Inceput de 2011 – pe scurt…

Razvan Muntean @ 23 February 2011

Ne-ati tot intrebat de ceva vreme despre ce mai dezvoltam, ce mai lansam…

Nu, n-am sa va raspund despre ceea ce vom lansa, tocmai pentru ca am vazut cu cata apreciere si surprindere au fost primite proiectele lansate in acest inceput de 2011. Din fericire nu au fost deloc putine:

Ianuarie 2011
Dupa indelungi consultari cu marea majoritate a agentiilor imobiliare am lansat campania FII DIFERIT. Aceasta a adus multe lucruri noi in listingul IMOPEDIA, iar in aceasta perioada traversam cu totii acomodarea cu noul sistem. Voi reveni cu detalii dupa ce vom colecta mai multe date concrete. Pana atunci, nu uitati ca orice sugestie ne este extrem de folositoare!

21 Februarie 2011
Inca de anul trecut savuram impreuna cu colegii mei noul site al Gazetei Sporturilor. L-am discutat cu redactia la sfarsitul toamnei, iar acum cateva zile am avut placerea sa-l lansam online. Fara sa supar alti parteneri din newmedia, consider ca noul GSP.ro este cel mai indraznet si mai bine structurat site de media din Romania. Pentru noi a fost o adevarata placere sa lucram cu echipa lui Catalin Tolontan si Gusti Roman, si suntem mandri ca in spatele unui astfel de site se afla tehnologia RUN.

22 Februarie 2011
La doar o zi dupa lansarea noului GSP.ro, colegii nostri de la dezvoltare web ne-am mai pregatit o supriza. Site-ul Cancan.ro a cunoscut un facelift, dupa ce a trecut pe tehnologia RUN cu mai bine de un an in urma.

Vom continua lista lansarilor si suprizelor.

Keep running!

Share and Enjoy:
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google


Dilema ratacitului in criza

Razvan Muntean @ 5 January 2011

Ma uitam la final de an peste niste cifre si mi-a sarit in ochi o crestere de cinci ori a numarului de solicitari de schimburi imobiliare fata de perioada similara a anului trecut.

Inca de la inceputul crizei s-a intrezarit o oportunitate,  aceea a schimbului de locuinte. Si haideti sa extindem acest concept la cel de “up/downgrade”, adica am un apartament cu doua camere si vreau sa ma mut la unul cu trei camere, sau invers. Pentru aceasta trebuie sa-mi vand apartamentul vechi, iar banii primiti vor sta la baza noii achizitii.

De ce as face upgrade
- pentru ca am nevoie de mai mult spatiu si nu-mi mai ajung cele doua camere
- pentru ca nu sunt multumit de blocul/zona/etc  in care ma aflu si vreau ceva mai bun
- pentru ca in acest moment costul upgrade-ului imi este accesibil. Acum doi ani trebuia sa scot din buzunar 30.000 de euro pe care ii luam doar de la banca, pe cand acum diferenta de 10-15.000 de euro mai ca o pot suporta singur.

De ce as face downgrade
- pentru ca am un exces de spatiu, dat fiind ca au plecat copiii la casele lor
- pentru ca am costuri tot mai mari cu intretinerea locuintei
- pentru ca am avea nevoie de niste bani, iar ceea ce ne-ar ramane dintr-o astfel de mutare ar atenua efectele crizei

Si totusi ezit
- ezit pentru ca apartamentul pe care il am simt ca valoreaza mai mult decat as putea lua pe el
- aud ba ca preturile o iau vertiginos in jos, ba ca in 2011 sunt sanse de relansare a pietei imobiliare
…si uite asa stau de mai bine de un an si nu stiu ce sa fac.

Dilema transpusa matematic
De cele mai multe ori lipsa unei decizii ferme de achizitie este teama de neprevazut. Omul ezita atunci cand balanta decizionala nu inclina ferm intr-o anumita directie. Atunci cand in mintea lui se naste ipoteza ca pe oricare dintre talere s-ar putea sa lipseasca o piesa cu greutate, care ar destabiliza decisiv echilibrul (in)decizional. Aceasta temere este de cele mai multe ori indusa de doi factori:
1. Cei care spun cu voce tare ca preturile se vor prabusi
2. Cei care vad o luminita in tunel si la fel de convingatori declara ca este iesirea din criza. Au convingerea ca nu este trenul.

Din fericire, anul acesta prognozele nu au mai fost atat de divergente decat cele din anii trecuti. Majoritatea jucatorilor din piata imobiliara au declarat ca scaderea preturilor tinde spre aplatizare.

Si acum sa ne intoarcem la ratacitii nostri. Sa luam exemplul celui care vrea sa faca un upgrade si avea la inceput de 2010 ocazia sa vanda apartamentul de 2 camere cu 65.000 de euro si sa cumpere unul cu 3 camere la 80.000 de euro. Adica ar mai avea de platit 15.000 de euro, bani pe care sa presupunem ca i-ar detine intr-un depozit. Nemultumit fiind de suma pe care ar fi incasat-o pe cel de 2 camere, a asteptat. Si sa spunem ca mai asteapta si anul acesta. In toata aceasta perioada de doi ani se traverseaza o scadere de preturi de circa 15% (10% a fost scaderea medie pe 2010).

Cu ce se alege daca asteapta
-
apartamentul de 3 camere ar ajunge undeva la 68.000, iar cel de doua camere la 55.000. Deci va trebui sa scoata din buzunar undeva la 13.000 de euro
- la cei 15.000 de euro din banca s-a mai adaugat o dobanda de 1000 de euro, deci ar avea disponibil 16.000 de euro
- din cei 16.000 plateste diferenta de 13.000 si ramane cu 3.000 de euro si acesta ar fi castigul material al amanarii. 3.000 de euro, adica salariul cumulat al unei familii pe doua luni, sau banii pe care o familie ii sparge pe concedii in cei doi ani.

Ce risca daca asteapta
Decizia de a achizitiona o locuinta de cele mai multe ori are o importanta componenta emotionala. Cumperi pentru ca ai gasit ceea ce iti place, cumperi pentru ca trebuie sa te muti cat mai repede (daca nu vrei sa stai cu soacra, copii in aceeasi camera), sau cumperi pentru ca ti-a iesit in cale o oportunitate. 
In consecinta, cei doi ani de asteptare ar genera si cateva neplaceri:
- 2 ani de disconfort
- 2 ani de invechire a apartamentului pe care vrea sa-l cumpere
- 2 ani in care s-au perindat prin fata lui o multime de apartamente care i-au facut cu ochiul, dar gandul i-a ramas la calculele matematice.
- ca teorie personala, as mai adauga un risc: apartamentele cu adevarat atractive (zona buna, specificatii tehnice bune)  la preturi mici vor disparea in momentul in care toata lumea va intelege ca luminita din zare este iesirea din tunel si nu trenul. Un vanzator oricum isi supraapreciaza proprietatea. Cu atat mai mult va actiona restrictiv atunci cand ar intui ca proprietatea lui, atractiva fiind (emotional),  va creste valoric pe termen scurt (sau macar definit).
- mergand pe acelasi rationament, risca sa nu-si mai vanda apartamentul la pretul estimat mai sus, pe motivul ca daca el a gasit un apartament atractiv si a pus ochii pe el, nu neaparat la apartamentul pe care vrea sa-l vanda are acelasi potential din punct de vedere al atractivitatii.

Ce solutii ar mai fi
Daca asteapta doi ani sa faca pasul achizitiei, ar mai avea varianta unei inchirieri. Isi poate inchiria apartamentul de 2 camere si sa se mute in chirie intr-un apartament de 3 camere. Cei 3.000 de euro obtinuti (virtual) prin asteptare reprezinta un venit lunat de 125 de euro. Asta inseamna ca daca diferenta de chirie ar fi undeva la 75 de euro (ceea ce e foarte posibil) tot ar mai ramane cu 1200 de euro si, in plus,  s-ar rezolva pentru moment problema disconfortului. Asta in ideea in care apartamentul in care s-a mutat nu necesita renovari.

