Bucureşti, 7 august 2013 - Data deschiderii pentru public a centrului comercial Promenada, proiect situat la intersecţia arterelor Calea Floreasca, şos. Pipera şi Str. Barbu Văcărescu, a fost stabilită pentru 17 octombrie 2013, anunţă dezvoltatorul proiectului, compania de origine austriacă, Raiffeisen evolution.

31291-promenada.jpg“Promenada va deveni un nou punct de atracţie în zona de nord a Capitalei, oferind publicului un mix atractiv de chiriaşi, concepte noi în lumea retailului bucureştean, precum şi o terasă exterioară cu o suprafaţă de peste 7.000 de mp, o grădină verde pe perioada verii şi un patinoar pe durata sezonului rece, unde fiecare categorie de clienţi îşi va putea alege locul în care să uite de agitaţia metropolei ”, a declarat Markus Neurauter, Managing Director al Raiffeisen evolution.

Valoarea totală a investiţiei dezvoltatorului depăşeşte 130 de milioane EUR. Raiffeisen evolution a acordat o atenţie deosebită calităţii construcţiei, utilizând materiale moderne, care să imprime proiectului amprenta unei noi generaţii de centre comerciale. Design-ul clădirii este unul avangardist, semnat de către un birou de arhitectură românesc – B23T, culoarea dominantă în proiect fiind albul. Pentru execuţia faţadei exterioare a centrului comercial s-au folosit panouri Alucobond şi sticlă. La interior a fost folosit un material de ultimă generaţie – HI-Macs, material ce conferă o serie de avantaje, atât în execuţie, cât şi în exploatare: prezintă o suprafaţă fină, neporoasă, o flexibilitate foarte bună, asigură îmbinări invizibile şi usurinţă în întreţinere şiexploatare.

Execuţia proiectului a fost atribuită de către dezvoltator, la sfârşitul anului 2011, constructorului austriac Strabag, în calitate de antreprenor general.

Construcţia este realizată pe şase niveluri. Primele două etaje subterane ( -3 şi -2) vor fi destinate parcării, restul de patru niveluri (din demisol şi până în etajul 2) găzduind zona comercială a Promenadei cu o suprafaţă închiriabilă de 35.000 de mp. În total, Promenada va oferi un număr de 1.300 de locuri de parcare.

La demisol vor fi concentrate atat zona de servicii oferite de centrul comercial, cat şi o parte dintre cei mai importanţi chiriaşi aparţinând unor industrii variate. Dintre retailerii care îşi vor desfăşura activitatea pe acest nivel pot fi amintiţi: Autograf (papetărie), supermarketul Billa, Baby’s Boutique, Cărtureşti, Christian Tour, Corelli, Credit Europe Bank, Deco In (decoraţiuni), Deichmann, Deluxe Cards, DM Drogerie Markt, Eco Clean (curatatorie ecologica), Flanco, Florens, Germanos, Hervis, Inmedio, JPB Cigars, Lego, Murano, Nobilis (mobilier şi decoraţiuni), Noriel, Oliviers&Co, Optiblu, Peek & Cloppenburg (primul nivel), Penti, Plant Univers, Pink & Blue (galerie multibrand pentru copii), Raiffeisen Bank, Simona’s Cookshop, Spazio Caffe, Vodafone, Salon Yvonne (centru de înfrumuseţare), Textura, Wine Boutique. La acest nivel vor funcţiona, în premieră pentru România, magazinul mono-brand LEGO, binecunoscutul retailer internaţional Tchibo cu un concept deosebit cuprinzând o cafenea şi un magazin care va comercializa pe lângă cafea şi espressoare, articole de îmbrăcăminte şi decoraţiuni interioare, primul magazin Seven Sins (lenjerie) şi un magazin pentru copii, Superkidz, destinaţie care va deveni, cu siguranţă, un mare punct de atracţie pentru cei mici.

Accesul în Promenada, atât cel pietonal, cât şi cel auto, se va putea face din ambele artere rutiere – Calea Floreasca şi strada Barbu Văcărescu.

Parterul centrului comercial va găzdui retaileri de renume, printre aceştia numărându-se: Be Nat (gastronomie bio), Beautik, Berska, Bijou Brigitte, Body Shop, C&A (primul nivel), Cacharel, Calzedonia, Cellini, Chic Ville, Cielo Venezia, Douglas, Ecco, Help Net, H&M (primul nivel), Il Passo, Intimissimi, Yves Rocher, MAC, Massimo Dutti, Musette, Musette Man, Oysho, Pandora, Paul, Peek & Cloppenburg (al doilea nivel), Promod, Roberto Bravo, Sabon, Sephora, Starbucks, Stradivarius, Swarovski, Zara şi Zara Home. şi la acest nivel clienţii vor putea descoperi magazine noi, aşteptate de consumatori.

