Atunci când vrei să ai o locuință amenajată ca de revistă, ai două variante: investiția sau creativitatea. Investiția presupune achiziția de elemente care să transforme interiorul în sensul dorit, pe când creativitatea se bazează mai degrabă pe modificarea sau recondiționarea vechilor obiecte, în așa fel încât să se atingă efectul scontat. În ambele cazuri, un specialist în design ajută la găsirea unor soluții practice pentru rezultate rapide, și economii considerabile.

37706-desing_interior.jpgOricine își dorește o locuință impecabilă, dar puțini o pot avea. Datorită varietății de materiale, produse, stiluri și prețuri, un necunoscător poate pica adesea într-o multitudine de capcane. Din fericire, acestea pot fi evitate cu ușurință, de către un cunoscător al domeniului.

„Una dintre cele mai mari capcane în care poate pica o persoană interesată să își modernizeze locuința este achiziția unor produse aflate în trend, la momentul amenajarării. Sunt cele mai scumpe produse, cele mai perisabile și cu riscul cel mai mare de a fi schimbate, pe termen scurt. Materialele și culorile naturale sunt o alternativă infailibilă, cel puțin pentru baza de design, urmând ca apoi să se ofere aerul modern prin materiale, culori, piese secundare de mobilier, lucruri care pot fi ușor schimbate când ies din tendințe”, a declarat pentru IMOPEDIA.ro Zenaida Mărgeanu, designer Fresh Look Design.

În domeniul designului interior, banii chiar pot cumpăra fericirea. Dar când nu există bani, se poate folosi creativitatea, cu același efect

În domeniul designului interior, banii chiar pot cumpăra fericirea. Un buget generos îi poate aduce proprietarului cele mai dorite piese ale momentului, care pot fi și de bun gust, spectaculoase și râvnite de mulți alții. Chiar și un buget mediu poate atinge aceleași rezultate. Mai problematică pare a fi situația pentru cei cu bugete mici sau foarte mici. Pentru ei, soluția salvatoare este…. creativitatea.

Persoanele care nu pot investi în piese exclusiviste de mobilier, pot investi simbolic într-o minte mai deschisă. În mediul nostru, suntem obișnuiți să facem lucruri frumoase cu foarte puțini bani, dar cu foarte multă creativitate. Sunt multiple exemple din întreaga lume de case făcute din sticle de plastic, containere, clădiri de birouri făcute din gunoaie reciclate. Iar pentru cei care au răbdare și știu unde să se uite, se pot găsi piese clasice și valoroase de mobilier, aruncate de vechii proprietari pentru că s-au degradat. Dar o asemenea piesă nu are moarte. Are nevoie doar de recondiționare pentru a fi la fel de frumos ca la început”, explică Marina Iordache, designer interior REcreat.

Informațiile abundente, ușor de accesat, nu înlocuiesc experiența practică a specialiștilor

Însă toate aceste trucuri nu sunt la îndemâna oricui. Deși informațiile din acest domeniu sunt accesibile oricui, gratuit, ele nu înlocuiesc anii de experiență practică ai unui specialist și nici contactul direct cu piața pe care îl are acesta. Tocmai de aceea, în mod paradoxal, un designer de interior poate face o renovare mai ieftin decât ar reuși să o facă proprietarul, de unul singur.

„O persoană neavizată poate să aibă, cel mult, o idee bună. Punerea ei în practică este însă, mai tot timpul, problematică. Rezultatul final poate fi acceptabil, dar un designer îți poate aduce un aspect general impecabil, scutindu-te de timpul pe care îl pierzi încercând să acumulezi informații, căutând materiale, făcând alegeri nereușite. De altfel, alegerea materialelor aduce cele mai importante economii, sau cele mai mari pagube, în funcție de deciziile luate”, continuă designerul Marina Iordache.

Avantajul specialiștilor, în orice domeniu, este acela că au parteneriate cu furnizorii de produse sau servicii. Astfel, ei pot să obțină un preț mult mai bun decât ar primi beneficiarul lucrării. Tot ei știu cu exactitate unde se găsesc cele mai potrivite produse, la cele mai bune prețuri, ceea ce se traduce într-o importantă economie de timp.

„Tendința clienților este să se simtă ofensați dacă le propunem produse din vechile colecții, chiar dacă ele încă sunt în trend. Producătorii schimbă colecțiile nu pentru că ar exista o calitate îndoielnică a produselor mai vechi, din contră, ci exact pentru a specula acest apetit pentru tot ce este în vogă. Este o atitudine superficială și păguboasă a benefeciarilor”, explică designerul Zenaida Mărgeanu.

Astfel, clienții pot ajunge să cheltuiască pe produse inutile mult mai mult decât ar plăti pentru un designer de interior. Teama de a cumpăra servicii și evitarea intermediarilor este notorie pentru România, în mai multe domeniu, lăsând loc unei mentalități care nu face decât să funcționeze împotriva beneficiarului final.

CITEȘTE ȘI:

14 iulie 2015