In concluzie: care sunt cele mai mari scapari
-
cand se muta de la un apartament la altul, foarte multi aplica procentul scaderii preturilor (de 15% in cazul nostru) doar apartamentului pe care urmeaza sa-l achizitioneze. In acest caz procentul trebuie aplicat diferentei de pret, iar calculele se schimba radical
- foarte multi nu iau in calcul costul de oportunitate al unei asteptari. Disconfortul este de regula neglijat.

 

Un an cu multa inspiratie tuturor!

 

Share and Enjoy:
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google


Un 2011 de excepţie!

Razvan Muntean @ 25 December 2010

A mai trecut un an, unul deloc uşor, poate cel mai greu din cei 11 ani de când suntem împreună. Cu toate acestea bucuria Sărbătorilor aduce multă căldură in sufletele tuturor, poate cel mai de preţ lucru pe care îl putem avea. Din tot sufletul vă dorim Sărbători Fericite!

Ne aşteaptă un nou an împreună, cu noi provocări şi cu lucruri inedite, aşa cum v-am obişnuit. Pe toate le vom savura împreună într-un 2011 pe care vi-l dorim de excepţie. La Multi Ani!

Un 2011 de exceptie!

Share and Enjoy:
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google


Ori suntem agenti, ori nu mai suntem…

Razvan Muntean @ 10 December 2010

goldsilverNu stiu cum se face ca aud in jurul meu tot mai mult de profesionalizarea agentului imobiliar si de curatarea pietei imobiliare de ciurucuri. Cu toate acestea nu trece saptamana fara sa nu primim cate o directa aplicata acolo unde ne doare mai tare: in listingul de oferte din IMOPEDIA.

Intrucat pe cea mai recenta am ajuns sa o fredonez ca pe un slagar, m-am hotarat sa o transcriu, in speranta ca cei care inca nu au inteles regulile jocului … poate mai au o sansa:

_____________________________

- Draga IMOPEDIA, m-am saturat de cand va tot sesizez ca ofertele mele apar dupa altele mult mai proaste
- Ce intelegeti prin “mai proaste”?
- Pai, uitati-va la id-ul XXXRUNYYYYY si vedeti ca apare inaintea mea, chiar daca eu mi-am actualizat oferta ieri si, in plus, eu am cu 3 poze mai mult.
- Din cate observ “actualizarea” a insemnat sa mai adaugati 100 de euro la pretul ofertei de 76.000 de euro. Credeti ca aceasta “actualizare” va indreptateste sa “luati fata” unei oferte adaugata cu o zi in urma si care are 9 poze, adica cu 3 poze mai putin ca a dvs?
- Eu zic ca da, pentru ca in plus mai am si 400 de semne completate in descriere, pe cand oferta aia are doar 78 de semne
- Credeti ca un vizitator este impresionat de un numar cat mai mare de caractere la o descriere, sau de mesajul in sine al descrierii?
- Aaaaa… Dar eu am completat si pretul pe metru patrat, cat si pretul total. Nici asta nu e mai bine?
- Acest pret/mp este o noutate sau o informatie ajutatoare? Credeti ca acel vizitator nu ar putea sa obtina pretul/mp_util printr-o simpla impartire?
- Asa, si eu ce trebuie sa mai fac ca sa fiu in fata? Dati-ne regula clara ca sa nu va mai tot sunam… Eu m-am saturat sa va tot sun. Si doar va
platim, nu? Doar nu o faceti moka.
- Daca v-as da regula v-ati rezuma sa ne verificati sau ati actiona astfel incat sa fiti mai in fata?
- Sincer…cred ca si una si alta
- Bun, atunci, daca toate cele X sute de agentii ar face acest lucru. Care ar fi urmarea? Nu cumva v-ati canibaliza pe primele pozitii?
- Probabil ca da. Dar, ce-i rau in asta? Voi nu vreti oferte cat mai complete?
- Ba da, dar nu cu orice pret. Adica nu vreau sa stiu ca un anumit camp l-ati completat “din condei”, doar pentru ca v-a ajutat sa fiti mai in fata.
- Hai, dom’le, ca nu face nimeni asa ceva. Astea sunt povesti d’ale voastre. Noi suntem profesionisti…

[si dialogul a continuat pana cand am inceput sa discutam despre noi functionalitati ale Real Manager-ului]

- …si inca ceva: ne-ati promis ca ne usurati munca cu “bagatul” de oferte
- Corect. Ati intuit o astfel de facilitate?
- Bine-nteles. Vreau sa faceti o legatura cu *** sau *** (n.r. – programele de cules anunturi de la particulari)
- La ce v-ar fi utila o astfel de legatura
- Pai, cum “la ce”. Ma luati de fraier? Nu vedeti cate anunturi noi vin pe zi???? Stiti cat timp ne ia sa le bagam in RM?
- ????? Adica vreti un import de oferte din *** in RM. Am inteles corect?
- Da, dom’le. Pai in cateva secunde mi-as selecta ofertele si dintr-o lovitura le-as varsa pe toate in RM.
- …si de acolo in IMOPEDIA. Asa este?
- Da, dom’le, ce-i asa greu?…

_____________________________

Ei bine, mai in gluma mai in serios, astfel de discutii nu sunt deloc imaginare. Cu cat mai incasam cate una, cu atat ne intarim convingerea ca in piata imobiliara nu e loc pentru oricine.

Daca noi, IMOPEDIA, suntem singurii care am ramas la masa cu agentiile imobiliare, atunci, dragii nostri, haideti sa mai facem un pas impreuna. Haideti sa ne uitam catre cel care cu adevarat are nevoie de noi, de noi toti: CLIENTUL FINAL.
1. Daca ne batem joc de el, vom disparea cu totii.
2. Daca ne furam caciula unul altuia, iarasi vom disparea cu totii
3. Daca nu-i dam CLIENTULUI ceea ce are nevoie, atunci nu trebuie sa ne mire de ce ne va da deoparte
4. Daca acceptam pe oricine la masa, sa nu ne mire daca vom fi cu totii plini de noroi
5. Daca nu facem o echipa compacta, vom fi fortati sa ne reinventam

Cine se simte agent imobiliar si vrea sa fie reprezentat cu adevarat de un portal imobiliar, va invitam sa ne urmati in 2011. Regulile jocului le vom face impreuna. Daca vreti sa va implicati, dati-ne un semn si vom reactiona prompt.

Cine vrea sa foloseasca IMOPEDIA doar pentru a pescui clienti…cu siguranta 2010 a fost ultimul an al colaborarii noastre.

— VA URMA —

 

 

Share and Enjoy:
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google


Iesi din pluton! – episodul 3

Razvan Muntean @ 30 October 2010

Christian Nowotny

In continuarea celor doua (1 si 2) episoade din campania “Iesi din pluton!”, va provocam sa mai faceti un pas, un pas cat doi: Christian Nowotny se intoarce in Romania si va asteapta in 19 si 20 noiembrie la cursul ce se anunta o adevarata terapie imobiliara pentru aceste vremuri.

“Cum sa faci bani in timp de criza?” este tema pe care o va dezvolta Christian Nowotny in cele doua zile de curs.

Asa cum v-am obisnuit, sustinem educatia, iar acolo unde identificam valori cumune ne implicam cu drag. Evenimentul este organizat de IMOPEDIA.ro si ARAI, cu sprijinul Re/MAX Romania. Pentru inscrieri va invitam sa intrati aici, iar pentru mai multe detalii ramaneti pe IMOPEDIA pentru ca va pregatim noi informatii si surprize.

Va asiguram ca veti asista la un eveniment memorabil!

Share and Enjoy:
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google


(2) Christian Nowotny :: Cum sa pui in valoare oferta pe care o promovezi

Razvan Muntean @ 3 October 2010

Zilele urmatoare vom discuta despre noi solutii de promovare pe IMOPEDIA.ro. Da, stiu, am discutat in cerc restrans despre acestea de mai bine de un an, iar acum a venit si timpul lansarii.

Pana atunci va propun sa vizionati inca un fragment din expunerea lui Christian Nowotny, cu ocazia Zilei Agentului Imobiliar.

