Statul nu poate acoperi construcţia autostrăzii Transilvania din vistieria proprie. Aceasta nu va fi finalizată din resurse bugetare, ci printr-un parteneriat public privat sau prin concesiune. Declaraţia îi aparţine ministrului delegat pentru proiecte de infrastructură de interes naţional şi investiţii străine, Dan Şova.

29229-autostrada_transilvania.jpgPotrivit ministrului Şova datoriile pe care le are de plătit statul român către firma americană Bechtel pentru lucrările la autostrada Transilvania ajung la valoarea de 46 milioane euro.

Autostrada Transilvania nu poate fi finalizată din resurse bugetare. Este mult prea scumpă, singura soluţie pe care o avem este cu parteneri externi pentru a o face în parteneriat public privat sau concesiune. Altă soluţie nu există. Dacă cineva poate găsi finanţare pentru concesiunea acestei autostrăzi există deschidere totală. Ea va fi luata şi dată în concesiune sau parteneriat public privat. Din datele bugetare pe cale le avem va fi dificil”, a declarat Dan Şova, citat de Agerpres.

Compania americană Bechtel lucrează în prezent pe tronsonul Suplacu de Barcău - Borş (64 km) şi a dat în folosire tronsonul de autostradă de 52 de km dintre Câmpia Turzii - Gilău.

Iniţial, autostrada Transilvania, între Braşov şi Borş, a fost câştigată prin licitaţie de americanii de la Bechtel. În august 2011, ministrul Transporturilor de atunci, Anca Boagiu anunţa că statul român este liber să scoată la licitaţie şase tronsoane din Autostrada Transilvania după întreruperea contractului cu Bechtel.

Cele şase tronsoane la care a renunţat Bechtel sunt:

  • Braşov-Făgăraş (53 km)
  • Făgăraş-Sighişoara (52 km)
  • Sighişoara-Ogra (56 km)
  • Ogra-Câmpia Turzii (36 km)
  • Cluj Vest-Mihăileşti (24 km)
  • Mihăileşti-Suplacu de Barcău (76 km)

Bechtel mai are de finalizat lucrările pe cele două tronsoanele Câmpia Turzii - Gilău şi Suplacu de Barcău - Borş, acestea însumând 118 kilometri.

 CITEȘTE ȘI: Veşti bune, se va construi autostrada Comarnic-Braşov