Regulament de promovare a ofertelor in site-ul IMOPEDIA.ro
Aşa cum am menţionat încă din perioada premergătoare lansării noului portal IMOPEDIA.ro, unul dintre principalele obiective este acela de a avea în site oferte atractive pentru clienţi şi care să corespundă realităţii.
În acest context, consultându-ne atât cu vizitatorii site-ului, cât şi cu agenţiile membre IMOPEDIA, am realizat un set de reguli de bază pe care toate agenţiile imobiliare sunt obligate să-l respecte.
1. REGULI DE ACCEPTARE A OFERTELOR
- Nu sunt permise oferte ce nu mai sunt de actualitate (oferte care între timp s-au tranzacţionat sau au fost retrase din piaţă)
- Nu este permisă promovarea multiplă a unei proprietăţi de către o agenţie imobiliară (agenţia este obligată să adauge oferta unei proprietăţi doar o singură dată)
- Nu sunt permise oferte false, care prin conţinutul lor nu fac referire la nicio ofertă din piaţă
- Nu sunt permise oferte ale căror date tehnice diferă în mod evident de cele din realitate, neconcordanţe ce duc în eroare un posibil cumpărător
- Nu sunt afişate oferte cărora le lipsesc informaţii definitorii. Iată câteva exemple, fără a ne limita la acestea: preţ, zonă, număr camere, suprafaţă
- Conform prevederilor ANPC nu este permisa promovarea ofertor pentru care agenţile imobiliare nu au acceptul (scris) de publicare din partea proprietarului.
- O ofertă promovată de o agenţie în baza unui contract de reprezentare (exclusivă) generează suspendarea ofertelor similare (ale aceleiaşi proprietăţi) promovate de alte agenţii. Excepţie fac cazurile în care proprietarul permite acest lucru
2. REGULI DE ACCEPTARE A POZELOR
- Nu sunt acceptate oferte cu poze preluate din surse fără autorizare. Aici intră atât pozele preluate de la alte agenţii, cât şi poze preluate de pe alte site-uri ce nu oferă dreptul de preluare
- Nu sunt acceptate ofertele ale căror poze nu reprezintă proprietăţile în sine (cele cărora le-au fost ataşate)
- Nu sunt acceptate ofertele ale căror poze conţin elemente grafice ale altor entităţi decât agenţia imobiliară în cauza
- Singurele elemente grafice permise în cadrul primei poze sunt logo-ul agenţiei sau numele agenţiei, atâta timp cât acestea sunt folosite cu opacitate de cel mult 20%, iar dimensiunea lor nu este mai mare decât 50% din lăţimea/înălţimea pozei. Nu sunt permise niciun fel de alte prelucrări ale primei pozei de genul: margini colorate, colaj de fotografii, etc
- Nu sunt acceptate oferte care au elemente de promovare mentionate in alte campuri decat cele dedicate. Exemplu: date de contact sau linkuri mentionate in campul de descriere a ofertei
- Nu sunt permise poze ce induc în eroare potenţialul cumpărător (exemplu: sunt fotografiate mai multe case, iar în plan principal este prezentată o altă casă decât cea menţionată în ofertă)
- Nu sunt permise poze ale căror calitate grafică este mediocră, departe de o poză comercială (imagini neclare, încadrări necorespunzătoare, etc)
3. SUSPENDAREA OFERTELOR
- Ofertele ce nu îndeplinesc regulile menţionate la capitolele 1 şi 2 din prezentul Regulament vor fi suspendate (nu vor mai apărea în listingul de căutare), până la remedierea problemei sesizate. Suspendările repetate ale ofertelor unei agenţii pot duce la eliminarea pe o perioadă nedeterminată a ofertelor, precum şi la penalizarea agenţiei conform capitolului 6 din prezentul Regulament
- Ne rezervăm dreptul de a suspenda ofertele imobiliare a căror veridicitate nu poate fi probată prin dovezi clare de către agenţiile imobiliare ce le promovează
4. REGULI DE AFIŞARE A OFERTELOR
- În orice pagină de listare a ofertelor, vor fi afişate ofertele ce îndeplinesc condiţiile:
- sunt promovate de către agenţii imobiliare active (membre IMOPEDIA, cu plata la zi).
- nu sunt suspendate ca urmare a încălcării Regulamentului (vezi Capitolele 1 şi 2).
- se încadrează în numărul maxim de oferte prevăzut de pachetul ales de către agenţie. (vezi Capitolul 7).
- În urma unei cautări, ofertele vor fi distribuite în pagini de câte 20 de oferte.