Share and Enjoy:
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google


(1) Christian Nowotny :: Valoarea de piata a unei proprietati

Razvan Muntean @ 20 September 2010

Dupa o saptamana in care ”aparatorii” pietei imobiliare si-au dat in petec pe retele de socializare (.com si .ro), va propupun sa abordam lucrurile dintr-o perspectiva mult mai practica si care sa aduca cu adevarat valoare pietei imobiliare.

“La cererea publicului” vom relua fragmente din show-ul realizat de Christian Nowotny, cu ocazia Zilei Agentului Imobiliar (15 aprilie 2010). Cred ca nu a existat discutie despre training, fara ca unul dintre interlocutori sa nu aminteasca de acest moment.

Acest fragment face parte din campania “IMOPEDIA.ro sustine educatia!“, ce a cuprins in prima parte a anului 2010 workshop-urile lui Christian Nowotny si Dragos Dragoteanu, precum si cursul CIREC sustinut de Tony Macaluso.

P.S.
Adrian Sischin, multumim pentru sprijinul acordat
Ileana Preda, multumim pentru suportul oferit la traducere (update: Ileana este mult mai bruneta decat in aceasta poza)

Share and Enjoy:
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google


“Speculant” imobiliar, caut dreptate!

Razvan Muntean @ 19 August 2010

Clisee, ticuri verbale, etichete si hiperbole. Le folosim peste tot: acasa, la birou, in articole scrise,  cand prezentam stiri, cand iesim cu prietenii la o bere, doua, trei..

Se poarta, sunt in trend, sunt “Luis Vitton”-ul zilelor de azi, insa …ne-am saturat de ele! Cu atat mai mult cu cat abuzam de ele. Si  nu abuzam de sensul pozitiv, ci, eterne victime, ne place sa sorbim din seva negativa a cuvintelor. Sa luam un caz actual, cu varful sagetii care arata spre noi, jucatorii cu mic cu mare de pe piata imobiliara: folosirea fara pic de constanta sau o ordine prestabilita a cuvintelor  “investitor”, si “speculant” cu referire la situatii care prezinta practic aceeasi stare de lucruri. A se retine! Dintre cei doi termeni cel de “speculant” a fost primit intotdeauna cu o grimasa pe fata si cu vadita dezaprobare la adresa celui/celor carora erau descrisi prin intermediul acestui cuvant.

Sa ajungem si la exemplificarile despre care vorbeam. Din titlurile unor articole alese random, vom extrage exemplul edificator:

1. “ Speculanţii încă fac profit din imobiliare” : Modul de acţiune? Simplu: cumpăra locuinţe şi terenuri de la persoane fizice şi le revindea statului sau investitorului care apăreau în zonă ulterior, încasând un profit destul de consistent.
2.  “Anul acesta, metalul galben se va scumpi cu 23%, argintul – cu 30% – Pentru prima data in ultimii 30 de ani, investitorii au cumparat mai mult aur decat bijutierii,..”

Deci ce face comerciantul de mai sus? Cumpara produse si apoi le revinde. O data se numeste “speculant”, in al doilea caz…“ investitor”. Care este diferenta? Ea, diferenta, sa rezulte oare din faptul ca  actorul din piata imobiliara este privit ca o eterna oaie negra in “feciorelnicul” staul economic? Este el privit ca avand o meserie mai putin nobila, pentru faptul ca “aparent”  implica munca mai putin asidua, permitand castiguri consistente si usor de obtinut? Zicem “aparent” pentru ca, desi pare greu de digerat pentru multi, in spatele unei tranzactii imobiliare stau de multe ori ore de pregatire, planuri de afaceri din care nu lipesc  indicatori de genul YIELD, ROI, IRR, etc), indicatori urbanistici, (PUZ, PUG, POT..etc).

Si, daca e sa extrapolam putin, inclusiv agentiile imobiliare, chiar si cele de dimensiuni relativ mici au inceput sa ofere produse integrate (de la tranzactia imobiliara propriu-zisa pana la la perfectarea tuturor documentelor necesare unei tranzactii), ofera asistenta in toate etapele derularii unei tranzactii (consultanta, cadastru, notariat). Corporatiile, pe langa aceste facilitati, ofera numeroase alte servicii: studii de fezabilitate, expertize tehnice, consultanta imobiliara, masuratori topografice, realizarea de amenajari interioare, decoratiuni, etcetera, etcetera. Toate acestea inseamna munca si efort suplimentar, adica exact opusul a ceea ce presupune o specula – “profitarea de o anumită împrejurare cu scopul de a dobândi avantaje personale”.(cf. unei definitii marca DEX)

In acest context, este malitios spus ca “imobiliar” inseamna ”specula”. Sigur se si speculeaza, ca in orice alt domeniu, dar nu la modul in care termenii “samsar” si “speculant” sa se alature fideli notiunii de activist in imobiliare !

…si noi vrem respect!

Share and Enjoy:
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google


Exclusivitatea la romani (episodul 2)

Razvan Muntean @ 30 July 2010

Va mai aduceti aminte de statistica de aici? Dintre proprietarii care ofereau exclusivitate o buna parte o acordau pentru o luna. Spuneam ca acesta este un semn de indecizie, iar un astfel de fenomen ar trebui tratat de toti cei implicati cu mare discernamant. Iata povestea unei exlcusivitati care a trezit multa patima:

Acum cateva saptamani proprietarul P ia legatura cu agentia A1, iar dupa ce au aflat ce pot face unii pentru ceilalti au decis sa colaboreze tacit, in baza unui acord verbal. Aceasta pseudocolaborare s-a concretizat chiar cu o vizionare, ramasa, insa, fara vreo finalitate fericita.

Peste cateva zile, agentia A2 afla de aceasta proprietate si aplica aceeasi reteta precum A1. In plus, adauga un condiment la moda: “reprezentare exclusiva”. Vazand ca nu-si vinde proprietatea, P decide sa accepte sa fie reprezentat exclusiv de catre A2.

Entuziasmata de aceasta reusita, A2 isi ia in serios obligatiile si promoveaza proprietatea cu mult elean in multe spatii pe care le avea la indemana.  Anuntul a ajuns si pe IMOPEDIA.ro, la fel cum ajunsese in prealabil cel al agentiei A1. Pentru a-si proteja statutul de “reprezentant exclusiv” A2 ne-a trimis o sesizare prin care ne semnala publicarea in afara cadrului contractual a ofertei agentiei A1.

Dupa ce am vazut dovada contractuala am decis sa suspendam oferta agentiei A1, dupa ce in prealabil am anuntat-o despre noile contracte semnate. Ne asteptam sa primim un raspuns de genul “asta e, daca a semnat reprezentare exclusiva, n-avem ce face”. Si totusi nu a fost asa. Ni s-a comunicat ca P este de acord sa colaboreze cu A1. Desi parea o diversiune, A1 avea dreptate. Am sunat la proprietar iar raspunsul ne-a izbit: “da, am semnat exclusivitate cu A2. Cu A1 nu am niciun contract. Totusi daca A1 imi aduce un client, il accept. Ce sa fac? Sa pierd vanzarea pentru o exclusivitate?”

Probabil ca multi proprietari gandesc la fel. Probabil ca din cauza unor astfel de comportamente s-a creat o reticenta si mai mare asupra reprezentarii exclusive.

Cu toate acestea, am avut ocazia sa descoperim in P un om cu capul pe umeri, chiar daca, asa cum el a recunoscut ulterior, a fost prada ispitei. Intr-un final am obtinut acordul sa nu mai acceptam alte oferte decat cea promovata de A2.

Cateva observatii:
-
s-a vorbit cu atata lejeritate despre acest “acord verbal” incat o intrebare de genul “stiti ca este ilegal sa promovati o oferta fara contract semnat?” ar fi fost privita ca un moft birocratic
- credeti ca P s-a gandit la repercusiunile juridice ale incalcarii unui contract de reprezentare exclusiva? Eu zic ca nu…
- oare P a simtit cu adevarat ca este reprezentat de catre A2? Oare i s-au oferit argumente (plan/rapoarte) despre avantajul de a lucra in regim de reprezentre exlcusiva?

