Mult a fost puţin a rămas! Încercările pe podul peste Dâmboviţa din proiectul pasajului Basarab au început în aceste zile, urmând ca săptămâna viitoare să fie efectuate şi testele pentru podul hobanat de peste calea ferată, a anunţat primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu.

16830-mg_3778.jpg"Vor urca mai întâi un camion încărcat, apoi câte două, până la 20 de camioane", a precizat edilul-şef.

Potrivit Primarului General, circulaţia maşinilor va fi deschisă la sfârşitul acestei luni.

Despre pasajul Basarab

Pasajul suprateran Basarab este cea mai spectaculoasă construcţie urbană din România şi reprezintă ansambluri de structuri şi pasaje cu o lungime totală de aproape 2 km, bretele de acces de circa un kilometru şi rampe de 1,25 km.

Proiectul cuprinde trei zone principale: podul peste Dâmboviţa de la Grozăveşti, viaductul de legătură Orhideelor şi podul principal peste liniile de cale ferată. Potrivit lui Sorin Oprescu, Pasajul Basarab va costa în final până în 173 milioane de euro.

Podul hobanat

Constructorii spun că în momentul de faţă podul este unul dintre cele mai mari din Europa şi cu siguranţă cel mai ambiţios proiect încercat vreodată în ţara noastră. Podul este unic în Europa prin lăţimea tablierului.

Punctul principal al pasajului este podul hobanat (pod suspendat cu cabluri înclinate tip harpa) din zona gării Basarab. Pe Podul Hobanat va fi şi o staţie de tramvai care va beneficia de un sistem de transport al călătorilor cu scări rulante care va permite accesul de pe pasaj către staţiile de metrou şi RATB.


10 martie 2011