Disclaimer:

  • Acestea NU este un material publicitar
  • Tema de aici nu e despre BUNI si RAI. E despre ORIGINAL/AUTENTIC si FAKE.
+200 ani De evolutie a MLS-ului original

ORIGINAL vs FAKE

Exista un sistem MLS "original" pe care l-am tot definit. Nu mai scriu aici ce-l face pe MLS.ro sistemul autentic MLS, ca am tot scris. S-a scris si ce inseamna "MLS - original" definit de sute de ani de piata din State si Canada.

"A nu fi autentic" e ca la o imbracaminte: unii s-au gandit sa imita ceva, l-au facut pe vapor (prin Carpati, in cazul nostru) si, folosindu-se de numele celui original, il vand in piata la o calitate inferioara si la un pret "atractiv". Cu timpul, consumatorii de "fake" isi dau seama, unul cate unul, despre neajunsurile "fake-ului" si revin spre "Original". Pe langa consum de timp, asta inseamna victime colaterale despre care iarasi am tot vorbit. E ca si cum iti iei o imbracaminte impermeabila "de brand" din bazar, iar la cativa stropi de ploaie esti ud pana la piele.

In dialogul de mai jos, Sorin Raducu zice ceva ce nu cred ca s-a mai zis public vreodata. Povesteste despre dezavantajul de a gira un astfel de "fake" printr-o simpla folosire. Si explica cu multa modestie despre cum, din dorinta de a ajunge "marfa" la cat mai multi oameni, unii agenti folosesc atat canalul "oficial", cat si cele "fake", fara a vedea ca in felul acesta contribuie ca diferenta dintre "original" si "fake" sa fie greu de sesizat de catre consumatori. Ei vor simti doar consecintele.

CONCRET

Si ca sa nu mai vorbim in parabole, iata cateva exemple concrete:

1. Sa zicem ca tu, X, ai o proprietate in Reprezentare exclusiva. Atentie, ma refer la terminologia "originala". Nu aia pe care o tot auzim pe la coltul strazii sau la premieri.

2. Te gandesti ca n-ai nimic de pierdut daca o pui si in FakeMLS. Poate sare si de acolo un cumparator. Faci public acest demers si te asculta atat agenti de listing (cei ce reprezinta vanzatorii), cat si agenti de cumparator (cei ce reprezinta cumparatorii). Ba mai mult, te asculta si cei care stau la cotitura si mimeaza Reprezentarea. Acestia din urma nu se califica pentru OriginalMLS (dar asta doar ei stiu), in schimb au si gasit o forma de a fenta MLS-ul si publica in FakeMLS, jurandu-se ca ei sunt curati si perfect uscati.

3. Cum toti te stiu om serios, se gandesc asa:

  • Daca X foloseste fake-ul, hai sa-l folosesc si eu
  • Daca X foloseste fake-ul, inseamna ca se poate si fara Original. Hai sa nu-mi mai bat capul cu regulile alea si sa o iau mai usurel... asa, mai "pe incredere"

4. Si uite asa:- listingurile originale incep sa fie amestecate cu fake-uri- agentii de cumparatori incep sa sune si dau peste "anunturi expirate", "anunturi fara comision la colaborare", "anunturi fara disponibilitate de colaborare (ca au ei un client gata sa cumpere...), etc- clientii (vanzatori/cumparatori) cand aud de MLS, zic "lasa ca am auzit ca mai e unul", ca mi-a povestit agentul X ca el foloseste si FakeMLS......si toata lumea incepe sa o ia razna.

MLS.ro Singurul MLS Reglementat de APAIR si Certificat de NAR.

In loc de EPILOG

Oare de ce marfa originala (Nike, Adidas, etc), nu este vanduta in bazarurile turcesti? Sigur s-ar mai fi facut niste bani.

Vrei sa fii un BRAND? Poarta-te ca un brand!

A amesteca originalul cu fake-ul inseamna sa promovezi o piata speculativa. In lipsa "originalului" dintr-un magazin, putem spune clar ca acela este "un magazin de fake-uri", pe cand amestecandu-le, transmiti clientului ideea ca "s-ar putea ca ceea ce a luat sa fie original".

E ca la jocurile de noroc: daca stii ca sunt 0% sanse de castig, nu joci. Daca ai ceva sanse... joci pentru ca s-ar putea sa iei lozul cel mare.

Asadar, voi cei care puneti originale in magazinele cu fake-uri, contribuiti indirect la propagarea fake-ului. Si asta se aplica atat pentru "MLS", cat si pentru "Reprezentare exclusiva".

26 mai 2022