La mai bine de jumătate de an de la începutul campaniei de restructurare a creditelor, respectiv de găsire a unor soluţii de către bancheri pentru ca clienţii să îşi poată plăti mai uşor ratele, efectele încă sunt sub aşteptări.
"Nu se pot găsi soluţii în toate cazurile, întrucât unii clienţi nu au modele de afaceri viabile în perioada de criză.
Există mulţi clienţi pentru care nu se vor putea găsi soluţii", a declarat Sergiu Oprescu, preşedintele Alpha Bank, citat de Mediafax.
Până acum, banca a primit cereri de restructurare de la câteva sute de clienţi, atât persoane fizice, cât şi juridice.
Metoda principală de restructurare a creditelor este rescadenţarea, respectiv prelungirea maturităţii împrumutului pentru a micşora rata lunară. Bancherii oferă această opţiune în special clienţilor cu credite ipotecare în valută, cărora ratele le-au crescut atât datorită aprecierii dobânzilor, cât şi deprecierii leului.
La firme, soluţiile depind de fiecare caz în parte
În cazul firmelor, al creditelor acordate persoanelor juridice, este nevoie de o confirmare a faptului că afacerile sunt "sănătoase" şi că riscul unui eventual faliment sau al neplăţii este mic.
14 September 2009