Evoluția spectaculoasă a pieței office reprezintă o trambulină și pentru domeniile conexe, care se bucură de creșteri care nu par să țină cont de realitățile economice ale prezentului. Un exemplu concret este piața mobilierului de birou, pentru care anul acesta se așteaptă majorări clare, chiar și în cele mai pesimiste scenarii de evoluție economică. 

39694-birouri.jpgPiața birourilor este cel mai animat segment al pieței imobiliare: companiile intră pe piață, se mută, se extind, își stabilesc noi identități și au nevoie de noi spații de birouri. Oferta mare face ca piața să fie dominată de clienți, iar asta se traduce în prețuri mai bune, pachete de vânzare mai bune și contracte mai avantajoase. Toată această forfotă de pe piața birourilor a transformat și afacerile din domeniile conexe. Vânzătorii de mobilier office au resimțit acest trend în cel mai profitabil mod cu putință: în creșterea puternică a vânzărilor.

Piața mobilierului de birou este în creștere, iar acest trend se va resimți și în 2016. Anticipăm o creștere a volumului total cu aproximativ 10%, până la un volum de 45-50 de milioane de euro”, explică Horațiu Didea, managing partner Workspace Studio.

Birourile open space sunt cele mai căutate și au cea mai mare nevoie de mobilier

Cei mai mulți clienți preferă birourile de tip open space, care aduce avantaje tuturor părților implicate: angajatorii se bucură de un mediu de lucru dinamic, proprietarii clădrii au costuri reduse la momentul construcției, iar de partea celor care vând mobilier de birouri este nevoia crescută de mobilier pe care o implică o asemenea clădire. Există însă și câteva riscuri, care pot fi cu ușurință înlăturate.

Birourile open-space sunt cele mai bine cotate, în momentul de față, dar există situații în care acestea pot conduce la depersonalizare și lipsa de concentrare a angajaților. Dar aceste probleme pot fi rezolvate prin elemente care contracarează aceste efecte negative. Se pot introduce astfel detalii care imită trăsături caracteristice segmentului rezidențial, se folosesc tehnologii care absorb zgomotul și se iluminează cât mai bine întregul spațiu”, a explicat Anca Bianca Manolache, arhitect interior 123GoPosh. 

Clienții care caută mobilier de birou au așteptări înalte de la furnizori

Dar la fel cum chiriașii clădirilor de birouri sunt pretențioși, atunci când vine vorba despre alegerea noului birou și caută cele mai avantajoase contracte, la fel de strict analizează și ofertele venite din partea companiilor care vând mobilier de birou. Companiile de mobilier office care au cel mai mare avans pe piață sunt cele care cunosc noțiuni de planificare a spațiului, își bazează ofertele pe studii de sociologie, arhitectură și tehnologia informației și au metode și concepte clare de planificare a spațiului. Totuși, nici valorile tradiționale nu contează mai puțin.

Clienții vor să știe că pot apela la tine când au o întrebare, o problemă sau au nevoie de ceva. Trebuie să răspundă întotdeauna la telefon și să ofere prompt soluții clienților. Desigur, nimeni nu știe totul despre orice, dar cu sigurață, orice profesionist știe să să își îndrume clienții către o terță parte care să le rezolve problemele eficient”, explică Manole Tudor, administrator ProdOffice.

Europa are peste 150.000 de firme active in domeniul mobilei, dintre care 86% au mai puțin de 10 angajați. Cele mai importante industrii din domeniu sunt în Germania, Italia, Anglia, Franța, urmată de Polonia.

CITEȘTE  ȘI:

14 March 2016