Succesul profesional nu este atât de greu de atins precum pare, însă depinde numai de interesul fiecăruia de a face eforturi în acest sens. Indiferent că vorbim de domeniul imobiliar, de alte profesii sau de viaţa personală, abilităţile sociale joacă un rol extrem de important, iar cultivarea acestora creşte nivelul reuşitelor. IMOPEDIA.ro prezintă un interviu cu Ami Grünberg, specialist în soft skills şi strategii de marketing, ce va avea un moment exclusiv în cadrul Zilei Agentului Imobiliar.

29845-ami.jpgCând aţi început cariera? De ce v-aţi orientat către acest domeniu şi ce ţel v-aţi fixat de-a lungul timpului?

Sunt specialist în soft skills şi strategii de marketing, domenii cu ajutorul cărora se poate îmbunătăţi performanţa în business, dar care contribuie semnificativ şi la dezvoltarea vieţii personale. Cariera de trainer am început-o în 1996 şi am ales acest domeniu pentru că îmi face realmente plăcere să-mi expun cunoştinţele. Găsesc o adevărată satisfacţie în workshopurile în care pot să fac schimb de experienţă şi de informaţii, dar mai ales atunci când observ rezultatele, când văd cum oamenii cu care lucrez se dezvoltă pe plan personal şi profesional. În ultimii 17 ani, principalul meu scop a fost să-mi expun cunoştinţele şi altor oameni, din diferite medii şi profesii. Am ţinut prelegeri şi cursuri în Israel, Germania, România, Marea Britanie, Grecia şi Mongolia.

Cât de important este, pentru un agent imobiliar, să participe la cursuri de specializare şi traininguri educative? Aţi sesizat anumite diferenţe între brokerii români şi cei israelieni?

Cel mai important lucru pentru un consultant imobiliar, ca în orice altă profesie, este să dobândească anumite cunoştinţe şi să găsească instrumentele adecvate, astfel încât să poată ajunge un broker de succes. Mulţi agenţi imobiliari nu depun îndeajuns de mult efort în educarea continuă, ceea ce influenţează decisiv nivelul performanţei şi al succesului. Consultanţii care aleg să participe la traininguri şi workshopuri devin mai profesionişti şi ajung să dezvolte un business de succes. Cu alte cuvinte, îşi măresc considerabil veniturile şi profitul, motiv pentru care recomand călduros orice tip de curs sau workshop din domeniu, cât mai des posibil.

Am avut ocazia şi onoarea să cunosc agenţi imobiliari români, oameni inteligenţi şi educaţi. Diferenţele dintre consultanţii români şi cei israelieni ţin de abordare şi provin din faptul că piaţa imobiliară israeliană funcţionează conform sistemului american.

Ce părere aveţi despre stabilirea unei zi dedicate exclusiv agentului imobiliar? Organizarea unui astfel de eveniment este importantă pentru piaţa imobiliară?

Mi se pare o idee excelentă să se dedice şi să se organizeze anual o Zi a Agentului Imobiliar şi cred că este foarte important pentru piaţă să existe astfel de momente. Un eveniment de genul acesta oferă participanţilor ocazia să aibă acces la informaţii şi cunoştinţe importante, dar le oferă şi cadrul adecvat pentru networking şi socializare, ceea ce îi ajută să îşi dezvolte businessul. Mai mult, un eveniment ca acesta contribuie la expunerea profesiei de agent imobiliar către publicul larg, fiind un instrument de marketing ideal, ce ţinteşte potenţialii clienţi. Nu în ultimul rând, un eveniment precum ZAI întăreşte „spiritul de echipă” dintre companiile şi agenţii imobiliari din România.

Ce teme veţi expune pe 15 aprilie, în cadrul ZAI?

Principalele subiecte pe care le voi aborda în cadrul Zilei Agentului Imobiliar sunt: Soft skills pentru a obţine succesul, prioritizarea, setarea ţelurilor, abordarea cumpărătorilor, comunicarea cu clienţii, precum şi instrumente utile pentru a deveni un agent imobiliar de succes. Aş vrea să subliniez că, din cauza programului limitat, voi susţine o semi-prezentare/training.

Ediţia de anul acesta se va desfăşura sub sloganul „Obişnuieşte-te să împarţi şi cu altcineva”, consideraţi că este un îndemn adecvat pentru piaţa imobiliară?

În primul rând, aş vrea să vă felicit pentru alegerea unui slogan atât de inspirat. Sharing-ul este extrem de important în domeniul real estate, deoarece nu face decât să ajute la dezvoltarea afacerilor, iar părţile nu au decât de câştigat. Agenţii imobiliari care colaborează cu cei din breaslă îşi măresc nu numai veniturile şi profitul, ci şi succesul şi reputaţia.

Ce ştiţi despre piaţa imobiliară din România? Credeţi că mai este atractivă în ochii investitorilor străini?

Nu sunt un expert în ceea ce priveşte piaţa imobiliară din România, dar oare, putem spune că este cineva? Din câte ştiu, România nu a ieşit din recesiune, iar o astfel de piaţă este foarte atractivă pentru investitorii de cursă lungă. Din cauza globalizării, criza imobiliară este aproape una internaţională, astfel că finalul acesteia depinde de mai mulţi factori, dar creşterea marilor economii ale lumii ar fi principala condiţie. Nu în ultimul rând, cele mai importante criterii luate în calcul de investitorii imobiliari străini sunt stabilitatea politică şi semnele unei creşteri economice.

CITEȘTE ȘI: Vino la ZAI şi învaţă de la cei mai buni! IMOPEDIA aduce la Bucureşti un nou trainer de clasă

 

2 aprilie 2013