Din ce în ce mai mulţi români caută preferă să-şi petreaca vacanţa la hoteluri de lux, ceea ce nu a rămas neobservat de operatorii de turism din alte ţări. Astfel că grecii şi-au propus ca, de anul acesta, să promoveze în România staţiunile şi complexurile dedicate celor înstăriţi, fiind convinşi că în România sunt destui clienţi pentru aşa ceva.

24618-grecia.jpgRomânii se orientează din ce în ce mai mult spre segmentul de lux, astfel că Organizaţia Elenă de Turism şi-a propus să vină cu oferte pentru această categorie de clienţi.

„Există un număr foarte mare de turişti români care au rămas la destinaţiile tradiţionale, Halkidiki şi Pieria. Românii vin foarte mult cu maşina în Grecia, pentru că este mai ieftin. Deci costul total pe turist este mediu spre jos. Dar există şi un segment mic, care cheltuieşte foarte mult, iar noi încercăm tot mai mult să sprijinim acest gen de turism", declară pentru Mediafax Konstantinos Zikos, preşedintele Organizaţiei Elene de Turism.

În Grecia, există zone de lux chiar şi în staţiunile considerate acceptabile din punct de vedere financiar, precum Halkidiki, Creta, Rhodos şi Corfu. Oficialul elen a arătat că sunt numeroase hoteluri în aceste zone, unde o cameră poate costa între 3.000 şi 5.000 euro/noapte, dar nu sunt îndeajuns de cunoscute de clienţii români care îşi permit astfel de excursii. Problemă pe care Organizaţia Elenă de Turism vrea să  o remedieze.

„Se pot face şi pachete mai ieftine pentru turiştii de lux. În România există un segment de turişti care îşi permit şi au un potenţial foarte mare. Am văzut în Bucureşti şi pe litoral maşini foarte scumpe, ceea ce îmi demonstrează apetitul românilor pentru lux", notează Zikos.

Din acest motiv, Grecia va începe în următoarele luni să promoveze turismul de lux în România, în special prin clipuri care vor fi difuzate pe internet.

Oficialii eleni sunt hotărâţi să înceapă cât mai curând să promoveze turismul de lux printre clienţii români, mai ales prin campanii on-line. şi asta în ciuda statisticilor, care arată că numărul turiştilor români în Grecia a scăzut anul trecut cu 13%. Reprezentanţii OET susţin că nu toţi turiştii au fost incluşi în statistici şi se ghideză după faptul că deja există promovare pentru destinaţii similare în Dubai sau în Maldive, ceea ce indică faptul că există cerere.

„Destinaţiile de lux din Grecia nu se compară cu cele din Dubai, pentru că acolo, în primul rând, nu există mare. Dacă vrei să mergi într-un New York care este construit în deşert, fără verdeaţă, fără nimic, poţi să te duci. Dar dacă vrei altă experienţă, unde să combini luxul, cultura şi religia, vii în Grecia”, încheie preşedintele OET. 

CITEȘTE ȘI Roubini: Grecia va renunţa la moneda euro, în mai puţin de un an. Va urma Portugalia


7 May 2012