Share and Enjoy:
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google


Cartea alba imobiliara si stabilitatea legislatiei

Razvan Muntean @ 9 July 2010

Zilele trecute am discutat cu un distins domn despre cateva solutii de a urni piata constructiilor noi. Printre cateva “ce-ai zice de…”, la un moment dat i-a iesit porumbelul din gura(urmeaza un dialog voalat):

– Ce-ai zice daca ar exista o carte alba imobiliara, care sa contina reguli de baza pentru breasla imobiliara (stiu, de cativa ani tot ati auzit de Standardul European), inclusiv pentru dezvoltatori si care sa vizeze practicile si standardul de lucru al acestora.

– Da, e o idee interesanta. Dar exista adepti pentru un astfel de standard?

– Cu siguranta exista. Multi dezvoltatori profesionisti se lovesc in piata de efectele practicilor unor amatori, ca sa nu le spun tepari.

– Si ce-i opreste pe cei profesionisti sa mearga mai departe si sa faca astfel de reguli?

– Printre altele, ii opreste instabilitatea legislativa. Daca faci niste reguli bazandu-te pe legislatia de azi, risti ca peste 3 luni sa-ti dai seama ca ai facut o mutare neinspirata intrucat legile s-au schimbat.

– Asa… Care-i iesirea din acest cerc vicios?

– Cred ca ar fi foarte bine daca statul ar garanta pe o perioada limitata (sa zicem 3 ani) un anumit set de legi. Pornind de la cele financiare, pana la cele specifice domeniului constructiilor. In acest fel un investitor ar trece criza cu mai putine necunoscute in carca si s-ar incumeta sa se apuce cu adevarat de construit apartamente ieftine, fara sa mai puna in pret riscuri peste riscuri.

Considerati eficienta o asemenea initiativa legislativa?

 

Share and Enjoy:
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google


Fii online in timp de criza! Gratuit.

Razvan Muntean @ 24 June 2010

Continuam lansarea de produse noi, adaptate contextului actual al pietei imobiliare, folosind tehnologii moderne si eficiente, tintind fiecare profil de jucator.

De doi ani incoace numarul anunturilor din ziare a scazut, tirajele ziarelor au fost si ele diminuate, campaniile publicitare sunt mult mai anemice, agentiile imobiliare sunt undeva la 10-20% din cele existente in piata in 2008…si exemplele pot continua. Cu toate acestea portalurile imobiliare au cunoscut cresteri semnificative de trafic si chiar daca aceasta crestere nu este convertita in totalitate business, un fapt este de remarcat: exista tot mai multi oameni care isi cauta case pe internet.

IMOPEDIA.ro va aduce ceva frumos si inedit

In urma cu cinci ani sustineam Startup-ul agentiilor imobiliare prin oferirea unui site gratuit, pe un template predefinit. Era o premiera in Romania. Ne-am bucurat sa avem zeci de clienti care sa foloseasca solutiile RUN pentru a-si incepe business-ul imobiliar. De atunci tehnologiile au avansat, nevoile clientilor nostri odata cu ele, iar noi nu am stat pe loc si am creat un sistem integrat de site-building, construit in jurul tehnologiilor IMOPEDIA.ro

Startup
Fii online in timp de criza! Gratuit.

Acesta este indemnul pe care vi-l lansam impreuna cu un generos pachet de servicii, oferite gratuit membrilor IMOPEDIA:

1. Site conectat direct la ofertele din Real Manager (respectiv la IMOPEDIA.ro)

2. Site construit in jurul unui domeniu propriu sau al unuia de tipul: www.AgentiaImobiliara.ro/Romma (este un site demo)

3. Cromatica aleasa dintr-o gama variata

4. Grade de libertate multiple de gestionare a continutului. Va puteti aranja pagina de garda (homepage) dupa cum veti dori si, totodata va puteti adauga pagini personalizate pe diverse sectiuni.

5. Beneficiati de traducere automata in mai multe limbi (ENG, FRA, GER)

6. Va puteti integra instrumente predefinite precum: oferte speciale, filtru de cautare, calculator de taxe, convertor de curs valutar, spatii de publicitate, linkuri utile, stiri provenite din media.imopedia.ro

7. Administrare in baza unor drepturi diferentiate in functie de utilizator


Cum puteti beneficia?

Pentru a beneficia de acest serviciu gratuit, trebuie sa faceti primul pas:  contactati-ne!

In doar cateva minute veti avea propriul site, iar aventura imobiliara online va asiguram ca este pe maini bune!

Share and Enjoy:
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google


Blog de agent imobiliar

Razvan Muntean @ 14 June 2010

…asa si-a intitulat Daniel Dobre, noul sau blog. In ultimele luni cariera lui Daniel a cunoscut schimbari radicale, iar toata aceasta perioada l-a intarit si mai mult.

Acum cateva zile am avut un scurt dialog cu Daniel, pe care va invit sa-l urmariti mai jos: 

Share and Enjoy:
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google


Agentul imobiliar de maine…

Razvan Muntean @ 8 June 2010

…poate nu chiar de maine,  dar nu o sa mai treaca mult timp si vor intelege toti agentii imobiliari ca imobiliarele nu mai inseamna:

- sa vii la birou pe la 10-11am,
- sa mai stai la o barfa cu colegii
- sa te uiti pe site-uri la “poze” si la comentarii malitioase, ca mai apoi sa iti pui o “cagula” de internaut si sa incepi sa scrii sub anonimat
- sa astepti sa sune telefonul la ofertele puse aiurea prin site-uri
- sa iesi la vizionare cu niste clienti “sacaitori” care n-au ce face si s-au gasit sa fie pretentiosi exact in ziua in care tu aveai chef sa inchizi un deal
- sa mergi la proprietar si sa-i oferi cel mai mic comision pe care l-a primit de la alti agenti
- sa lasi ca singurul “document” dintre tine si proprietar sa fie o carte de vizita
- sa oferi “consultanta” in baza flerului tau, ca doar nu esti Ogica
- sa pleci in pauza de pranz, pana spre seara…ca doar nu mai ai nimic de invatat
- sa pui eticheta “NO BUSINESS!” pe weekenduri si pe zilele libere (exceptie Sarbatorile). Sau sa inceapa Craciunul de la 1 Decembrie.
…si lista poate continua

Asociatiile imobiliare, francizele (romanesti si multinationale), portalurile imobiliare vorbesc tot mai mult in ultima vreme despre profesionalizarea agentului imobiliar, iar pe alocuri se vad roadele.

Stiti cand un agent imobiliar este mandru de meseria lui? Atunci cand isi asuma sa-si identifice NUMELE cu MESERIA.  Daca numele unei firme il mai poti schimba sau ii poti sterge urmele, numele tau…nu! Iata o mostra intalnita zilele trecute prin Germania:

agent

Nu-i asa ca este altceva decat o placuta cu “VAND TEREN – 07xxxxxxxx”?

Share and Enjoy:
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google


MLS – instrument de criza pentru agentii mici?

Razvan Muntean @ 26 May 2010

Zilele trecute am avut placerea sa fim alaturi de Tony Macaluso intr-un curs maraton despre reprezentarea exclusiva, etica si listing. Peste 100 de persoane au navigat printre sute de slide-uri minutios pregatite si explicate de Tony Macaluso, intr-un limbaj pe intelesul tuturor.

Per ansamblu a fost un curs cu multa substanta si felicit asociatiile sub umbrela carora au reusit sa se stranga peste 100 de persoane.

In viitor am sa va mai ofer cateva posturi dedicate acestui eveniment, extragandu-va chestiuni bune de o dezbatere online. Pentru inceput o scurta tema in jurul careia s-a discutat mult, atat in sala cat si in pauzele de cafea:

MLS – instrumentul de lucru al viitorului?

Nu am sa raspund la aceasta intrebare, pentru ca exista multe argumente atat pro, cat si contra. Cam toate argumentele au cate un “daca”.

