Isi revine piata imobiliara?

Dimineata, ora 10.  Cateva persoane asteapta sa deschida targul. Majoritatea doamne in varsta, pensionare. Pentru Prima Casa, ma gandesc eu nevinovat <img src=' class='wp-smiley' /> .  Se deschid portile, dau navala.

La cafea pe terasa, mai un cunoscut, o barfa, trece o jumatate de ora. Oops! Incepe conferinta de presa! Fuga inauntru.

Inauntru, surprize surprize! Intr-un colt, presa si organizatorii la conferinta, Pana aici, totul normal.

Ce nu era normal erau cei 30-40 de vizitatori care erau DEJA inauntru, stand de vorba cu agentii dezvoltatorilor si adunand pliante. Adica, normal pentru mine, care nu am prins vremurile de aur, si in ultimul an nu am pomenit asa ceva.

OK, ne asezam la conferinta de presa, ascultam, si ascultam, si deodata nu prea mai auzeam bine, cu toate boxele de acolo. Zum, zum, zum, zum… Arunc o privire, in targ din ce in ce mai multi vizitatori.

Las o ureche la conferinta, care ma interesa foarte tare deoarece s-au pus pe tapet niste cifre, comparatii, un studiu de piata, care pe mine ma cuceresc intotdeauna mai mult decat vorbele, si incep sa rotesc ochii prin pavilion. PESTE 100 de persoane roiau si zumzaiau peste tot.

Pe scurt, poate exagerez dar banuiesc ca joi, in cea mai slaba zi a unui targ imobiliar, au calcat pragul peste 1000 de persoane.

Carcotasul din mine se gandeste pe la pranz: mai, stai asa ca mai e si targul de haine, papa, vine omul acolo trage cu ochiul si dincolo, etc. Ma duc sa mananc pe terasa si incep sa numar. In aproape trei sferturi de ora stiti cati au trecut dintr-o parte intr-alta? vreo 10 din peste 150 cati am monitorizat.

Inauntru, TOATE mesele dezvoltatorilor care au de oferit ceva <img src=' class='wp-smiley' /> pline. La Daniel Dobre, COADA, la un moment dat baietii de la Prezident mai ocupasera vreo 2 standuri vecine din lipsa de spatiu <img src=' class='wp-smiley' /> .

Deci? A inceput interesul pentru rezidential. E prematur sa vorbim de rezultate, dar am stat de vorba si personal cu destui vizitatori, iar profilele majoritare ale celor cu care am vorbit erau 2: Prima Casa si INVESTITIE. Nu stiu ce sa mai cred, trageti voi singuri concluziile…

Share/Save/Bookmark

10 Raspunsuri pentru “ Isi revine piata imobiliara?”

  1.  10 Ionut - Multa teorie
    22 March 2010 :: 12:37 pm
      3 (0/3) NU sunt de acord Sunt de acord

    Reclama : “dansez pt mineeee” facuta pt idioti spune multe despre bucuria romanului care ….are ca si ultima dorinta si satisfactie plasma, si electronicele amanetate prin credit.

  2.  9 Ionut - Multa teorie
    22 March 2010 :: 12:31 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Creditarea va merge atat timp cat romanul va avea inradacinata ideea de “proprietate personala” cu orice pret…si slava Domnului ca o are bine infipta. Trebuie sa detina plasme, case, masini, aparate de prajit paine si masini de tuns iarba ….chiar daca sunt luate cu credit, nu conteaza…EL TREBUIE SA detina.
    La fel bancile vor “detine” buzunarul creditorilor pana cand romanul va deveni realist, altruist, fara grandomanii, obiectiv, mai bun….mai frumos, se va gandi la salvarea balenelor albastre s.a.m.d….adica, cand o zbura….nici ala nu mai zboara.

  3.  8 Akhenaton
    22 March 2010 :: 11:49 am
      1 (0/1) NU sunt de acord Sunt de acord

    @6
    “Asa ca o sa fie o perioada de stagnare de 2-3 luni pina cind bancile scapa de aceste active,dupa care in momentul in care se da drumul la credite o sa fie o usoara crestere in special la apartamentele noi.”

    Desi comentariul meu era la un alt post (Scad preturile 60%!!!) si pentru ca este adresat tuturor celor implicati in piata imobiliara si nu explicit D-lui Cornel Balan copiez aici intrebarile mele de acolo desigur in asteptarea unor raspunsuri.

