Bucureşti, 3 octombrie 2012 - Anchor Grup, cel mai mare investitor turc din România, lansează cel mai amplu proces de reamenajare a celor două mall-uri dezvoltate în Capitală: Bucureşti Mall şi Plaza România. Pentru prima dată în România două centre comerciale emblematice sunt transformate radical, pentru a încorpora cele mai avansate concepte de retail dezvoltate la nivel internaţional.

26731-vezi-cum-se-vor-schimba.jpgReamenajarea şi reconfigurarea celor două obiective de retail va creşte cu până la 20% suprafaţa închiriabilă. Investiţiile alocate pentru acest proiect vor atinge 50 mil EUR. Astfel, valoarea totală a investiţiilor Anchor Grup în România se ridică la peste 350 mil EUR.

Transformarea mall-urilor propune o nouă arhitectură, un design interior spectaculos, noi spaţii de divertisment şi un nou circuit de shopping. Vor rezulta două lifestyle centers, care vor aduce schimbări la nivelul întregii pieţe. Conceptul de lifestyle center modifică modul în care consumatorul român percepe ideea de mall, înglobând atât elemente de retail tradiţionale cât şi experienţe inedite şi noi servicii adecvate stilului de viaţă modern.

Dacă Bucureşti Mall aduce în prim plan importanţa spaţiilor verzi, precum şi a zonelor deschise de lounge şi relaxare, Plaza Romania va beneficia de unul dintre cele mai mari parcuri de distracţii indoor din Estul Europei, devenind astfel un punct de atracţie pentru întreaga regiune.

Lucrările se vor desfăşura concomitent în ambele centre comerciale, acestea rămânând deschise publicului pe parcursul întregului proces.

„Vom avea practic două mall-uri noi în Bucureşti”, declară Ali Ergun Ergen, CEO Anchor Grup. „Nu este vorba despre o simplă renovare, ci despre o primă transformare majoră a unui proiect de retail, parte din strategia de dezvoltare a companiei pentru următorii 5-10 ani. În urma acestor investiţii cele două mall-uri vor depăşi 100.000 de metri pătraţi suprafaţă închiriabilă. Anchor Grup va deţine aproximativ 25% din suprafaţa premium de retail din Bucureşti”, adaugă Ali Ergun Ergen. Astfel, după pionieratul în retail din anii 2000, Anchor Grup îşi propune să redevină trendsetter-ul pieţei de profil.

Fondurile alocate acestor intervenţii provin din surse proprii, Anchor Grup beneficiind de susţinerea Fiba Holding, grup de investiţii turc cu o bogată experienţă internaţională.

„Dezvoltarea pieţei de retail din România a început cu Bucureşti Mall şi Plaza Romania, în urmă cu 13, respectiv 8 ani. Proiectele actuale vor seta un nou standard în industrie. Ne propunem să devenim a treia destinaţie după casă şi serviciu, prin accentuarea componentelor de divertisment şi petrecere a timpului liber.  De altfel ne-am ancorat foarte serios strategia în analizele de evaluare a zonelor de proximitate - ceea ce în retail numim trade area - şi a profilului clienţilor”, declară Ali Ergun Ergen.

# # #

Grupul Anchor este prezent în România din 1997 fiind unul dintre cei mai puternici jucători de pe piaţă prin portofoliul său de proiecte de retail, rezidenţial şi clădiri de birouri. Anchor Grup a construit în România Bucureşti Mall, primul centru comercial modern la nivel local,  Plaza România, centru comercial deschis în 2004, Anchor Plaza, prima clădire de birouri de clasă A integrată cu un centru comercial şi InCity Residences, ansamblu rezidenţial situat în centrul oraşului. Este, de asemenea, operatorul Shopping MallDova, centru comercial deschis în Chişinău, Republica Moldova. Valoarea totală a investiţiilor Anchor Grup în România se ridică la peste 350 milioane EUR. Grupul continuă activ dezvoltarea unor proiecte de anvergură şi extinderea platformei de servicii.

 

3 October 2012