De aceea am sa va dau cateva date concrete, comunicate de Tony Macaluso:

1. in State, reprezentarea exclusiva are o pondere de cca: 90%. Asta inseamna ca putem vorbi de o majoritate covarsitoare
2. Tony mentiona ca principalul atu al MLS-ului este sharing-ul unui listing (al unei proprietati preluate in reprezentare exclusiva). Altfel spus, daca vrei sa obtii o proprietate in reprezentare exclusiva si sa o pui in MLS, ii explici proprietarului ca o armata de agenti imobiliari primesc oferta ta si vor lucra pentru tine
3. Am mai retinut o cifra interesanta: in compania lui Tony (si nu parea sa fie un exemplu inedit) mai mult de 70% dintre tranzactiile efectuate in regim de reprezentare exclusiva se realizeaza prin gasirea cumparatorului de catre un alt coleg, tot din firma lui.

Concluzii

- (2) si (3) sunt in usoara contradictie, insa este de acceptat atata timp cat cei 30% ramasi (din vanzarile cu agenti din alta firma decat cea a lui Tony) poate fi considerat un carlig pentru marketingul conceptului MLS

- totusi, in realitate, un proprietar care ii oferta mandat de reprezentare exclusiva unui agent, are 70% sanse sa primeasca un cumparator tot din randul agentiei. Asta inseamna ca inclusiv in State, colaborarea intre agentii functioneaza undeva la <30% din ofertele cu reprezentare exclusiva, respectiv <23% din totalul ofertelor din piata, ceea ce consider extrem de putin.


Concluzie falsa:

As fi tentat sa spun: “ok, dar daca eu ca proprietar ofer proprietatea mea unei singure agentii si sunt slabe sanse sa-mi aduca alta agentie un cumparator, atunci de ce nu as da-o de la inceput la mai multe agentii, pentru ca ele oricum nu se calca pe picioare si nu prea colaboreaza”.
Raspuns: “pentru ca este foarte probabil ca nicio agentie sa nu inceapa sa caute cu adevarat un cumparator daca se simt amenintate de concurenta


Revin cu o intrebare pentru voi:

Daca este atat de important pentru un proprietar sa isi aleaga agentia cu care sa lucreze (sa nu uitam ca sunt 70% sanse ca agentia sa-i gaseasca si cumparatorul), spre ce ar trebui sa se indrepte?
a) o agentie cu notorietate
b) o agentie cu notorietate, dar sa i-o ofere unui agent care nu este supraincarcat
c) o agentie mica, in speranta ca are mai mult timp liber… Dar oare si clienti?
d) alte variante?

Daca tindeti sa raspundeti (a) sau (b)…mai vin cu o intrebare: daca accest sistem de reprezentare exclusiva ar fi functional la nivelul celui din State (ceea ce nu ar fi rau deloc), oare cine va mai ramane in piata?

Share and Enjoy:
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google


Retete de succes in imobiliare

Razvan Muntean @ 16 May 2010

Astazi imi faceam lectiile pentru a va propune o tema care este tot mai mult pe buzele agentilor imobiliari. Daniel Dobre a luat prim-plan-ul si ne propune o abordare inedita, dar care merita citita si recitita. Abia apoi dezbatuta.

header23

Suntem in 2010. An crucial pentru domeniul imobiliar. An in care dupa parerea mea, vom avea parte de foarte multe schimbari. Unele dintre ele, deja sunt vizibile. Altele, urmeaza sa devina vizibile. Si, pentru ca am aflat cu totii cred pana acum ca „ singura constanta in viata e schimbarea”, cum ne schimbam?

Se vorbeste in ultima vreme foarte mult despre profesionalism in domeniul imobiliar. Eu evit, pe cat posibil acest cuvant. Stiti de ce ? Pentru ca daca cineva imi cere sa definesc termenul „profesionalism” in imobiliare, mi-ar fi destul de greu sa o fac. Asa ca haideti sa il lasam deoparte si sa vorbim despre altceva.

Exista o modalitate de lucru ideala in imobiliare?  Exista un software perfect care sa faca munca asta perfecta ? Exista o agentie in care totul sa fie perfect ? Exista agenti imobiliari perfecti ? Exista manageri de agentii, atotstiutori ? Exista o asociatie imobiliara (profesionala sau patronala) perfecta ?
Raspunsul general valabil pentru oricare dintre aceste intrebari, este unul singur : NU!

Dar atunci, ce exista ? Exista incercari, exista agenti mai buni decat altii, exista manageri mai competenti si mai deschisi, exista  asociatii la inceput de drum si asociatii vechi  care incearca sa se reformeze. Mai mult decat orice, exista speranta, exista incredere, exista vointa, exista dorinta si exista implicare.
Am zis ca nu vreau sa vorbim de profesionalism.  Inevitabil, apare alta intrebare: dar o reteta de succes exista?  Exista o formula magica, care sa poata fi folosita in meseria asta ? Raspunsul : sunt mai  multe!  Ca orice reteta, ea poate suferi modificari, in functie de situatie. Haideti sa va prezint eu eu o reteta de succes,  pe care am utilizat-o recent.

Aveti  nevoie pentru inceput de:
-un agent imobiliar;
-un proprietar;
-o oferta;
-un pret decent;
-dorinta de colaborare.

Folosind ingredientele de mai sus, se ia oferta, se fac operatiuni de promovare, marketing si  afisare in piata spre colaborare.  Dupa ce se da zvon in tara, se arata disponibilitate de a fi oricand la dispozitia celor interesati de oferta. Inclusiv a colegilor, care doresc sa cunoasca oferta, inainte de a o prezenta clientilor.

Astfel, dupa cateva zile, se aduga la compozitia de mai sus, urmatorul ingredient :
-un alt agent imobiliar.
Mai departe, se prezinta oferta celui de-al doilea agent. Prezentare profi, ca si cum ar fi client. Se obtine astfel entuziasm din partea colegului.

Adaugam mai departe:
-un broker de credite, furnizor de leaduri;
-mult entuziasm.

In continuare, al doilea agent incepe operatiuni de identificare a potentialilor clienti, retrimitere a ofertei catre cei din baza de date a acetuia, etc. Rezultanta : un client interesat.

Adaugarea urmatorului ingredient:
-vizionare.

Odata adaugat ingredientul „minune” , se obtine  o reactie extrem de importanta, numita mai departe „interes de achizitie”.  Dupa numai doua zile, reactia de mai sus, dupa adaugarea unor alte ingrediente mai mult sau mai putin importante, se schimba in „oferta clara de achizitie”. Odata ajunsi aici, urmeaza pasul dificil numit : contract de rezervare. Care survine logic in insiruirea evenimentelor. Toate acestea, la numai 7 zile distanta de la inceputul „plamadirii”.

Rezultatul final se numeste tranzactie imobiliara. Partile implicate se numesc  vanzator, proprietate, agent al vanzatorului, cumparator,agent al cumparatorului, broker de credite furnizor de leaduri si asistent in obtinerea creditului pentru cumparator.
Tranzactie in care toata lumea a avut de castigat, toata lumea a fost multumita.

Cred ca putem spune despre aceasta reteta, ca este una de succes. Si cred ca putem sa ii dam si un nume, nu-i asa ? Ce spuneti de … COLABORARE ?

Share and Enjoy:
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google


Usile raman deschise evenimentelor imobiliare

Razvan Muntean @ 10 May 2010

Nici nu am inchis bine portile Palatului Copiilor ca ne pregatim sa deschidem altele mai grele ce-i drept, daca ne gandim ca urmatorul teatru de defasurare a evenimentelor imobiliare este Casa Poporului.

Ati ghicit, urmatorul eveniment imobiliar pe care il vom sustine este Targul National Imobiliar care se va desfasura in perioada 13 – 16 Mai la Casa Poporului.

Ce anunta organizatorii, inafara de obisnuitele promotii imobiliare, vom afla in curand dintr-un interviu IMOPEDIA, acordat de PR-ul evenimentului Cristina Mardare.

…..promisiunile se respecta Videoul il puteti vizualiza AICI.