    “2. Te intreb ca pe un om implicat, informat cum s-ar spune, cat erau apartamentele in 2000-2001 si pe ce fundamente stateau atunci preturile? Ce s-a schimbat de atunci asa dramatic incat pana in 2008 preturile s-au inzecit (am exepmle concrete)? De ce e imposibil sa crezi ca preturile vor scadea, in conditiile in care bancile au inceput executarile silite (e drept ca mai timid acum), deci “cantitatea” de bunuri de pe piata a crescut? Care e efectul programului “Prima casa”?
    Spui ca pretul nu e musai sa fie corelat cu puterea de cumparare, oare asa sa fie? Bun imobil (de intrebuintare, exploatare indelungata) daca nu-l vinzi pe piata unde a fost constrit, unde-l poti valorifica, ca de exportat cum o poti face? Cand faci un business plan (parca asa-i zice mai englezit, nu? ) ai in vedere un target? Care e targetul pentru apartamente de clasa medie? Apartamentele pentru clasa medie cui se adreseaza? La ce preturi sunt ele? Cat castiga un roman din asa numita clasa medie? Si ce procent din populatie se incadreaza in clasa medie in Romania? O afacere poate fi si falimentara? Vanzarea poate sa se faca si in pierdere?
    Dupa cum vezi nu ma leg deloc de “profitul nesimtit” al unor dezvoltatori, sau intermediari, de calitatea uneori indoielnica a unor lucrari de “lux”, persupun ca totul e perfect. La fel nu ma leg de cei ce castiga minimul pe economie, ce sigur reprezinta majoritatea pe meleagurile noastre, sau ma insel?”

    E copiat si deci nu am corectat greselile de redactare, asa ca o sa te rog sa intelegi.

  4.  7 Akhenaton
    22 March 2010 :: 11:08 am
      1 (0/1) NU sunt de acord Sunt de acord

    @6

    “Probabil au pierdut citeva milioane la ceditele luate cu buletinul,dar acum cistiga miliarde din vinzarea acestor active.
    Asa ca o sa fie o perioada de stagnare de 2-3 luni pina cind bancile scapa de aceste active,dupa care in momentul in care se da drumul la credite o sa fie o usoara crestere in special la apartamentele noi.”

    Aha, deci sunt multi romani care abia asteapta sa se imprumute, insa stau 2-3 luni sa relaxeze bancherii astia manipulatori creditarea. Cu ce platesc apoi ratele? Cat sa mai fie economia subterana, cati bani negri sa mai fie, cand pentru a se putea imprumuta romanii au scos tot ce se putea la lumina, ca sa aibe venit cat mai mare sa ia creditul cat mai barosan?
    Sigur nu te-ai uitat pe blogul lui Iulian Urban? Acum cateva luni avea un articol exact in spiritul comentariului tau.

    In 2-3 luni pretul creste, asta sa fie concluzia? Deci economie nu prea avem, insa “imobiliare” la maxim, deh nevoia de habitat urban e mare, nu?

    Daaa, curat zeitgeist coane Fanica!
  5.  6 Ciorita Vasile,important
    21 March 2010 :: 9:08 am
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Buna dimineata,