Legătura cu primul etaj al centrului comercial se face atât prin cele două noduri centrale prevăzute cu scări rulante şi lifturi, dar şi prin conexiunile verticale realizate direct în spaţiile marilor chiriaşi-ancoră. La primul etaj vor funcţiona alături de retaileri consacraţi cum ar fi: Adidas, All Shoes, Apple printr-un premium reseller, C&A (al doilea nivel), Depot 96, D’S Damat, Enzo Bertini, Fifth Avenue, H&M ( al doilea nivel), Humanic, Intersport, Killtec, Marchezzi (încălţăminte), Peek & Cloppenburg (al treilea nivel), Petit’s, Prelude (lenjerie), Primigi, Samsonite, Stefanel, Tommy Hilfiger, The North Face, U.S Polo Assn şi o serie de magazine-boutique ce vor oferi clienţilor o gamă variată de produse: Contesinna (modă high-end pentru copii), Bottega delle Scarpe (încălţăminte italiană), Hullber (fashion high-end pentru bărbaţi), Pretty Balerinas (încâlţăminte şi accesorii pentru femei).

Realizarea ultimului nivel din Promenada a reprezentat una din marile provocări pentru arhitectul proiectului. Spaţiul a fost separat în două zone. Cea acoperită va găzdui o sală de fitness, o zonă de entertainment, dar şi zona de food-court a centrului comercial. Aici clienţii vor putea opta între oferta diversificată a serviciilor rapide de servire furnizate de Chopstix, Cuptorul cu lemne, Deliciul Cartofilor, KFC, Lasafi, McDonald’s, Scandia Sibiu, Imbiss Grill şi cea a unor restaurante a la carte, cu specific gastronomic variat, cum ar fi Fish Company, Gurmanderie, La Fattoria sau Oliva. Consumatorii vor avea, de asemnea, posibilitatea de a savura o cafea bună, însoţită de un desert special, toate acestea într-o ambianţă deosebită oferită de nume precum Costadoro Caffe, Filicori, Terra Cafe sau Venchi. Copiii vor beneficia, la rândul lor, de un loc de joacă modern, dezvoltat după ultimele tendinţe în materie de către Gymboland, un alt chirias important al proiectului.

Atmosfera deosebită a zonei este completată de lumina naturală ce se revărsa din luminatoarele spectaculoase construite la acest ultim nivel. Tehnologia utilizată pentru execuţia luminatoarelor este identică cu cea folosită în realizarea marelui stadion Allianz Arena din München.

Cea de-a doua zonă a ultimului nivel din Promenada va funcţiona ca o grădină în aer liber, în perioada sezonului cald. Dezvoltată pe o suprafaţă de peste 7.000 de mp, terasa din Promenada va fi locul unde fiecare categorie de clienţi îşi va putea alege propria zonă de relaxare: cafenelele, zona de evenimente destinată proiecţiilor de film, teatrului sau concertelor, zona de joacă pentru copii, colţul adolescenţilor, generoasele spaţii verzi amenajate în stilul unei grădini japoneze şi piaţeta din jurul fântânii arteziene, toate acestea se vor afla la dispoziţia vizitatorilor centrului comercial. În perioada de iarnă terasa va funcţiona ca patinoar în aer liber, iar în preajma sărbătorilor de iarnă vor fi organizate târguri de Crăciun, evenimente ce vor încerca să aducă la Bucureşti atmosfera boemă a marilor târguri din capitalele europene.

*** Despre Raiffeisen evolution: Raiffeisen evolution este un dezvoltator imobiliar, o companie de origine austriacă, cu sediul central la Viena, care operează pe pieţele din Europa Centrală şi de Est. Portofoliul companiei include ansambluri rezidenţiale, clădiri de birouri, centre comerciale, hoteluri şi proiecte imobiliare mixte. Organizaţia dezvoltă proiecte sustenabile, în locaţii cheie, atrăgătoare pentru investitorii imobiliari. În România, Raiffeisen evolution activează din anul 2003. Compania a dezvoltat şi vândut cu succes trei proiecte de birouri: Oracle Tower, Sky Tower şi Floreasca City Center Office, toate poziţionate strategic, în noul centru de afaceri al Bucureştiului, lângă staţia de metrou Aurel Vlaicu, la intersecţia a trei artere principale: Calea Floreasca, şos. Pipera şi Str. Barbu Văcărescu. Tot în această zonă, compania va finaliza în luna octombrie 2013 centrul comercial Promenada, o investiţie de peste 130 de milioane EUR.

7 August 2013