Avantaj. Criza financiara l-a transformat pe client in partener egal de negociere pentru dezvoltatorul imobiliar.

Avansul nu mai este o investitie riscantaPe fondul crizei, clientii incep sa aiba mai multe drepturi si castiga tot mai mult teren in actul de negociere cu vanzatorii de locuinte noi.

Astfel, daca in urma cu cateva luni vorbeam de contracte-standard, cu prevederi stricte sau termene care nu puteau fi negociate, in prezent dezvoltatorii sunt dispusi sa negocieze documentele semnate alaturi de client.

Banii pot fi recuperati

Exista cazuri in care dezvoltatorul se pregateste pentru astfel de situatii, in care un client, dupa achitarea avansului, nu reuseste sa obtina finantare pentru achitarea locuintei.

Eva Ilea, reprezentantul dezvoltatorului proiectului Phoenix Residence, ne-a spus ca "inainte de a fi oameni de afaceri, suntem totusi oameni, asadar incercam sa identificam solutii pentru fiecare situatie cu care ne confruntam". Concret, in antecontractele semnate de acest dezvoltator cu clientii a fost introdusa o specificatie potrivit careia, in cazul in care acestia din urma nu reusesc sa achite restul pretului, dezvoltatorul are libertatea de a identifica un alt client pentru respectiva locuinta, clientul initial recuperandu-si avansul achitat.

Dezvoltatorul preia rolul bancii

De asemenea, Florin Munteanu, account manager al Domus Stil, considera ca dezvoltatorii au devenit mult mai flexibili in relatia cu clientii. "Daca vorbim de cazul unei persoane care nu reuseste sa obtina finantarea necesara achitarii locuintei, dar a dat avansul, noi, in calitate de vanzator, incercam sa venim in ajutorul acesteia prin oferte de finantare proprii, care nu mai implica o relatie contractuala cu o institutie bancara", adauga reprezentantul Domus Stil.

Sursa

22 April 2009