    Aceasta este o intebare f.importanta si de felul in care o comentam noi,care suntem in domeniu depinde prosperitatea noastra si a copiilor nostri.
    Hai s-o luam cu inceputul.
    -In 2006,2007 a fost o explozie de credite,peste tot se facea reclama sa-ti iei credit cu buletinul,daca cumparai ceva din comert,sau marea majoritate cu acte false daca iti cumparai un apartament(iti faceai o adeverinta de servici ca ai salariul de 1000 E,te duceai la ITM(Institutul Teritorial de Munca)si te trecea in cartea de munca ca lucrezi de 3 sau 6 luni,duceai actele la banca impreuna cu actele de proprietate ale apartamentului care vroiai sa-l cumperi,venea evaluatorul banci te descurcai si acolo si uite asa iti luai apartament pe care te gindeai ca-l inchiriezi,ca o sa mai creasca pretul si ca apartamentul o sa se plateasca din chirie.Va pun urmatoarea intebare,cedeti ca bancile nu stiau de toate aceste smecherii sau au inchis ochii ?O sa ziceti ce interes au avut ?
    Interesul lor a fost ca romanii sa-si vinda forta de munca pe 30 de ani de acum in colo devenind datori la banci.In momentul cind piata a ajuns la apogeu datorita creditelor care se dateau f.usor,oamenii in lacomia lor au inceput sa ia tot mai multi bani de la banci pt.a-si mai cumpara inca o casa si inca o masina,etc.fara sa gindeasca ca acesti bani ii dau inapoi de min 3 ori.Marea majoritate a lor nu au avut la un moment dat de unde sa mai plateasca,ori au ramas someri,ori s-au marit ratele datorita cresteirii euriborului si in acest moment bancile s-au trezit cu o gramada de active si cu f.putini clienti care sa le plateasca creditele.Marii bancheri tocmai asta au urmarit.Au luat aceste active de la populatie si au inchis la maxim robinetul ceditelor.Totul a fost manipulat.Au urmat falimentele principalelor banci din America,care s-a auzit in toata lumea.Eram in sept.2008.Cum bancile erau legate intre ele deoarece se imprumuta una de la alta au umat si falimentele bancilor din Europa.In Romania se spunea ca pe noi nu ne afecteaza criza,cum sa nu ne afecteze cind noi nu avem poductie proprie decit f.putina si PIB-ul ea scazut si o gamada de sectoare eau deficitare.In loc ca guvenul sa faca un plan de iesire din criza ei se bateau pe putere.erau alegerile,locale,parlamentare,prezidentiale.Romanii nu si-au dat seama de asta pina cind bancile au inceput sa stringa robinetul la credite si multi dintre ei au devenit someri.Am trecut in 2009,criza s-a accentuat si mai mult datorita inchiderii multor firme care nu au avut banii sa-si mai plateasca salariatii,din cauza ca nu mai puteau lua credite,lipsa de lichiditati era tot mai acuta si populatia a ramas somera,nemaiavind de unde sa plateasaca ratele la banci.Acestea asta au urmarit au strins de pe piata toate imobilele unde nu s-au mai platit rate.Pe cele mai bune le-au tinut pt.ele,pe celelalte le-au vindut la licitatie.A urmat o noua scadere a preturilor deoarece toata lumea compara cu pretul unui apartament vindut la licitatie.Am trecut in 2010,si mai multe executari silite.
    Urmeaza o perioada de 2-3 luni cind bancile vor mai vinde activele acumulate cele mai nerentabile,dupa care vor da drumul la credite LA INDICATIA MARILOR BANCHERI ,CARE LE VOR IMPRUMUTA.IN MOMENTUL CIND VOR DA DRUMUL LA CREDITE PRETURILE VOR CRESTE LOGIC,PT.CA AU INTERES SA-SI VINDA ACTIVELE PE CARE LE-AU LUAT DE LA CEI CARE NU AU MAI PUTUT SA-SI VINDA RATELE.TOTUL A FOST MANIPULARE.
    Probabil au pierdut citeva milioane la ceditele luate cu buletinul,dar acum cistiga miliarde din vinzarea acestor active.
    Asa ca o sa fie o perioada de stagnare de 2-3 luni pina cind bancile scapa de aceste active,dupa care in momentul in care se da drumul la credite o sa fie o usoara crestere in special la apartamentele noi.

    Astept comentarii,
    Cu stima,

    Vasile, ti-am zis-o si personal, ti-o repet si aici: bine-ai venit in capitalism! Consolare(daca se poate numi asa): nu suntem singurii...
  6.  5 Cornel Balan
    20 March 2010 :: 9:54 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    @ Vali..
    Eu nu barfesc..si nu accept barfele GLUMEAM

    Cum iti permiti sa spui asa ceva? Ce va zice lumea de noi??

    Am plecat ca m-au enervat aia cu copaceii lor de un milion juma”
    Iarasi glumeam..

  7.  4 Cornel Balan
    20 March 2010 :: 5:10 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Asa cum am promis..postez impresii dupa ziua de astazi de la targ..

    Am fost acolo pe la ora amiezei…deci putea sa nu fie reprezentativ..pt ca stiti cum este omul..vine ori pana in masa ori dupa masa….

    La casa de bilete..coada! Hmm..bun asta nu?
    Am fost si sunt un sustinator al evenimentelor de gen ..cu TAXA..chiar fie ea si modica! Mai “cerne colectionarii de pliante..si bomboane”

    Lume multe..ambuteiaje.. uneori..
    Proiecte..nimic nou sub soare..cu cateva exceptii..

