Afacerile General Beton scad, dar firma continua investitiileProducatorul de materiale de constructii General Beton, divizia grupului italian Tonon, va continua programul de investitii programat in acest an pentru extinderea retelei de statii de betoane, in pofida estimarilor de scadere a cererii de pe piata si in conditiile in care compania mizeaza pe o scadere cu 10% a cifrei de afaceri la sfarsitul lui 2009.

"Vom continua programul de extindere, in valoare de 14 mil. euro, anuntat anul trecut. Chiar daca efectele crizei financiare ne vor afecta, strategia noastra prevede ca sase statii noi sa fie instalate in cursul acestui an. Investitiile sunt realizate pe termen lung, ele se amortizeaza intr-un interval de sapte-zece ani, astfel ca vom fi pregatiti in momentul in care criza va trece, iar piata constructiilor isi va reveni", a declarat pentru Business Standard Claudiu Toni, directorul de vanzari al General Beton. El a adaugat ca un alt argument pentru continuarea investitiilor a fost faptul ca firma are asigurate sursele de finantare de la asociatii grupului din Italia.

Potrivit lui Toni, scaderea cererii de materiale de constructii din acest an va determina o reducere cu pana la 10% a cifrei de afaceri a companiei in 2009. "Caderea pietei rezidentiale ne va reduce vanzarile, iar in ceea ce priveste demararea proiectelor de infrastructura, care ar compensa acest segment, sunt sceptic in ceea ce priveste faptul ca se vor derula intr-un ritm foarte rapid, tinand cont de experienta din ultimii ani", a explicat Toni. Compania a incheiat anul 2008 cu o crestere cu 22% fata de nivelul de 34 mil. euro inregistrat in 2007. General Beton detine, in prezent, opt statii de betoane, in Bucuresti, Timisoara, Arad, Sibiu, Cluj, Constanta si Brasov, si intentioneaza sa isi extinda reteaua pentru a acoperi toate regiunile tarii, pe un traseu care leaga Constanta de Timisoara si care trece prin Brasov si Sibiu. Printre cei mai importanti competitori ai companiei se numara subsidiarele locale ale multinationalelor Lafarge, Holcim si HeidelbergCement.

Explozia pietei constructiilor, inceputa in 2004, a determinat o crestere a consumului de beton din Romania, care a avut ritmuri anuale de 15-20%. Potrivit jucatorilor din domeniu, piata locala a betoanelor trebuia sa avanseze cu 10-15% in 2008, fata de volumul de 10-12 mil. metri cubi din anul precedent. 

Sursa

10 February 2009