Inspectorii de la Protecţia Consumatorilor au închis temporar 12 agenţii imobiliare şi au aplicat 101 amenzi, în valoare de peste 434.000 de lei. Cel mai des întâlnite nereguli au legătură cu informarea clienţilor şi cu modul de redactare a contractelor de intermediere.

17670-shutterstock_46462099_02_123d6fe97c.jpgAstfel, unii agenţi nu le comunicau celor care apelau la serviciile lor care este comisionul perceput sau treceau în contract un comision mai mare decât cel afişat la sediul firmei.

În alte cazuri, din contracte lipseau clauzele privind condiţiile de reziliere sau cele privind drepturile consumatorilor, obligaţiile şi răspunderea agenţiei imobiliare.

În alte contracte existau clauze care prevedeau achitarea integrală a comisionului la data încheierii precontractului de vânzare-cumpărare, fara a avea prevăzută obligativitatea acordului scris al consumatorului şi fără precizarea situaţiilor în care agenţia imobiliară este obligată să înapoieze sumele primite în avans.

Inspectorii ANPC au mai descoperit cazuri în care clienţilor li se impunea plata unor daune interese neprecizate în contract în cazul nerespectării acestuia ori existenţa clauzelor contractuale prin care agenţia imobiliară refuza restituirea comisionului plătit în avans dacă tranzacţia nu se finalizează din culpa clientului.

Au mai fost depistate firme din domeniu care nu ofereau informaţii privind situaţia juridică a imobilelor oferite spre vânzare/cumpărare/închiriere şi, de asemenea, privind nivelul estimativ al costurilor ce urmează sa fie suportate de eventualii cumpărători sau chiriaşi.


Sursa

19 April 2011