării iar toate aceste lucruri provoacă realitatea zilnică a instituțiilor financiare, care funcționează într-o luptă constantă pentru profitabilitate”, au explicat pentru IMOPEDIA.ro oficialii Ensight Management Consulting.

Angajații pot fi folosiți ca un scut împotriva căderii

Primul sfat pe care îl au specialiștii în domeniu pentru industria financiară este folosirea angajaților drept un scut împotriva căderii. Dar acest lucru este posibil numai prin metode rar folosite înainte de criza economică: prin implicarea directă a acestora în afacere.

Băncile sunt sfătuite să își mobilizeze angajații, în așa fel încât aceștia să formeze un tot-unitar care are extraordinara sarcină de a controla costurile și veniturile, în viitor. Mobilizarea forței de muncă este vitală pentru a face față provocărilor care vin din digitalizare, industrializare, prețuri, complexitatea noilor piețe”, continuă oficialii Ensight Management Consulting.

Digitalizarea pare să fie un proces implacabil, pe piața serviciilor financiare. Atât instituțiile financiare cât și cele non-bancare ar trebui să își revină din ceea ce este catalogat drept paralizie digitală și să folosească chiar clienții drept surse de informare pentru dezvoltarea de noi produse.

Clienții instituțiilor financiare le pot ajuta pe acestea să fie permanent la zi cu procesul de dezvoltare a produselor. Digitalizarea oferă, de asemenea, șansa de a reduce semnificativ costurile prin reorganizarea rețelei de sucursale. Iar costurile mai mici înseamnă clienți mai fericiți. Pentru că noii clienți, cei de după criză, au nevoie de servicii și tarife legate în mod direct de profilul lor, nu generale, așa cum se întâmpla până acum”, adaugă consultanții.

Industrializarea este crucială pentru companiile care vor să prospere, post - criză economică

Un lucru inacceptabil, pentru era pe care o traversăm, este folosirea forței de muncă acolo unde procesele bancare pot fi desfășurate de către roboți. Toate demersurile birocratice, contractele și dosarele nu ar trebui prelucrate de oameni, ci de mașini, într-o instituție financiară care își dorește să fie modernă și profitabilă.  

Referirile la industrializare au început să apară în anul 2000, deci nu este un lucru nou, cu toate acestea, sistemul bancar nu a arătat că dorește să meargă în această direcție. S-a apelat la industrializare doar în etapele în care era necesară reducerea costurilor. Când mediul economic arăta mai bine iar încasările au crescut, industrializarea nu a mai fost catalogată drept necesară”, subliniază specialiștii Ensight Management Consulting.

Acum însă, vremurile s-au schimbat. Turbulențele au fost și sunt încă de natură să destabilizeze și cele mai puternice piețe financiare. De data aceasta, se simte determinarea de a duce la bun sfârșit procesul de industrializare bancară. Iar acest lucru este crucial pentru instituțiile financiare care vor să concureze eficient și să prospere în era post-criză economică.

CITEȘTE ȘI:

17 februarie 2015