Pentru promovarea locuintelor inca de pe planseta, dupa exemplul pietelor din Vest, dezvoltatorii locali au inceput sa construiasca modele ale viitoarelor apartamente in showroomuri.

Showroomurile sunt construite fie la locul constructiei, fie in zone usor accesibile publicului-tinta, iar apartamentele amenajate sunt replici fidele ale viitoarelor locuinte. Spre exemplu, departamentul rezidential al Colliers opereaza un numar de patru showroomuri, dintre care unul singur este situat in vecinatatea proiectului si cuprinde apartamente complete, in timp ce restul cuprind doar modele de bai si bucatarii. Pe de alta parte, cinci dintre proiectele rezidentiale promovate de Eurisko beneficiaza de showroomuri amenajate in zone intens populate.

"Showroomul este un 'sales tool' (instrument de vanzare - n.r.) foarte important, intrucat este spatiul in care potentialul cumparator ajunge sa cunoasca proiectul, vede macheta si finisajele, intalneste consultantul si afla detalii despre proiect. Este spatiul in care afla toate raspunsurile, in care intra in atmosfera proiectului si il intelege pe deplin", spune Adriana Sohodoleanu, research & PR Coordinator in cadrul companiei de consultanta imobiliara Colliers.

Modelul este des practicat pe pietele din Europa Centrala si de Est, fiind caracteristic in principal ansamblurilor de mari dimensiuni, apartamentul "etalon" putand fi amenajat chiar in primul bloc al complexului.

"Unii dezvoltatori imobiliari pun la dispozitia potentialilor clienti aplicatii multimedia cu sprijinul carora isi pot configura, viziona si comanda finisajele locuintei. Aplicatia le ofera proprietarilor posibilitatea de a alege elementele de finisaj atat dupa calitate si aspect, cat si dupa pret", spune Maria Luiza Ostaficiu, PR & Marketing Coordinator in cadrul companiei de consultanta imobiliara Eurisko.

Promovarea ansamblurilor de locuinte prin astfel de metode se datoreaza in special situatiei existente in momentul de fata, in care o buna parte din tranzactii sunt realizate in lipsa apartamentelor, acestea fiind doar in stadiu de proiect.

"Showroomul trebuie sa arate cat mai fidel ceea ce va oferi proiectul rezidential, de aceea este recomandabil sa se construiasca locuinte de proba", spune reprezentantul Colliers.

Constructia unei astfel de locuinte "de proba" poate fi la randul sau o provocare pentru dezvoltator, tinand cont ca investitia intr-un showroom cu trei apartamente, spatii administrative, sali de conferinta si birouri poate ajunge la un milion de euro.

O serie de dezvoltatori aleg sa amenajeze doar o parte a unei locuinte, eventual bucataria, unde potentialii clienti pot alege finisaje precum gresia, parchetul sau mochetele din viitoarea locuinta.

Numarul in crestere de proiecte rezidentiale antreneaza dezvoltatorii in gasirea unor metode de promovare care sa asigure o marja importanta de contractare a locuintelor, inca din stadii incipiente de dezvoltare.

Cu toate acestea, potrivit ultimelor studii ale companiilor de consultanta imobiliara, cererea la nivelul Bucurestiului este de aproximativ 300.000 de spatii locative, in timp ce proiectele cu finalizare in urmatorii doi-trei ani nu vor furniza mai mult de 50.000 de locuinte.

Pretul mediu al locuintelor din Bucuresti a depasit 1.400 de euro/metrul patrat in cazul apartamentelor aflate in imobile vechi, potrivit celui mai recent studiu realizat de ZF, pe baza informatiilor din publicatia anuntul.ro, nivel comparabil cu o parte din ansamblurile noi aflate in dezvoltare pe piata locala.

Sursa

4 May 2007