Aflaţi în faţa unei oferte în continună scădere, consultanţii imobiliari trimit scrisori personalizate proprietarilor, pentru a-i îndupleca să-şi vândă apartamentele. Proprietăţi retrase de pe piaţă, în urmă cu câteva luni, deoarece nu găsiseră cumpărător, se vând acum la un preţ mai mare. Sectorul imobiliar din Manhattan a început în forţă anul 2013, deoarece proprietăţile din cel mai costisitor cartier din New York au demonstrat că îşi păstrează valoarea în timp.

29624-real_estate_boom.jpgNumărul de apartamente scoase la vânzare în New York se împuţinează dramatic, astfel că cei mai mulţi agenţi imobiliari încearcă să găsească proprietari disponibili să vândă. În unele cazuri, măsurile sunt ieşite din comun: brokerii trimit scrisori personale proprietarilor celor mai cerute tipuri de apartamente, în care încearcă să îi înduplece să vândă. De asemenea, agenţii imobiliari oferă bacşişuri portarilor de bloc, pentru a afla informaţii despre locatarii care ar putea avea în plan să se mute în viitorul apropiat.  

Proprietăţile rezidenţiale scoase la vânzare în cel mai select cartier new-yorkez, la un nivel minim record

Cei mai mulţi agenţi imobiliari americani îşi revizuiesc baza de date, în speranţa că vor reuşi da de vreun proprietar care nu a reuşit să vândă anul trecut. Proprietarii deja s-au obişnuit să fie contactaţi de brokeri imobiliari care doresc să afle dacă locuinţa nu este de vânzare şi, mai mult, s-au familiarizat cu scrisorile în numele potenţialilor cumpărători. În cele mai multe dintre cazuri, nu se ajunge la o tranzacţie imobiliară, însă au existat şi situaţii în care astfel de eforturi au dus la semnarea unui contract de vânzare-cumpărare.

  • Manhattan este cel mai mic şi cel mai dens populat cartier new-yorkez, cu 1,6 milioane locuitori
  • Doar 5.160 locuinţe erau scoase la vânzare în Manhattan, la sfârşitul lui 2012
  • Este cel mai mic număr de oferte din ultimii 12 ani (conform Miller Samuel)

Agenţii imobiliari americani ştiu că trebuie să găsească abordări inedite, pentru a avea succes

Proprietăţile sunt retrase de pe piaţă din diferite motive – fie nu sunt suficient de mulţi cumpărători interesaţi, fie vânzătorul nu a reuşit să-şi găsească o nouă locuinţă, la rândul său. Drept urmare, căutarea printre anunţurile vechi poate da rezultate, spun agenţii imobiliari. Însă aceştia sunt pregătiţi să ofere un preţ mai mare decât cel iniţial, deşi ştiu că supralicitează pentru o proprietate care poate nu şi-a găsit niciun cumpărător, în urmă cu trei luni.

Nu toţi reuşesc, însă Andrew Phillips, consultant imobiliar în cadrul Halstead Property, povesteşte pentru New York Times cum a astfel de metode au avut succes. După ce clientul său oferise 3,2 milioane dolari pentru un apartament din zona TriBeCa, însă negocierile eşuaseră, brokerul i-a trimis o scrisoare personală unui proprietar ce deţinea o locuinţă similară, în aceeaşi clădire. Deşi nu a primit niciun răspuns, Phillips l-a localizat pe proprietar în Florida şi l-a sunat, spunându-i că are un client care nu va contesta preţul de vânzare. Proprietarul a fost de acord, iar tranzacţia a fost făcută pentru 3,45 milioane dolari.

Alţi consultanţi recunosc că se împrietenesc cu portarii de la bloc, oferindu-le mici atenţii, pentru a afla detalii despre locatari – ce cuplu aşteaptă un copil şi ar putea căuta un apartament mai mare (oferindu-l spre vânzare pe cel actual) sau cine vrea să se mute în alt oraş. Agenţii imobiliari ştiu că trebuie să fie la curent cu orice schimbare şi subliniază că cei mai mulţi proprietari nu sunt conştienţi de valoarea pe care au căpătat-o locuinţele lor, în ultima perioadă.

 

NU RATA: Fraudă bancară de sute de milioane de dolari, în SUA. România, printre ţările în care au ajuns banii

 

26 February 2013