Share and Enjoy:
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google


Palatul Copiilor isi deschide portile pentru imobiliare

Razvan Muntean @ 6 May 2010

Palatul Copiilor va fi gazda celei de-a doua editii din acest an a Targului Imobiliar Project Expo. Intre 7 si 9 mai 2010, organizatorii promit multe suprize si o gama larga de oferte imobiliare:

Pe o piata intr-o continua schimbare si transformare, cum este cea imobiliara, devine din ce in ce mai dificil sa alegi locuinta dorita. Din miile de oferte imobiliare existente pe piata o poti gasi pe cea potrivita tie. Sub umbrela “O locuinta pentru fiecare”, weekend-ul acesta va avea loc Targul Imobiliar PROJECT EXPO, unde vor fi prezentate atat numeroase propuneri imobiliare, cat si solutii de finantare la achizitionarea unei locuinte.”reiese dintr-un comunicat al organizatorilor.

Asa cum v-am obisnuit, echipa IMOPEDIA va fi prezenta la fata locului pentru a va transmite pulsul targului. Vom avea cu noi URNA IMOPEDIA pentru a colecta ofertele particularilor de la targ si pe care o vom trimite membrilor nostri fideli.

In plus, va mai adresam o invitatie:
Dati o fuga pana la Palatul Copiilor si va asteptam cu drag sa discutam orice sugestii sau neclaritati ati avea, sau pur si simplu pentru a sta la un pahar de vorba ca intre prieteni. (Am pus deja o bere la rece  de la sponsorul nostru Heineken )

Share and Enjoy:
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google


Sustinem EDUCATIA :: Cursurile CIREC – o solutie pentru orice agent din Romania

Razvan Muntean @ 4 May 2010

IMOPEDIA.ro susţine EDUCATIA

Studiile sunt importante, în orice domeniu. E drept, poţi fi foarte bun în meseria ta chiar dacă nu ai urmat o facultate de profil sau cursuri de perfecţionare. Vorba ceea: teoria ca teoria. Practica ne omoară. Sau, cum spun mulţi, meseria se “fură”, se învaţă la locul de muncă. Însă este de necontestat faptul că aceia dintre noi care au studii de profil au un avantaj, sunt cu un pas înaintea celorlalţi.

La fel stau lucrurile şi în cazul meseriei de agent imobiliar. Vrând-nevrând, cei care au ales acest drum au fost nevoiţi să înveţe din mers, căci, la vremea la care ei făceau bani din această meserie, nu existau cărţi sau cursuri care să le explice ce şi cum trebuie să facă. Între timp, lucrurile s-au schimbat. Acum, agenţii imobiliari pot urma cursuri de specialitate.

CURSURILE CIREC

Este vorba despre prima ediţie a cursului de agent imobiliar “CIREC”, realizat cu sprijinul CEREAN – Central European Real Estate Associations Network şi promovat prin IMOPEDIA.ro de catre ARAI – Asociaţia Română a Agenţiilor Imobiliare.

Noi susţinem educaţia în orice domeniu, pentru că ştim că, la fel ca multe altele, meseria de agent imobiliar trebuie făcută ca la carte. Mai ştim că agenţii imobiliari trebuie să se afle într-un proces continuu de perfecţionare şi că cei care practică această meserie nu trebuie să rateze nicio ocazie de a învăţa cum să fie mai buni din cărţi de specialiate sau cu ajutorul cursurilor ţinute de personalităţi pentru care piaţa imobiliară nu mai are niciun secret.

tonyCursul costă 300 de lei si se va desfăşura în perioada 24-25 mai 2010, va fi ţinut de Tony Macaluso, unul dintre cei mai respectaţi instructori internaţionali ai NAR, conducător al “Şcolii Internaţionale pentru Activitatea Imobiliară” din SUA,  premiat de două ori cu titlul de “Instructorul Anului”.

ARAI va emite diplome de absolvire ce vor fi recunoscute de catre CEREAN si IRPF.

INSCRIEREA LA CURS

Vrei să fii un agent imobiliar foarte bun? Înscrie-te la acest curs. Vei învăţa ce şi cum trebuie să faci pentru a-i convinge pe clienţi că eşti cel mai bun agent pe care îl pot angaja, cum să faci afaceri profitabile şi etice cu ceilalţi agenţi imobiliari, dar şi cum să listezi proprietăţi imobiliare ca un profesionist.

INSCRIE-TE AICI!

Share and Enjoy:
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google


Sustinem ARTA :: Phoenix – mai mult decat o legenda!

Razvan Muntean @ 2 May 2010

Asa cum v-am promis, va oferim “Mai mult decat imobiliare!” Si asta pentru ca vom sustine valoarea, sub orice forma ar fi ea.

Avem onoarea sa fim parteneri media la concertul trupei Phoenix din 27 mai, de la Sala Palatului. Componentii legendarei trupe rock ne-au asigurat ca vom asista la ceva cu totul inedit, ce va depasi cu mult asteptarile fanilor. V-ati gandit cum ar arata Rapsodia Romana a lui George Enescu, intr-o orchestratie rock? Rupeti-va cateva ore si veti fi impresionati.  Acesta este mesajul cu care o sa va intampine Nicu Covaci, Ovidiu Lipan, Bodan Bradu, Cristi Gram, Ionut Contras, Volker Vaessen si Dzidek Marcinkiewicz.

Rezervati-va un bilet de AICI si, cu siguranta, a doua zi, tonusul pentru tranzactii va creste si mai mult!

  

phoenix

Share and Enjoy:
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google


Reglementare sau Autoreglementare?

Razvan Muntean @ 26 April 2010


UPDATE: Dezbatere pe tema reglementarii la CNAIR


Unul dintre cele mai sensibile si mai dezbatute subiecte din ultima perioada a fost cel al Reglementarii sectorului imobiliar. CNAIR i-a dedicat peste 2 ore de dezbateri si alte cateve ore de discutii preliminare.

Pe scurt lucrurile stau asa:
- atat ARAI, cat si APAIR au in pregatire un draft de lege, pe care sa il prezinte in parlament. Nu cunosc detalii tehnice, insa mentionez ca ambele initiative vin pe fondul unui interes crescut in jurul acestui subiect. Daca in jurul APAIR ne-am obisnuit cu multa mobilizare si pasiune, surpriza a venit de la ARAI unde fiorul concurentei se simte tot mai mult.  Lucru bun, nu?
- standardul european imobiliar EN17533 nu este obligatoriu, insa este o directie pentru reglementarile ulterioare

Autoreglementare
-
presupune existenta unei entitati (ex: asociatie, federatie, etc) care sa aiba un sistem intern de reglementare
- aceasta reglementare nu are efect in afara entitatii
- pentru a vorbi de o adevarata autoreglementare a breslei imobiliare este necesar ca:
1. Entitatea sa fie una de notorietate – adica sa produca in piata un efect de genul: “eu sunt un client si imi doresc sa lucrez numai cu agentii membre ale acelei entitati”
2. Numarul membrilor sa fie unul semnificativ pentru piata, altfel devine irelevanta

Reglementarea prin lege
-
presupune existenta unui act legislativ care sa reglementeze practicile specifice breslei imobiliare
- instrumentele de aplicare, supraveghere si control sunt la mana unei autoritati din afara breslei imobiliare. A scris pe larg despre asta Radu Zilisteanu

Comentarii
-
ideal ar fi ca orice breasla sa se autoreglementeze
- in cazul breslei imobiliare, numarul de membri ai asociatiilor din piata nu depaseste 5% din piata activa. NRPA, asociatia cea mai reprezentativa din Bulgaria se apropie la o cota de piata de 40%
- ARAI nu a reusit in cei 15 ani de activitate sa devina o forta, iar agentii imobiliari par sa nu mai aiba rabdare. Startul exploziv al APAIR pare sa se fi domolit. UNAI pare in cautarea unei formule de succes, dar are potential. De curand s-au mai spus bazele unei asociatii, ABI, insa este prematur sa vorbim despre cota de piata
- de cate ori a incercat sa reglementeze ceva, interventia statului nu s-a dovedit a fi cea mai inspirata. Sa fie solutia in cazul pietei imobiliare?

Share and Enjoy:
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google


15 Aprilie :: ZIUA AGENTULUI IMOBILIAR

Razvan Muntean @ 25 March 2010

banner_15aprilie2_625px

Agentul imobiliar, pe termen lung, aduce o valoare adăugată tranzacţiilor din piaţa imobiliară. Nimeni nu poate sa conteste asta.

IMOPEDIA.ro a adunat reacţii din piaţa legate de nevoia de stabilire a standardelor de etică şi profesionalism în practicarea meseriei de agent imobiliar, iar după ce am parcurs sumedenia de activităţi pe care trebuie să le facă un agent imobiliar am considerat că această meserie merită o zi în calendar. 

Decretam 15 aprilie - ZIUA AGENTULUI IMOBILIAR.

Plecând de la faptul că o călatorie începe cu un pas, iar succesul nu este o destinaţie ci o calatorie, vă invităm să facem împreună primul pas spre successul repozitionării profesiei de agent imobiliar.

1. Continuarea AICI
2. Va aduceti aminte de ACEST post?
3. Ne vedem cu totii AICI

Share and Enjoy:
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google


Doua noi lansari de exceptie

Razvan Muntean @ 22 March 2010

blogLuna martie 2010 a insemnat un adevarat maraton pentru colegii nostri de la dezvoltare WEB, reusind performanta de a lansa doua dintre cele mai reusite noi site-uri de presa: ANTENA1.ro si ROMANIALIBERA.ro

In acest moment site-urile dezvoltate de RUN si care promoveaza ofertele imobiliare ale membrilor IMOPEDIA sunt:

- www.GSP.ro,
- www.CAPITAL.ro,
- www.JURNALUL.ro,
- www.ANTENA1.ro,
- www.ROMANIALIBERA.ro,
- www.CANCAN.ro,
- www.LIBERTATEA.ro,
- www.CASAMEA.ro

La mai mare!

Share and Enjoy:
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google


A inceput TIMON::Martie 2010

Razvan Muntean @ 18 March 2010

lll

Astazi a inceput  prima editie TIMON din acest an. Si nu este orice editie, ci una speciala, o “sarbatoare imobiliara”, cum au anuntat organizatorii, la care participa 60 de dezvoltatori, trei agentii imobiliare, o companie de consultanta imobiliara, un broker de credite, o companie de arhitectura, o banca si cinci furnizori de servicii pentru piata imobiliara. Numarati pe degete

Sarbatoarea consta  in diversitatea serviciilor pe care organizatorii le pun la dispozitie vizitatorilor, de la oferte imobiliare, consultanta de profil, pana la imbracaminte, pantofi si…plimbari in aer liber.

Cat despre noi, evident ca nu puteam lipsi, suntem cu mic cu mare “pe baricade” si va asteptam  pe toti la standul IMOPEDIA pentru a mai lua pulsul pietei imobiliare impreuna.

Acum, asa cum v-am obisnuit, incepem transmisiunea “live” :

Ora 10:00 expozantii sunt  inarmati cu materiale, iar primii vizitatori incep sa-si faca aparitia. 3 noi  proiecte imobiliare sunt lansate in exclusivitate: Natiunile  Unite Residence, Red House 2, Vila Coresi.

Ora 11:00, incepe conferinta de presa care anunta deschiderea TIMON.  Si tot atunci, ATENTIE! agentia Prezident Imobiliare are deja o vizionare! Felicitari Daniel

Ora 12:00 presa monopolizeaza culoarele: in stanga interviuri, in dreapta un sincron, in fata se stabilesc subiectele unui editorial scris..

Urna RUN a inghitit  deja cateva anunturi imobiliare care isi asteapta cuminti concretizarea.

Acestea, fiind spuse, revenim in scurt timp si cu imagini sugestive….

Ora 17:50 Si imaginile promise…click AICI

Ziua a doua, 19 martie

Printre vizitatorii aflati in cautarea unei locuinte, se ragasesc si jurnalisti, care au gasit oportun programul “Prima Casa pentru jurnalisti”, lansat de catre organizatori. Concret? Doisprezece jurnalisti au cerut ajutorul a 10 expozanti  pentru a putea deveni posesori de locuinte noi in maximum sase luni.

Duminica, 19 martie

Ora 16:50 Desi oficial targul se inchide la ora 17.00, vizitatorii vin in continuare la targ. Niciun expozant nu s-a apucat sa stranga standul, lucru care nu s-a mai intamplat de foarte multi ani. Cunoscatorii stiu

Share and Enjoy:
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google


Iesi din pluton! – episodul 2

Razvan Muntean @ 14 March 2010

“Suntem cu totii diferiti. Din fericire.”
… sub acest slogan a debutat prima campanie Mobexpert din acest an. Un slogan cu mult tâlc, dealtfel.

Acum mai bine de un an scriam un post in care indemnam agentii imobiliari sa se profesionalizeze. Sub indemnul “iesi din pluton” am reusit neplacuta performanta de a inchide postul sub ploaia de sageti ce se aruncau dintr-o parte in alta.

De atunci lucrurile s-au schimbat mult
- cei mai aprigi aparatori ai “brandului” care a reprezentat intriga acelui post,  au plecat spre alte căi. Au ales un drum corect si le doresc mult succes
- falsa sabotare a “brandului” a fost clarificata ulterior. Bineinteles nu a fost vorba de nicio sabotare
- starea de atunci a fost foarte bine sintetizata de Incognito
- Cristian Clenciu, care aparent avea un “cui” impotriva IMOPEDIA a devenit ulterior presedinte ARAI (si il felicit pentru aceasta), iar acel cui de fapt era un “carlig”…

Lucrurile promit sa se schimbe si mai mult
In 15 Aprilie va avea loc un amplu eveniment organizat de ARAI, adresat tuturor agentilor imobiliari din Romania. La initiativa ARAI am subscris cu mare placere si vom da o mana de ajutor la organizarea CNAIR – Conferinta Nationala a Agentilor Imobiliari. Si asta pentru ca ne-au atras atentia trei teme de mare interes pentru bransa imobiliara:
1. Dezbatere pe temele de interes ale momentului (Prima Casa, Certificatul Energetic)
2. Initiative legislative ale ARAI in vederea reglementarii practicilor agentilor imobiliari.
3. Sesiune de training pentru agentii imobiliari, sustinuta de lectori de mare renume

In cateva zile o sa revenim cu mai multe informatii despre aceast eveniment. Ramaneti aproape de noi. Dupa cum vedeti suntem pe drumul cel bun.

Share and Enjoy:
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google


8 Doamne, 8 poveşti de succes

Razvan Muntean @ 8 March 2010

8 Martie::8 Doamne, 8 poveşti de succes  
  
Luna martie este, fără doar şi poate, luna femeilor. Este luna în care ele primesc mărţişoare, flori şi multe cadouri. Iar astăzi, 8 martie, este ziua lor. Cu această ocazie, IMOPEDIA.ro le urează la mulţi ani tuturor femeilor şi le face un cadou inedit: o galerie care cuprinde poveştile a opt doamne care au cariere solide în domeniul imobiliar.

Citiţi mărturisirile lor şi aflaţi ce îţi trebuie, ca femeie, pentru a reuşi într-un domeniu considerat a aparţine bărbaţilor. Aflaţi, de la aceste doamne, cum puteţi îmbina viaţa profesională şi pe cea personală şi care sunt riscurile pe care vi le asumaţi atunci când porniţi pe un drum pe care au apucat-o prea puţine reprezentante ale sexului frumos.

Detalii AICI

Share and Enjoy:
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google


IMOPEDIA.ro – Mai mult decat imobiliare!

Razvan Muntean @ 21 February 2010

Cand am lansat IMOPEDIA.ro, foarte multi apropiati m-au intrebat “Voi sunteti doar un portal imobiliar. Ce sa oferiti altceva?

