Să cer sfatul unui agent imobiliar sau să mă ocup personal de tranzacţie? Este o întrebare pe care mulţi dintre noi o au atunci când vor să cumpere sau să vândă o proprietate. Vremurile grele prin care trecem îi fac pe unii să nu apeleze la serviciile unei agenţii imobiliare pentru a nu achita comisionul datorat la finalul tranzacţiei, crezând astfel că ies mai ieftin.

15122-152921-avantajele.jpgDacă nu colaboraţi cu un agent imobiliar şi nu îi achitaţi acestuia un comision, nu înseamnă neapărat că aţi cumpărat mai ieftin. Un agent imobiliar vă poate ajuta să negociaţi o tranzacţie imobiliară în favoarea dumneavoastră pentru că el ştie cel mai bine cum stau lucrurile în piaţă şi care sunt preţurile reale. În plus, un consultant imobiliar vă scuteşte de timpul pierdut pentru căutarea ofertelor, el vă va prezenta doar proprietăţile care se potrivesc cerinţelor dumneavoastră.

„Posibilităţile de negociere cresc prin intermediul unui agent imobiliar care îşi are armele lui în negociere cu vânzătorii. În acelaşi timp, cumpărătorul primeşte tot suportul în ceea ce priveşte corectitudinea documentelor, a fluenţei tranzacţiei. În general, cumpărătorul de astăzi este o persoană destul de ocupată şi preferă ca toate aceste mărunţişuri, toată procedura de pregătire a documentelor să fie făcute de o persoană calificată să facă aşa ceva.", susţine Raluca Dima, Team Leader Agenţia Imobiliară Neocasa. „Agentul imobiliar trebuie să îl ajute pe cumpărător să nu piardă timp inutil cu identificarea proprietăţilor, cu vizionarea ofertelor nepotrivite sau a proprietăţilor unde situaţia juridică nu este clară. Un specialist imobiliar ajută la identificarea nevoilor clientului, în funcţie de profilul acestuia. La un agent imobiliar trebuie să apeleze doar cei care nu pot vinde/cumpăra/închiria singuri. Pentru că rolul agentului imobiliar este acela de a ajuta oamenii, de a reuşi ceea ce singuri nu ar reuşi, de a scuti timp, bani şi bătăi de cap pentru clienţii săi.", adaugă un alt agent imobiliar.

Sunt situaţii, şi nu rare, spun specialiştii imobiliari, când cumpărători cu un buget mic ţintesc spre proprietăţi mult mai scumpe, în zone unde nu ar găsi niciodată o locuinţă care să se încadreze în suma de care ei dispun. Astfel, un agent imobiliar va ajuta cumpărătorul să stabilească tipul de proprietate care i se potriveşte cel mai bine, în concordanţă cu bugetul alocat. „Un agent imobiliar îl poate ajuta pe clientul său, pe cumpărător în obţinerea finanţării pentru achiziţia proprietăţii dorite, fie prin ­partenerii bancari, fie prin brokerii de credit cu care agentul are parteneriate.", mai explică consultantul imobiliar. „Cred că în această perioadă cei care înţeleg beneficiile unui consultant imobiliar apelează de la început cu mare încredere. Sunt şi clienţi care după o perioadă în care caută singuri, vin către companiile imobiliare tocmai pentru că primesc un suport profesionist şi o imagine a pieţei diferită de cea pe care le-o arată vânzătorii.", ne-a declarat Raluca Dima, Team Leader Agenţia Imobiliară Neocasa.

Avantaje pentru vânzător

„Un agent imobiliar şi, implicit, o companie imobiliară poate pune la dispoziţie unui vânzător o bază de date de clienţi şi atunci şansele sunt mult mai mari să vândă, reuşeşte mai repede să încheie tranzacţia. Consultantul imobiliar este din ce în ce mai bine pregătit şi îi poate acorda asistenţă vânzătorului pe tot parcursul tranzacţiei, îl poate sfătui pas cu pas, îi poate transmite o imagine clară şi corectă a nivelului pieţei a ceea ce se întâmplă pe piaţă în privinţa preţurilor, a cumpărătorilor a posibilităţilor acestora de finanţare.", este de părere Raluca Dima, Team Leader Agenţia Imobiliară Neocasa. Un consultant imobiliar ştie în orice clipă cum merg lucrurile în piaţa imobiliară şi poate stabili momentul oportun de lansare în piaţă a ofertei, un amănunt pe care puţini vânzători îl cunosc. Totodată, specialistul imobiliar va efectua o analiză de piaţă, pentru a determina pe de o parte preţul corect de lansare a ofertei în piaţă, iar pe de altă parte preţul corect de vânzare final, de cele mai multe ori ele diferind. „Consultantul imobiliar ştie cel mai bine să promoveze ofertele imobiliare, astfel încât informaţia să ajungă la potenţialii cumpărători. De asemenea, în atribuţiile agentului intră şi menţinerea la curent a vânzătorului cu privire la evoluţia pieţei, a preţurilor, precum şi urmărirea ofertelor concurente din piaţă, pentru a putea adapta constant strategia de vânzare.", apreciază consultantul imobiliar.

 

Sursa

17 November 2010