"5th Avenue" din New York rămâne cea mai scumpă destinaţie de retail a lumii, cu valori ale chiriei ce ating 6.817 euro/mp/an, cu peste 75% mai mari decât chiriile din Hong Kong, cea de-a doua poziţie în topul celor mai scumpe destinaţii, potrivit celui mai recent Raport Global pe Retail al CBRE.

Potrivit raportului CB Richard Ellis (CBRE) retailer-ii se concentrează pe unele dintre cele mai importante capitale ale modei din lume, împingând chiriile din cele mai scumpe locuri la niveluri şi mai înalte. Astfel, în top cinci al celor mai scumpe destinaţii retail din lume se mai regăsesc Moscova, Londra şi Tokyo.

"Cererea vine din partea retailer-ilor care au rezultate bune pe piaţa respectivă - cum ar fi mărcile de lux - dar şi din partea retailer-ilor care au în vedere planuri solide de expansiune ca răspuns la puterea mai mică de cumpărare a consumatorilor şi care se focalizează pe amplasări strategice pe termen lung în defavoarea noilor destinaţii", se arată în raport.

Consultanţii CBRE mai spun că în ciuda conditiiţiilor economice din ce în ce mai problematice, sectorul retail a continuat până în prezent să înregistreze performanţe relativ acceptabile. Astfel, pe jumătate dintre pieţele luate în calcul pentru acest raport, în ultimul s-a înregistrat o creştere a chiriei pe segmentul retail (sfârşitul T3 2008), cu o pondere de 65% a celor care au înregistrat creşteri în ultimele şase luni.

Cu toate că în ultima vreme chiriile au crescut în multe oraşe cheie, scăderea cererii din partea clienţilor a afectat inevitabil o serie de pieţe retail din întreaga lume, ducând implicit şi la scăderea chiriilor.
Raportul precizează că în oraşe precum Tokyo şi Madrid, unde chiriile au scăzut cu 5% în ultimele şase luni, retailer-ii încep acum să profite de această putere temporară oferită de circumstanţele actuale, iar proprietarii devin şi ei tot mai deschişi în ceea ce priveşte procesul de negociere a chiriilor. Astfel, în ciuda presiunii tot mai puternice a recesiunii, chiriile retail rămân unele dintre cele mai mari din lume.

"Este foarte uşor să presupui că scăderea încrederii consumatorilor şi tulburările de pe piaţa financiară de pe întreg globul loveşte din plin magazinele retail, însă studiul efectuat de CBRE, susţinut de cifrele de vânzări primite din partea retailer-ilor arată că avem de-a face cu o piaţă puternică. Analizele noastre indică faptul că segmentul retail de lux rezistă foarte bine în actualele condiţii de piaţă şi acelaşi lucru se aplică şi în cazul retailer-ilor din segmentul opus, non-discretionary", a declarat Ray Torto, Chief Global Economist, CBRE.

19 November 2008