Agenţiile imobiliare se mută pe Internet
Adevarul - 22.05.2006
 

Cumpărătorii nu se mai înghesuie să bată la uşile agenţiilor imobiliare în căutarea unei proprietăţi, ca în anii trecuţi. Tot mai multe firme îşi prezintă ofertele detaliate prin intermediul portalurilor imobiliare, convingându-şi clienţii chiar online.

Nici particularii nu ocolesc site-urile de specialitate şi îşi postează anunţurile de vânzare/cumpărare. În condiţiile în care anul trecut numărul de vizitatori unici care s-au plimbat virtual de la o casă la alta a depăşit milionul numai pe un singur portal, este din ce în ce mai evident că tot mai mulţi clienţi vizitează portalurile specializate în imobiliare atunci când vor să cumpere o locuinţă. Abia după un prim contact cu anunţurile de pe Internet urmează întâlnirea cu agenţia imobiliară şi vizionarea locaţiei.

"Ne-am făcut site şi colaborăm cu un portal de specialitate încă de la înfiinţare. În felul acesta, am devenit cunoscuţi pe piaţa imobiliară ieşeană.", ne-a declarat Diana Cibotar, administratorul companiei Velis Imobiliare din Iaşi. Practic, mulţi clienţi vizionează ofertele de case şi terenuri prezentate detaliat pe site-ul unei agenţii şi îşi fac o listă de posibile achiziţii. Acesta este însă abia primul pas. "Portalurile sunt bune ca punct de pornire. Mai departe, clientul ne contactează, fie direct, la uşa agenţiei, fie ne trimite un e-mail", spune Diana Cibotar. Totuşi, există şi riscul ca în spatele unor anunţuri ale agenţiilor cu nume mai puţin sonore să se ascundă oferte neserioase. "Aşa se pot lua multe ţepe. De obicei, sunt oferte care te încântă imediat. Preţurile proprietăţilor sunt foarte mici, clientul e debusolat şi înghite momeala", explică Doinel Locic, directorul general al agenţiei Locic Imobiliare din Bucureşti.

Orice anunţ trebuie verificat

Chiar dacă portalurile imobiliare joacă rolul de "cârlig" în atragerea clienţilor, "cel mai bine este să vină la agenţie să vorbească cu specialiştii", spune Locic. El le recomandă celor care vor să facă achiziţii imobiliare pe baza ofertelor online să verifice fiecare anunţ în baza de date a Uniunii Naţionale Imobiliare (UNIM). Abia după ce se convinge că agenţia care a postat anunţul pe net chiar există, potenţialul cumpărător poate merge mai departe. Chiar şi aşa, destul de puţine proprietăţi sunt cumpărate din prima, fără o vizionare la faţa locului. "Deşi site-ul agenţiei prezintă detalii despre casele sau terenurile scoase la vânzare, datele care caracterizează o proprietate sunt variabile", ne-a declarat Adrian Pop, administratorul agenţiei imobiliare Tergo din Braşov.

Si agenţii imobiliari pot fi păcăliţi

Reprezentanţii agenţiilor imobiliare spun că "ţepe" pot lua chiar şi angajaţii lor. "Sunt frecvente situaţiile în care vânzătorul şi cumpărătorul se înţeleg să facă tranzacţia între ei, după ce s-au cunoscut prin intermediul unui agent imobiliar. Practic, agenţia pierde comisionul de 3% de la fiecare parte", explică Adrian Pop.

Articol integral in Adevarul

 

Simona Simionescu
Adevarul

22 mai 2006