20% dintre plăcile ceramice vândute în România au o calitate îndoielnică. Este concluzia unui raport întocmit de Cesarom, liderul pieţei locale de plăci ceramice. Astfel, o cincime din plăci au defecte, fie că este vorba despre aspectule suprafeţei sau abateri dimensionale.

14944-gresie.jpg„În ultimii doi ani s-a accentuat tendinţa românilor de a cumpăra plăci ceramice cât mai ieftine, ceea ce a determinat o creştere semnificativă a importurilor de produse extrem de proaste calitativ", a declarat Eduard Măcărescu, Directorul Comercial al Cesarom.

Potrivit oficialului companiei, acestea au abateri dimensionale şi creează dificultăţi majore în momentul placării. De cele mai multe ori, plăcile nu sunt rectangulare sau plane şi atunci când se montează se pot sparge cu uşurinţă. O problemă majoră este reprezentată de defectele de suprafaţă, precum ciobiturile sau lipsa de glazură de pe faţa plăcii, care va înlesni absorbţia apei şi va reduce drastic durata de viaţă a produselor. De foarte multe ori, există situaţii când aceste plăci trebuie înlocuite chiar şi după câteva luni de la montare.

Există însă şi defecte al căror impact este doar de ordin estetic. De exemplu, pe suprafaţa unor plăci, se pot observa de multe ori puncte negre, pete sau nuanţe diferite.

„De preferat ar fi să se evite plăcile ceramice care nu au specificate pe ambalaje desinaţia exactă: pentru perete sau podea, exterior sau interior sau pentru spaţii cu trafic mediu sau intens", a precizat Măcărescu.

Directorul Comercial al Cesarom a subliniat că, atunci când cumpără gresie şi faianţă, românii nu ar trebui să aibă ca unic criteriu de selecţie preţul. Factorii estetici şi tehnici sunt esenţiali pentru a evita înlocuirea plăcilor ceramice într-un timp foarte scurt. Aşadar, cumpărătorii ar trebui să verifice ca pe cutie să fie indicate numele şi adresa producătorului, marca produsului, dimensiunea şi codul acestuia, dar şi nuanţa, calibrul sau data de fabricaţie.


9 November 2010