- Fiecărei oferte i se calculează un punctaj, urmare a unui algoritm propriu IMOPEDIA, ce ţine cont de:
- completarea câmpurilor principale (ex: preţ, zonă, suprafaţă, etc).
- completarea restului de câmpuri, inclusiv pozele
- menţionarea localizării ofertei pe hartă.
- gradul de credibilitate al agenţiei (vezi Capitolul 6).
- existenţa fişei WhoIs a agentului
Valoarea punctajului, precum şi ponderea fiecărui criteriu în calculul punctajului sunt informaţii confidenţiale.
- Ordinea de publicare a ofertelor în listing ţine cont de:
- Criteriul ales de utilizator în rubrica “Ordonează după...”
- Dacă două sau mai multe oferte îndeplinesc aceleaşi criterii de ordonare, atunci ordinea de publicare a ofertelor va fi stabilită de:
- tipul campaniei de promovare (gold, silver, fără campanie).
- data activării ofertei în campanie.
- punctajul ofertelor (descrescător).
- vechimea ofertelor (descrescător).
- Criteriul implicit de ordonare este cel în ordinea tipului de campanie de promovare (gold, silver, nepromovate).
- Ofertele sincronizate de agenţiile imobiliare ce exced pachetul ales conform ofertei menţionate la Capitolul 7, vor fi afişate în pagină dedicată contului agenţiei.
5. CAMPANII DE PROMOVARE A OFERTELOR
- Pentru a permite afişarea preferenţială a ofertelor permitem fiecărei agenţii să marcheze anumite oferte ca facând parte din asa numitele “Campanii de promovare”.
- Campania de promovare durează 1 luna din momentul activării ei.
- Campania de promovare poate fi de unul dintre următoarele tipuri: GOLD sau SILVER.
- Includerea unei oferte într-o campanie presupune consumul a unui numar de credite, după cum urmează: GOLD = 8 credite, SILVER = 3 credite.
- În fiecare lună calendaristică, agenţiile imobiliare cu plata la zi primesc un număr suplimentar de credite (numite “Thank You”, T&Q) in funcţie de pachetul de abonament la care au optat.
- Suplimentarea numărului de credite presupune achiziţionarea de noi pachete după cum urmează:
- 50 credite = 30 euro.
- 250 credite = 100 euro.
- 600 credite = 200 euro.
- 1000 credite = 300 euro.
- O ofertă poate fi la un moment doar într-o singura campanie
6. GRADUL DE CREDIBILITATE AL AGENŢIEI
Gradul de credibilitate al unei agenţii se masoară luând în calcul respectarea regulilor de veridicitate aferente promovării ofertelor (prezentate la Capitolele 1 şi 2)
- Acest indicator se calculează astfel:
- Începând cu 15 februarie 2014 se iniţializează un contor de penalizări pentru fiecare agenţie imobiliară membră IMOPEDIA
- Pentru fiecare ofertă suspendată, reprezentanţii IMOPEDIA vor decide în mod unilateral dacă agenţia care a promovat-o va fi sau nu penalizată cu 1 punct
- Fiecare punct de penalizare are o durată de viaţă de 6 luni
- Ca principiu general, vor fi penalizate ofertele ce nu îndeplinesc regulile de promovare din cauza neglijenţei agenţiei (ex: neactualizarea ofertelor) sau a unor intenţii de creare de avantaje în paginile de listare (în afara limitei regulamentare)
- Acest indicator este unul procentual şi reprezintă numărul de puncte de penalizare, raportat la numărul mediu ponderat de oferte publice ale agenţiei din ultimele 6 luni
- Valoarea acestui indicator se va afişa în contul fiecărei agenţii imobiliare din cadrul site-ului http://agentii.imopedia.ro. Ulterior, valoarea acestui indicator poate fi făcută publică în cadrul site-ului IMOPEDIA.ro.
7. PACHETELE DE PROMOVARE
- Oferta de promovare dedicată agenţiilor imobiliare poate fi consultată aici: http://www.imopedia.ro/run-data-solutions/oferta-run.html
- Pentru detalii, ne puteţi contacta la:
- +4 021. 318.25.45(6) sau
- +4 0740.11.49.30(1,4,5) sau
- comercial@imopedia.ro
Notă
Orice comunicare legată de situaţii prevazute în prezentul regulament va fi efectuata pe e-mail la adresa: suport@imopedia.ro
Ai nevoie de suport?
Te aşteptăm să ne contactezi la telefoanele: