Piscină, grădiniţă sau sală de fitness la scara blocului reprezintă argumente tentante când vine vorba de achiziţia unui apartament, mai ales dacă aceste facilităţi vin fără costuri lunare obligatorii. Cu preţuri apropiate la apartamente, ansamblurile rezidenţiale se diferenţiază în prezent prin diversitatea serviciilor oferite locatarilor: ceea ce în urmă cu câţiva ani era un lux, astăzi a devenit ceva obligatoriu.

30307-principala.jpgNumărul cumpărătorilor din piaţă nu mai este la fel de ridicat ca acum câţiva ani, iar cei existenţi sunt mai pretenţioşi. Drept urmare, competiţia dintre ansamblurile rezidenţiale noi este mai acerbă. Preţurile au scăzut simţitor, pliantele cu oferte promoţionale zboară peste tot, astfel că dezvoltatorii s-au concentrat puternic pe facilităţile oferite clienţilor. Dacă înainte de criză, serviciile de care beneficia un cumpărător după achiziție reprezentau ceva nou și rar pe piață, astăzi au devenit indispensabile: dezvoltatorii care nu le oferă, nu au clienți.  

„Facilităţile oferite de dezvoltator sunt foarte importante în ochii clienţilor, aceştia aleg un complex datorită unui întreg pachet, nu numai datorită apartamentului. În momentul de faţă, aşa se diferenţiază ansamblurile rezidenţiale. Clienţii au standarde ridicate: vor multe lucruri, bine făcute şi un preţ foarte bun”, recunoaşte Ioana Sebe, director de vânzări Diamond Residence.

Cerinţele ridicate ale cumpărătorilor i-au făcut pe dezvoltatori să investească şi în servicii, nu doar în construcţia unor unităţi rezidenţiale. Românii care aleg un ansamblu nou nu vor doar să cumpere un apartament, ci vor la pachet un întreg stil de viaţă.

„Cei mai mulţi clienţi care aleg un cartier rezidenţial din apropierea Bucureştiului îşi doresc un magazin alimentar, un loc de recreere – un părculeţ, o piscină, un pub, un restaurant. Acestea deja sunt plusuri peste medie şi pot reprezenta un criteriu decisiv în alegerea unei locuinţe. Pe lângă acestea, noi le oferim locatarilor noştri chiar şi transport gratuit din cartier şi până la capătul tramvaiului 32, deoarece nu toţi au maşină”, exemplifică Ionuţ Butoi, director de vânzări Cartierul Verde.

Piscină sau centru Spa, beneficii incluse într-o ofertă imobiliară accesibilă unui client cu venit mediu

Locuitorii cartierelor bucureştene cu vechime găsesc la doi paşi orice, de la magazine şi până la săli de sport. Dacă în urmă cu ani de zile, dezvoltatorii ansamblurilor noi de la periferie nu erau preocupaţi de nevoile de zi cu zi ale clienţilor, în prezent, aceştia încearcă să compenseze distanţa de oraş prin numeroase facilităţi. Drept urmare, nu numai proprietarii avuţi se bucură de cluburi de relaxare în incinta complexului, ci şi clienţii care-şi cumpără o locuinţă prin Prima Casă beneficiază de piscină sau sală de fitness la scara blocului.

„Clienţii caută să aibă în zonă absolult orice, de la magazine şi până la grădiniţă. Noi am adus diverse facilităţi aproape de locatari: piscine exterioare sau interioare, club Spa, săli de evenimente, restaurant, locuri de joacă pentru copii sau complex comercial. Cei care se mută în incinta ansamblului beneficiază de reduceri de preţ pentru diverse servicii: abonamentul la sală sau intrarea la piscină sunt la jumătate de preţ, iar la saloanele de nunţi sau la grădiniţă preţurile sunt cu 10-15% mai mici. Nu există costuri de mentenanţă, totul se plăteşte separat”, arată Ștefania Tudor, director de vânzări Militari Residence.

Totodată, unii dezvoltatori au înţeles că românii nu mai acceptă construcţiile înghesuite şi au alocat mai mult spaţiu zonelor de relaxare. Datorită atenţiei la detalii, există blocuri ce par amplasate într-un parc.

„Clienţii care aleg complexul nostru vor beneficia de toate spaţiile de relaxare, amenajate pe 4.000 mp de teren: multe spaţii verzi, locuri de joacă pentru copii, piscină, numai locuri de parcare subterane. Între cele două blocuri există un spaţiu cu foişoare şi băncuţe, iar locul de joacă pentru copii este chiar la pădure. Există costuri de mentenanţă trecute în contract, de 50 euro în cazul garsonierelor şi 100 euro în cazul apartamentelor. În aceste cheltuieli intră paza non-stop, supravegherea video, firma care se ocupă de piscină, partea de grădinărit, luminatul exterior, lift, gunoi, serviciile de curăţenie”, menţionează reprezentantul Diamond Residence.

Deşi atraşi de un pachet tentant, clienţii se sperie de costurile de mentenanţă

Dezvoltatorii imobiliari au înţeles importanţa serviciilor oferite cumpărătorilor după semnarea contractului, însă nu întotdeauna au luat în calcul că nu toţi clienţii doresc să beneficieze de aceste facilităţi. Costurile de mentenanţă reprezintă în continuare un subiect delicat, un motiv din cauza căruia potenţialii clienţi nu devin întotdeauna proprietari, deşi iniţial sunt tentaţi de tot ce văd.

„Majoritatea cartierelor rezidenţiale oferă diverse facilităţi, în prezent. Important este să nu le incluzi în taxa de mentenanţă lunară, să nu sugrumi omul cu nişte cheltuieli de care nu toţi pot beneficia – cineva care lucrează de dimineaţa şi până seara, va ajunge rar sau niciodată la sală sau la piscină”, subliniază Ionuţ Butoi, director de vânzări Cartierul Verde.

 

NU RATA: Cum arată Bucureştiul, văzut prin ochii unui arhitect american?

 

13 mai 2013