Locurile de parcare din Bucureşti sunt coşmarul fiecărui şofer. În centru sau în cartiere, în zone comerciale sau în spatele blocului, peste tot este o adevărată provocare găsirea unui loc în care să îţi laşi maşina. Numărul autoturismelor a depăşit cu mult infrastructura şi, chiar dacă nu ajută pe nimeni în acest moment, pe termen mediu şi lung ar putea fi mai bine. Primăria pregăteşte mai multe parcări subterane şi supraterane, similare celei livrate recent în zona Universităţii. Noile parcări vor deservi atât zonele cele mai aglomerate ale oraşului cât şi cartierele.

30760-dsc02513.jpgPrimăria se pregăteşte să construiască locuri de parcare. Aceasta este vestea bună. Vestea proastă este că şoferii vor fi nevoiţi să îşi schimbe mentalitatea, pentru a se putea bucura de beneficiile pe care acestea le aduc. În curând, oricine conduce o maşină va trebui să se acomodeze cu conceptul parcometrelor şi a zonelor cu acces interzis autoturismelor.

„Parcările reprezintă o problemă a oricărui mare oraş din lume, cu soluţii dificile, complicate, care presupun atât fonduri mari, cât şi o educare şi o disciplinare a populaţiei. Avem în vedere, în acest sens, instituirea disciplinei pentru parcările cu plată de suprafaţă, şi introducerea sistemului de percepere automata a tarifului prin instalarea parcometrelor”, arată primarul general Sorin Oprescu în „Raportul referitor la Starea Bucureştiului”.

Cele mai mari parcări vor fi la Gara de Nord şi piaţa Alba Iulia

Pentru a-i convinge pe şoferii bucureşteni să folosească parcările construite în loc să vâneze locuri neamenajate, pe trotuare, Oprescu vrea să facă noile parcări la îndemâna oricui, facil de accesat dar, mai ales, acolo unde găsirea unui loc este cea mai anevoioasă. Planurile deja puse la punct sunt pentru proiectele:

  • Parcarea subterana Edgar Quinet (320 locuri)
  • Parcarea subterana Dorobanti  (254 locuri)
  • Piaţa Walter Maracineanu (242 locuri)
  • str Pictor Nicolae Tonitza (317 locuri)
  • Piaţa Charles de Gaulle (603 locuri)
  • Piaţa Alba Iulia (1496 locuri)
  • Gara de Nord (1487 locuri)
  • Parcajul subteran din zona Bibliotecii Nationale – bld Unirii (3.500 locuri)
  • Două parcaje subterane în galeriile metroului Unirii (de 250 respectiv 150 locuri)

Acestea sunt lucrări de finalizat în scurt timp, cu atât mai mult cu banii nu sunt o problemă, în cazul lor, după cum arată edilul şef.

„După realizarea în parteneriat public privat a parcării de la Universitate, finalizată şi dată în folosinţă în noiembrie 2012, toate proiectele noilor parcări sunt ofertate şi prezintă interes în a fi realizate în parteneriate public-private, fără a utiliza fondurile bugetului local”, arată Sorin Oprescu.

Se caută terenuri pentru parcările dintre blocuri

În afară de parcometre, bucureştenii vor putea observa un alt sistem nou la noi dar folosit intensiv în alte ţări. Este vorba despre parcările de tip park & ride (parchează şi călătoreşte), care asigură şoferilor acces direct la reţeaua de mijloace de transport în comun.

„Acest tip de parcare reprezintă o modalitate foarte bună de rezolvare a problemelor privind parcarea prin integrarea în sistemul public de transport. El vizează, în principal, vizitatorii Bucureştiului care vin temporar, în scop turistic sau de afaceri, la diverse evenimente sportive sau culturale. Autoturismul se parchează într-o zonă marginală a oraşului, iar pasagerii accesează centrul oraşului prin mijloacele de transport în comun”, explică Sorin Oprescu.

Prin acest tip de parcare, scade cerinţa şi presiunea pe parcările centrale, despre care edilul şef spune că oricum au o capacitate mult limitată. Modelul este foarte practicat în aproape toate oraşele europene, dintre care enumerăm Roma, Viena, Madrid şi Paris. Primele parcări de acest tip vor fi construite în zonele:

  • Aerogarii (200 locuri)
  • Iancului-Pantelimon (250 locuri)
  • Liviu Rebreanu –(200-220 locuri)
  • zona IMGB, la capatul liniei de metrou (max. 250 locuri)
  • Militari, zona fostei autogari (250 locuri)

Referitor la parcările din zonele semicentrale sau în cartiere, situaţia este mult mai neclară. Momentan, pentru viitoare parcări destinate blocurilor s-au făcut trei studii de fezabilitate. Este vorba despre parcări supraterane cu capacitate de 130, 300 şi 500 locuri. Acum, oficialii primăriei sunt în faza de identificare a terenurilor şi clarificarea situaţiei juridice a acestora, pentru a începe lucrările.

CITEȘTE ȘI: Bucureştiul pare neîncăpător? Primăria anunţă că greul abia urmează. Până în 2017, toate străzile ar putea fi blocate

 

18 June 2013