Moldova se pregătește pentru autotrada Târgu Mureș-Iași-Ungheni. Mai precis, tronsonul Târgu Neamț-Iași, care ar putea fi dat în lucru chiar anul acesta. Mai întâi, la nivel de detalii tehnice – proiectarea și execuția. Abia apoi urmează construcția, dar dat fiind faptul că și această autostradă este deja în plan incipient de mai bine de 10 ani, entuziasmul celor interesați este unul temperat de realitate.

41515-autostrada.jpgAutostrada care traversează Moldova este cea mai scumpă dintre autostrăzile locale: 4 miliarde de euro. Prețul estimat inițial a fost de 9 miliarde de euro. Dar au trecut deja 10 ani de când se poartă discuții legate de preț, fezabilitate și planuri de abordare a construcției. După tot acest timp, autoritățile sunt optimiste: anul acesta este anul în care va începe din nou munca la acestă autostradă. Până la finalul acestui an, vom avea licitația pentru proiectare și execuție a tronsonului Târgu Neamț - Iași.

Dăm drumul la Târgu Neamț – Iași. Dacă obținem Acordul de Mediu, putem lansa achiziția chiar la finalul semestrului doi pentru proiectare și execuție. Buget există, iar contractul pentru studiul de fezabilitate va fi desuspendat, după ce a fost blocat de Curtea de Conturi”, au declarat autoritățile din Ministerul Transporturilor.  

Celelalte două tronsoane ale autostrăzii Moldova sunt Târgu Mureș – Ditrău și Ditrău - Târgu Neamț. Însă acest concept a fost intens dezbătut în ultimii ani. vechea conducere a Ministerului Transporturilor a propus un nou studiu de fezabilitate exact pentru tronsonul care ar trebui dat în lucru anul acesta, care are o lungime de 134 de kilometri, care va lega România de Republica Moldova. Până la finalizarea acestei autostrăzi, cei care au drumuri în zonă pot circula pe traseele DN 15B – DN 15 și DN 15 – DN 12C – DN 13B. aceste drumuri însă sunt permanent aglomerate, iar marii transportatori susțin că au nevoie de de drumuri mai eprformante pentru a-și face treaba bine. Astfel, Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni este soluția perfectă pentru traficul internațional de tranzit care se va desfășura între Coridoarele de Transport Pan-european IV și IX.