Placarea cu gresie şi faianţă reprezintă principala alegere a proprietarilor români pentru bucătării, băi şi holuri, deoarece materialul se întreţine cu uşurinţă, plăcile au o rezistenţă ridicată, iar pe piaţă se găsesc numeroase modele şi culori. Se găsesc opţiuni pentru toate gusturile şi există oferte pentru toate buzunarele. Atenţie însă, o investiţie iniţială mică poate atrage neplăceri ulterioare şi costuri mai mari pe termen lung.

28173-ceramic-tile-design-ideas1.jpgPlăcile de gresie şi faianţă sunt nelipsite din majoritatea locuinţelor, datorită proprietăţilor atractive. Cele mai însemnate avantaje ale acestora sunt uşurinţa de întreţinere sau durata mare de viaţă, astfel că plăcile trebuie alese cu grijă pentru fiecare cameră.

Valoarea PEI, exprimă rezistenţa plăcilor la uzură şi se stabileşte în urma unui test de durabilitate (se rotesc rulmenţi pe suprafaţa placajelor, pentru a identifica timpul de uzură). Valoarea determină tipul de suprafaţă pe care pot fi utilizate plăcile.

  • PEI II – rezistenţă redusă la uzură, cum sunt faianţele. Plăcile nu sunt recomandate pentru podea sau pot fi folosite pentru încăpei rar accesate (debara, garderobă)
  • PEI III – rezistenţă medie. Plăcile se montează în încăperile puţin solicitate (baie, living), nefiind recomandate pentru bucătărie sau hol
  • PEI IV – rezistenţă bună la uzură. Se pot utiliza pentru orice suprafeţe ale locuinţei
  • PEI V – rezistenţă foarte bună la uzură. Se recomandă pentru instituţii publice, birouri, hoteluri şi spaţii cu trafic intens

„De asemenea, nu trebuie să ne concentrăm numai la calitatea plăcilor de ceramică, ci şi la culoare şi model: ideal este ca acestea să fie în concordanţă cu stilul locuinţei. Pentru încăperile mici, nu sunt recomandate plăcile de culoare închisă, deoarece vor reduce vizual spaţiul”, sfătuieşte Ioana Enescu, reprezentantul unui magazin de profil.

Specialiştii ne recomandă să achiziţionăm plăcile ceramice din magazinele specializate, unde putem vizualiza plăcile într-o prezentare adecvată adecvată sub formă de ambiente, expozitoare sau panouri şi unde putem afla informaţii suplimentare.

Materialele de calitate vor trece testul timpului, iar cele slabe calitativ vor atrage costuri suplimentare

Peste 20% dintre cumpărători aleg incorect plăcile ceramice, riscând  astfel să piardă aproape 4.000 lei ulterior, arată o analiză Lasselsberger România, deţinătorul brandului Cesarom. Principalele motive pentru care clienţii aleg greşit sunt slaba informare cu privire la aceste produse, dar şi puterea de cumpărare scăzută.

„Alegerea de produse ieftine şi de proastă calitate aduce cu sine deteriorarea rapidă a lucrărilor şi necesitatea înlocuirii plăcilor ceramice. În acest fel, investiţia iniţială reprezintă o pierdere financiară pentru proprietari, la aceasta adăugându-se disconfortul creat de înlocuirea gresiei şi a faianţei”, declară Toni Teau, Directorul General al Lasselsberger România.

Produsele reprezintă o alegere greşită, sunt de calitate îndoielnică, dacă:

  • Plăcile au abateri dimensionale, nefiind rectangulare sau plane
  • Materialul este foarte subţire şi se sparge cu uşurinţă
  • Prezintă ciobituri sau cratere, defecte de suprafaţă care se pot agrava în timp

Spre exemplu, lipsa de glazură de pe faţa plăcii va înlesni absorbţia apei şi va reduce drastic durata de viaţă a produselor, subliniază specialiştii.

„Pentru o suprafaţă medie de 75 de mp, costurile unei placări cu produse ieftine se ridică la aproape  2.800 lei, sumă ce include plăcile achiziţionate iniţial, adezivii şi montajul. Pierderea financiară a proprietarului este şi mai mare, ajungând chiar la 3.900 lei, dacă luăm în calcul şi costurile de demontare a plăcilor”, susţin reprezentanţii Cesarom.

În plus, în afară de defectele tehnice, produsele de calitate slabă pot prezenta şi imperfecţiuni estetice – pe suprafaţa unor plăci, se pot observa puncte negre, pete sau nuanţe diferite.

La achiziţia plăcilor ceramice, un detaliu ce poate avea impact în durabilitatea produselor este verificarea informaţiilor de pe ambalaj: pe cutia plăcilor trebuie să fie indicate numele şi adresa producătorului, marca produsului, dimensiunea şi codul acestuia, calitatea (I-a, a II-a etc), dar şi nuanţa, calibrul sau data de fabricaţie.

CITEȘTE ȘI: Organizat cu atenţie, balconul poate fi un spaţiu plăcut, dedicat relaxării

 

23 November 2012