Project Expo, primul târg imobiliar al anului, a fost un eveniment surprinzător atât pentru organizatori, cât şi pentru expozanţi. Potenţialii clienţi au apărut în număr mare încă din prima zi a târgului, hotărâţi să cumpere. Mulţi dintre ei aveau bani cash, alţii se finanţau prin creditul Prima Casă.

23842-dsc_7043.jpgProject Expo, în cifre, se poate traduce în 11.000 de vizitatori, 30 de precontracte semnate şi alte câteva sute de vizionări stabilite pentru săptămânile acestea. Concluzia organizatorilor, pe baza acestor cifre, a fost că piaţa imobiliară nu numai ca s-a dezgheţat, dar se pare că a intrat deja într-un trend ascendent.

„Am fost nevoiţi să îi chemăm de acasă pe toţi angajaţii noştri pentru a face faţă fluxului de vizitatori care se înmulţeau de la o oră la alta şi stăteau efectiv la coadă în faţa intrării. Succesul acestui târg imobiliar şi interesul manifestat de către cumpărători reprezintă un motiv de optimism pentru toţi cei implicaţi în acest segment, dar şi pentru o mare parte din economie. Să nu uităm ca multe segmente economice depind de cel al imobiliarelor şi construcţiilor”, spune Giulio Angheloiu, manager Premier Service, una dintre companiile prezente la targ.

Niciunul dintre expozanţi nu a fost pregătit pentru un aflux atât de mare de vizitatori.

„Sâmbătă dimineaţa, la ora deschiderii expoziţiei, am avut senzaţia că un autobuz cu oameni tocmai şi-a deschis uşile în faţa intrării. A fost cea mai plăcută surpriză de care puteam avea parte. În câteva ore am rămas fără cele 4.000 de pliante cu care veniserăm pregătiţi”, îşi aminteşte unul dintre consultanţii imobiliari ai Confort Urban, firma care a fost de asemenea prezentă în cadrul târgului.

Promoţiile au convins clienţii

Unul dintre centrele de atracţie ale evenimentului a fost  standul Alamco, unde un apartament cu două camere, însoţit de o maşină, a costat pentru trei zile doar 50.000 de euro.

„Am decis să oferim această promoţie pentru că suntem conştienţi că majoritatea tinerilor nu îşi pot permite să le cumpere pe amândouă. Nu a existat un preţ al apartamentului fără maşină, ea fiind un cadou din partea noastră”, explică Elena Manea, reprezentant al companiei.

Aceeaşi abordare au avut-o mai multe companii, care au prezentat potenţialilor un set de beneficii care veneau ataşate unui preţ de criză. Tocmai de aceea, şansele de concretizare ale discuţiilor au crescut simţitor.

„Vineri dimineaţa, la mai puţin de o oră de la deschiderea târgului, am plecat cu un potenţial client la vizionare. şi acesta a fost doar începutul. Primele contracte de vânzare/cumpărare au fost stabilite la semnat pentru luni dimineaţa”, spune Ionuţ Butoi, manager Cartierul Verde.

Cei mai mulţi expozanţi din acest week-end au împărţit cumpărătorii în două mari categorii: cei care vin să cumpere locuinţe cu bani lichizi şi cei care se înscriu în programul Prima Casă. cei mai puţini sunt cei care apelează la credite ipotecare. Următoarea ediţie Project Expo se va ţine în perioada 11-13 mai, de data aceasta la Palatul Copiilor, cealaltă locaţie tradiţională a Târgului Imobiliar PROJECXT EXPO.

CITEȘTE ȘI Preţurile de criză nu sunt definitive. Cât va mai rezista piaţa imobiliară în acest punct?

 

12 March 2012