Prezența în mediul virtual îți poate ajuta business-ul, iar rețelele sociale reprezintă un instrument ideal de promovare. Într-o lume în care căutarea online este primul demers al clienților din orice domeniu, cei care au de câștigat sunt consultanții imobiliari care au înțeles că trebuie să acorde la fel de multă importanță socializării din mediul virtual ca și celei din viața reală. Parte dintr-o serie de articole dedicate agenților imobiliari interesați de social media, IMOPEDIA.ro prezintă sfaturi pentru contul de Twitter.

35498-twitter.jpgTwitter se află pe locul doi între cele mai populare rețele de socializare din lume (cu un număr estimativ lunar de 310 milioane vizitatori unici, în octombrie 2014), fiind o altă modalitate excelentă prin care un agent imobiliar poate păstra legătura cu clienții săi și poate ajunge la alți potențiali clienți. Aici, utilizatorii pot scrie și citi mesaje scurte, de maximum 140 caractere, numite „tweet-uri”. Folosit corect, Twitter poate aduce o creștere ușoară a vizibilității companiei și a traficului pe site – statisticile americanilor arată că a treia mare sursă a traficului site-urilor imobiliare provine de pe Twitter.

Folosirea Twitter pentru a direcționa trafic către propriul site crește credibilitatea acestuia în „ochii” Google, spun specialiștii, care subliniază că strategia de promovare este similară cu cea de pe Facebook, însă mult mai concisă. De asemenea, existența unui cont Twitter trebuie semnalată în orice împrejurare (pe cartea de vizită, în semnătura de pe mail, etc), pentru a-i crește vizibilitatea în rândul potențialilor clienți.

Sfaturi despre aranjarea unei locuințe înainte de vizionare. Ajută-ți clienții (și implicit și pe tine) și învață-i cum să își pregătească locuința înainte de a primi un potențial cumpărător. Scrie constant mici sfaturi despre îmbunătățirile ce pot fi făcute pentru a spori valoarea unei locuințe sau pentru a îi crește șansele de vânzare. Publică linkurile unor articole pe această temă – cei interesați vor reține că au ajuns la aceste informații prin intermediul tău. Linkuri utile:

Publică informații de interes local, dar și știri de interes general. Twitter este un loc al noutăților, aici apar cele mai proaspete titluri. Dacă se construiește un nou hipermarket, un alt ansamblu rezidențial sau dacă se renovează o școală în cartierul în care îți desfășori activitatea – scrie pe Twitter. Veștile pozitive nu fac decât să ridice cota zonei respective, dar și să demonstreze că ești la curent cu toate noutățile din zona în care ești specializat.

Postează întrebări. Pornește discuții de larg interes, pentru a atrage cât mai mulți participanți (a căror activitate este urmărită de diverse cercuri de prieteni). Prin această modalitate poți afla cu ușurință și ce preferințe au oamenii în diverse domenii, te ajută să îți îmbogățești experiența. Care sunt primele trei criterii, în alegerea unui cămin? Cum arată bucătăria ideală? Cât de des îți renovezi locuința? – astfel de întrebări îi vor face pe clienții și potențialii colaboratori să simtă că te interesează părerea lor.

Folosește hashtag-urile. Acestea grupează în aceeași categorie tweet-urile din întreaga rețea și fac ca postarea ta să fie vizibilă către mai mulți utilizatori, chiar dacă aceștia nu sunt în lista ta de cunoștințe. Folosește cuvinte-cheie relevante pentru domeniul imobiliar (cu semnul # în față), astfel încât postările tale să apară celor interesați de acel subiect. De exemplu:

  • Hashtag-uri ce au legătură cu subiectul discuției (#locuinta, #amenajare, #imobiliare, etc.)
  • Hashtag-uri cu zona geografică sau numele cartierului (Un nou hipermarket în #bucuresti ; Se construiește un nou ansamblu rezidențial în #DrumulTaberei ; etc.)

Scrie despre evenimentele organizate în cartierul tău. Arată-le potențialilor clienți că ești permanent conectat la piața în care activezi, că îți pasă de comunitate și de ce se întâmplă în zona în care îți desfășori activitatea. Postează informații despre târguri, expoziții sau evenimente sportive, întrucât acestea atrag atenția mai multor categorii de potențiali clienți.

Menționează-ți colaboratorii. Fie că este vorba de niște noi proprietari, de un comerciant local sau de un alt consultant imobiliar, scrie-le numele (cu semnul @ în față) în postarea de pe Twitter. Promovarea colaboratorilor îți va aduce numai beneficii, pe termen lung.

Scrie despre cele mai noi apartamente scoase la vânzare. Ca și pe Facebook, respectă regula 80/20 – 80% din conținut trebuie să aibă legătură cu stilul de viață, interesele clientului și alte elemente emoționale, iar 20% din conținut trebuie să facă referire la detalii tehnice și la produsul în sine. Nu scăpa din vedere că Twitter nu este un loc pentru anunțuri publicitare, astfel că încearcă să nu publici un text prea tehnic, pentru a nu pierde interesul cititorilor.

Nu în ultimul rând, nu scăpa din vedere că rețelele sociale sunt o bună platformă de comunicare cu actualii și potențialii clienți, te ajută să le înțelegi nevoile și să păstrezi legături. Promovează proprietăți speciale, locuințe interesante, întâmplări haioase, poze sau clipuri cu sfaturi din sfera imobiliară, dar nu îți vărsa frustrările despre clienți sau colaboratori, nu scrie despre dezamăgirile profesionale, nu publica texte furioase și nu posta detalii despre fiecare locuință pe care o ai în portofoliu.

„Urmărește. Adaugă valoare. Provoacă discuții. Interacționează. Respectând acești patru pași simpli, orice agent imobiliar va constata cu surprindere cât de mult va avea de câștigat în mediul online și cum va atrage noi clienți sau colaboratori. Însă este foarte important ca aceste lucruri să fie făcute cu delicatețe, clientul nu trebuie nicio secundă să se simtă bombardat cu prea multă informație sau agasat de oferte imobiliare. În caz contrar, legătura se va întrerupe mult mai ușor și mai rapid decât în viața reală”, conchide specialistul american Nick Steeves.

23 October 2014