    STANDURILE..cu cateva exceptii aratau..”saracacios” ..poliplan ieftin! ..printuri..cam “amatoricesti” pe LVC..

    Pana nici..”hostesele” nu mai erau ce erau alta data Unele mai..imbatranisera.... si se vedea machiajul ieftin
    Deh criza asta
    Dar nu este de condamnat! Asta este situatia..si sunt de admirat cei care au fost prezenti acolo asa cum au putut si asa cum si-au permis.! Sincere felicitari pentru ei!

    Lume multa..si..mi-a parut targhetata…multe cupluri tinere insotite de copii..domni si doamne la varsta a treia ..distinsi..etc etc..

    Am vb cu multi colegi vechi…oameni care sunt in piatza de cativa ani bunisori. ( pe proiecte noi)…si toti se declarau multumiti si se “plangeau” ca …au trebuit sa suplimenteze numarul de oameni..pt ca multi dintre agenti …sunt la VIZIONARI!

    Eu ..Toma necredinciosu”…dupa ce am plecat de acolo, fara sa manac mici si sa beau bere , si nu o zic in sens peiorativ..pe bune….la multe evenimente este asa..indiferent de profil..( vezi Romexpo)..am dat o tura scurta pe la Proiectele din zona mihai bravu-dristor-vitan-titan etc etc..pana spre muncii si pantelimon..apoi!

    Si DA! erau oameni la vizionari acolo!!
    Am zarit in medie 2-3 grupuri la fiecare proiect!
    Noi..fiind “clienti la aterizare” chiar am fost indrumati de catre cei de la paza sa ne ducem la biroul de vanzari…” Ca sunt sefii ala mari toti acolo” !

    Poate efectele imediate si concrete- vanzari- vor aparea sau nu..dar eu va spun ce am vazut cu ochii mei!
    Oameni..ce pareau ..real interesati….si vizionari pe teren!!!

    Na Vlascene ca ti-am facut reclama Glumeam!

    E realitatea pe care am observat-o! Daca era ..altfel…la cat de carcotas sunt ..garantat aveam o alta pozitie!

    Singura dezamagire…: ITALIENII aia cu boschetii…o TUIA..care e in orice market..la 33 de ron..la ei era 116 ron dar asta nu are legatura cu targul in sine..era doar o paranteza

    Si ca sa “dau” si in Vlasceanu….bannerul de langa casa de bilete..era ..FRANJURI....trebuia unul perforat..sa reziste la curentii de aer!

    In rest..totul ..OK.

    Sa ne citim cu bine…

    1. Ma bucur ca ne-am cunoscut 2. Pacat ca nu ai stat, aveam niste barfe tari de tot :D
  8.  3 tIMOn News
    19 March 2010 :: 1:05 pm
      -1 (1/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    [...] e plin de lume. Cam ca in anii 2007-2008, daca va mai aduceti aminte. Vom reveni. PS. Cititi si impresiile lui Valentin Ionescu despre prima zi de TIMON. Imobiliare Tags: eveniment, targ imobiliar, TIMON Articole similare: Noutati la TIMON [...]

  9.  2 Dan
    19 March 2010 :: 12:30 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Ideea de prezentare imobiliara cumulata cu “bufet suedez” sau picnic familial, nu-i rea, e preluata din america unde se faceau acum ceva ani asemenea prezentari, inainte de bula speculativa in care incepuse cursa inarmarilor imobiliara. Ideea e ok, este toata familia implicata parerile se schimba mai usor, poti observa parerile tuturor inclusiv ale copiilor… sint atrasi clienti – este ok.
    Problema apare odata cu speculatiile, involuntare, cum este titlul spre exemplu: “Isi revine piata imobiliara?” – asta suna a saminta de scandal mai mult, pe o piata care nu mai suporta tipul asta de abordare din partea vinzatorilor. Automat apar ceilalti care spun e o “manipulare” si iar escaladeaza zarva.
    Atita timp cit nu exista posibilitatea culegerii datelor in privinta valorilor de vinzare-cumparare, totul este ochimetric.
    Initiativa tirgului a fost buna in schimb si arata ceva mai mult interes si respect fata de cumparatori, lucruri aproape uitate. Conteaza foarte mult si ca vizitatorii si/sau potentialii cumparatori sa se simta bine, importanti, respectati, este una din abordarile pozitive, mult mai buna decit cea de “cumparati acum repede – ca va ia mama dracului altfel”. Vizitatorii pot deveni potentiali cumparatori peste jumatate de an, peste un an … se construieste o strategie de viitor.

