0-192-2007_poze_februarie_20_11bucuresti_evz.jpgPopularizarea, da. De la clasicul anunt in ziare, care nu includea decat o descriere succinta a imobilului, intalnirea intre cererile si ofertele imobiliare se face mai nou pe site-uri internet specializate, unde anunturile noi apar non-stop, iar serviciul este gratuit pentru utilizatori.

Conform http://www.trafic.ro/, portalul care monitorizeaza utilizarea internetului, in Romania sunt inregistrate putin peste 800 de site-uri specializate in anunturi imobiliare. Afacerile cu site-uri imobiliare nu au marje de profit uriase si, de obicei, tot ce se castiga se reinvesteste, insa si costurile initiale sunt mici - cat sa proiectezi site-ul si sa-l administrezi. 

In timp, unele portaluri - asa cum e http://www.imobiliare.run.ro sau http://www.agentiaimobiliara.ro - si-au dezvoltat softuri speciale pentru gestiunea agentiilor imobiliare. Castigurile vin din taxele percepute agentiilor, cum ar fi cele pentru soft, si mai rar din publicitate.

Tarifele pentru anunturile de vanzare publicate de agentiile imobiliare pleaca de la 20 de euro si ajung pana la 100 de euro pe luna.

400.000 de euro din anunturi

http://www.agentiaimobiliara.ro/, fostul http://www.imobiliare.run.ro, are 500 de agentii active si cam 30.000 de vizitatori unici pe saptamana.

Site-ul imobiliare.neogen.ro  are 50.000 de vizitatori saptamanali si 35.000 de anunturi. Pe langa ofertele care se gasesc pe site, toate portalurile mai ofera si legislatia imobiliara, stiri de profil, informatii despre credite.

Sursa

20 February 2007