    La treaba cu presa … Vali, astia sint piranha, se infig cu dintii acolo unde simt miros de singe … Acum trebuie sa pui si neobisnuinta cu asemenea abordare … la noi mici si bere insemna cersetorie pt voturi… trebuie sa ai in vedere foarte multe aspecte autohtone… parerea mea.
    Toate cele bune

    De asta am pus si semnul intrebarii, si tot de asta v-am spus ca revenim la acest subiect peste o scurta perioada de contabilizare a cifrelor, si nu a vizitatorilor. Si aici ai intuit exact strategia TIMON, si anume constructia pe termen lung si recastigarea respectului clientilor.
  10.  1 Akhenaton
    19 March 2010 :: 8:19 am
      1 (0/1) NU sunt de acord Sunt de acord

    Vali, eu pe cine sa cred, ete ce spune un articol al unuia care cica a fost si el acolo: http://www.capital.ro/articol/balci-imobiliar-in-piata-constitutiei-ansambluri-rezidentiale-vandute-printre-chiloti-si-mici-133069.html

    Unde e interesul?
    Se da semnalul la cresteri?
    Mi-ar placea sa primesc raspunsuri la intrebarile din postul tau referitor la scaderi, insa cand se va putea.

    Sincer, chiar nu vreau sa comentez ceea ce face mass media cu voi de cativa ani incoace. Mai nou, am auzit din surse foarte serioase niste lucruri care m-au ingrozit. Reporteri care i-au spus lui Vlad Vlasceanu, organizatorul TIMON, ca reportajul va iesi negativ la adresa lui pentru ca ASA LI S-A ORDONAT!!! Si mai lasa-ma cu Urzica, citeste-i toate articolele si ai sa vezi parerea lui in general despre sectorul imobiliar, deci la el e o a doua natura sa bombane in legatura cu tot si toate. Cele doua targuri nu au avut ieri aproape nici o legatura unul cu altul. Mie incepe sa-mi fie tare dor de Spania, ai cuvantul meu de onoare... Adevarul? A fost lume puhoi, si mesele dezvoltatorilor erau mereu ocupate, deci nu vorbim de turism pur, ci cel putin de interes clar. Semnal la cresteri? Nu cred, nu ar avea baza financiara, dar se pare ca nici scaderi imediate nu vom mai vedea, daca romanul incepe sa cumpere. Oricum, imi rezerv dreptul de a reveni la acest subiect dupa 2-3 saptamani, pentru a putea verifica si rezultate concrete (vanzari). To buy or not to buy, asta a fost clar trendul la acest targ, au nimerit-o bine de tot cu motto-ul ala... Deci bani exista, asta m-a uimit si pe mine. Iar lumea da buluc la Prima Casa...

Lasa un comentariu

Cauta
info
Ultimele Comentarii
Da, ai sa citesti articole noi, si inca foarte serioase, pentru ca e deja momentul sa trecem la nivelul urmator. Ai sa fii cu siguranta printre primii...
Mda, nu m-am plictisit citind pledoaria ta pentru ce inseamna viata cu adevarat in imobiliare. esti un om norocos care isi cauta norocul si si-l si ga...
NU exista CEL MAI decat in gramatica - termen de comparatie dar in viata nici chiar o finala a unui meci nu-l face cel mai bun ci numai castigator car...
Toate cele bune si voua! Noi, sincer, ne bucuram ca existati, pentru ca avem cu cine sa ne batem in piata. Altfel era rau si pentru noi si pentru voi ...
Tag-uri
RSS Feed
Subscribe in NewsGator Online Add to netvibes Subscribe in Bloglines Add to Google Reader or Homepage Powered by FeedBurner

Primul ghid imobiliar autentic! Sfaturi pentru realizarea unei tranzactii imobiliare, termeni imobiliari, financiari, precum si descrieri detaliate ale zonelor,doar la ghid.imopedia.ro

Maria SEDER NEDA
Victor GRIGORE
Blog RUN

Cele mai noi si importante stiri din segmentul imobiliar iti sunt redate intr-un format inedit, menite a te tine la curent cu tot ceea ce inseamna noutati si ultimele tendinte in domeniul imobiliar, doar la media.imopedia.ro

Comunicate de presa
Evenimente imobiliare
Stiri imobiliare