Mi-a fost foarte greu sa dau un raspuns convingator, altul decat o scurta lista de intentii pe care le aveam la momentul respectiv.  Chiar si asa, multi dintre cei mentionati au avut incredere in noi, iar acum se afla printre cei care dau valoare directa in cadrul IMOPEDIA.ro. Una dintre aceste persoane a venit la mine miercuri, 17 februarie si mi-a spus “acum inteleg ce vreti sa faceti  pentru noi, cei din imobiliare. Inteleg si va felicit ca tintiti atat de sus.”

eveniment

Miercuri, 17 februarie am realizat un eveniment de mare prestigiu, desfasurat in Sala Ronda a Hotelului Intercontinental. Dupa ce am tras un semnal de alarma despre confuzia din piata imobiliara, ne-am luat inima in dinti si am adus la aceeasi masa autoritati publice, brokeri imobiliari, oameni de afaceri, analisti financiari si imobiliari, precum si o participare masiva din partea presei si televiziunilor. In cele peste 5 ore de desfasurare, am cautat raspuns la tema: “Cine mai face pretul locuintelor in 2010?” Cum raspunsul nu viza un singur actor din piata imobiliara, am aflat de la invitatii nostri:
-  ce ar trebui sa faca potentialii cumparatori pentru a-si achizitiona o locuinta ,
-  de ce ar avea nevoie agentii pentru a-si creste performanta
- cum are de gand statul sa influenteze piata imobiliara
- cum influenteaza sistemul bancar piata imobiliara
- ce rol joaca mass-media

Dezbaterile din panelului imobiliar s-au continuat si in pauze, unde meniul zilei a fost “socializarea”. Si s-a consumat din plin. Desi vizam 80-90 de participanti, au fost prezenti in sala peste 110 participanti. Cele 9 televiziuni au urmarit indeaproape evenimentul evenimentului. Jurnalistii au avut ce nota pentru ca a doua zi au aparut in presa scrisa peste 30 de articole cu informatii de la acest eveniment.

Atmosfera a fost una cu care ne mandrim. Foto AICI.

Ce urmeaza?
- saptamana viitoare vom detalia concluziile acestui eveniment, precum si cele desprinse din Goana dupa Casa
- in cateva zile vom da o mana de ajutor brokerilor imobiliari aflati in plina criza imobiliara
- in 25 martie suntem coorganizatori (alaturi de ARAI) ai CNAIR – Conferinta Nationala a Agentilor Imobiliari din Romania
- iar mai apoi, pentru cei care inca nu au inteles ce inseamna “Mai mult decat imobiliare!”, o sa le mai dam ocazia sa afle.

Share and Enjoy:
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google


Axa imobiliara: informare- educare – manipulare

Razvan Muntean @ 20 January 2010

Parca n-am mai avut de multa vreme un inceput de an atat de agitat si consistent in evenimente imobiliare. Dar asta nu e tot. Tot mai multa lume iese in fata etaland sfaturi pentru cei care stau parca cu ochii tensionati, sperand la rezolvarea enigmelor imobiliare. Si tot pentru acestia, isi fac loc unii care arunca prognoze. Nu e rau sa poti faci prognoze intr-o astfel de perioada. Totul e sa ai argumente general valabile si nu argumente punctuale pe care sa le generalizezi. Si uite asa, romanul afla de la cei din preajma lui ca:

sondaj1. preturile au ajuns la un minim sub care nu mai au cum sa scada. Ba de saptamana viitoare nu-stiu-ce dezvoltator va mari preturile

2. cel mai bine ar fi de achizitionat in primavara. Ba nu, in vara. Dar daca astepti pana in toamna ai mari sanse sa cumperi ieftin. Totusi, daca vrei sa cumperi cel mai ieftin asteapta iarna sau chiar anul urmator.

Astfel de semnale au fost trase in ultima vreme, iar urmarea se vede in sondajul alaturat, efectuat pe un esantion de 1500 de vizitatori unici ai portalului IMOPEDIA.ro. Dupa cum vedeti, urmatoarele trei semestre sunt echilibrate. Deci, nimeni nu mai intelege nimic din piata aceasta.

Nu am sa-mi permit sa dau sfaturi celor care imbratiseaza vreuna din cele doua prognoze de mai sus. As prefera sa ma adresez principalilor actori din piata:

Dragi Cumparatori,
Stiu ca va doriti sa cumparati de regula “oportunitati” (ofertele cu pretul cel mai mic din piata, sau oferte cu mare potential de valorificare).  Cand va intrebati “care este momentul cel mai bun pentru o achizitie?”, luati in calcul urmatoarele:
- in orice moment piata are oportunitati. Cautati-le!
- este foarte probabil ca oportunitatile de astazi sa fie mai bune decat marea masa a ofertelor de maine.
- astazi, fiind mai putini cumparatori in piata, accesul la oportunitati este mai facil.

Dragi Vanzatori,
Nu este usor sa traiesti cu ideea ca apartamentele pe care le scoateti la vanzare valoreaza astazi aproape jumatate din ceea ce valorau acum doi ani. Fiti realisti si ganditi-va ca s-ar putea ca astazi sa fie mult mai valoroase decat cele de anul viitor. In acest sens, luati  in calcul urmatoarele:
- daca va doriti cu adevarat sa vindeti in aceasta perioada, mingea e la voi
- daca nu aveti nevoie sa va cash-uiti sau sa va mutati, mai bine ramaneti cu apartamentele pe stoc pentru o buna bucata de timp
- daca scoateti pe piata apartamente la suprapret, tranzactiile sunt tot mai departe de a se incheia. Pare un truism, insa daca  nu v-am fi vazut prada ispitei nu am fi deschis acest subiect
- cand va evaluati casa, folositi-va de metode/persoane profesioniste. Nu va aruncati sa cititi analize sau statistici facute pe date globale, neconcludente pentru proprietatea pe care o aveti.

Share and Enjoy:
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google


La multi ani ca 2010?!

Razvan Muntean @ 6 January 2010

Anul 2010, al doilea an de recesiune se zvoneste ca nu va fi la fel de rau ca 2009 insa nici la fel de bun ca 2008. Mai mult decat atat, cresterea economica prognozata de Guvern pentru sfarsitul anului 2010 nu poate sterge ridul de ingrijorare de pe fruntea Patronatului, care da crezare mai degraba statisticilor ce arata un mare minus deocamdata in economie: Pentru prima oara in ultimii 20 de ani, Produsul Intern Brut urmeaza sa fie mai mic, decat cel precedent.
Dar, sa vedem punctual cum a debutat 2010 pana la acest moment pe piata imobiliara.

Pentru inceput, ce s-a intamplat cu certificatul energetic?

Preocupati fiind de gasirea unei forme grafice pentru noua sectiune ce avea sa ne umple paginile, Certificatul de Performanta este scos in afara planurilor guvernamentale pentru 2010, fiind amanat prin ordonanta de urgenta cu un an pană la 1 ianuarie 2011. Vazut de catre cumparatori dar si proprietari drept un nou instrument de negociere, certificatul energetic care urma a fi implementat incepand cu 1 ianuarie 2010, cedeaza si sub presiunea  Uniunii Nationale a Notarilor Publici din Romania (UNPR), cat si  a  Asociatiei Romane a Agentiilor Imobiliare (ARAI).

O alta lipsa de constanta dinspre palatul Victoria: 2010 este si anul Ultimei Case?

Dupa ce Fondul de Garantare anunta ca nu mai primeste dosare incepand cu 2010, in lipsa unor specificatii clare care sa vina de la Guvern, premierul Emil Boc ne anunta ca aceasta va continua…insa nu  sub aceeasi formula cu care am fost obisnuiti. Alta Marie sub aceeasi p(b)alarie! Acesta va continua in 2010 punandu-se mai mult accent pe finantarea locuintelor construite de la zero, de dezvoltatori  agreati de putere, cel mai probabil sub masca  ANL.

Taxele si impozitele pentru anul viitor vor fi mai mari cu 15% fata de 2009

O simpla cautare pe media.imopedia.ro, dupa cuvintele taxe si impozite va vor afisa un listing in care cuvantul de ordine este CRESC sau…MAI MARI in 2010. Asadar ne asteapta un an in care vom scoate mai multi bani din buzunar, pentru impozite, pentru parcari, pentru asigurari, pentru benzina, pentru mere si masline.

Dar cui ii place sa auda numai de rele?

Am putea avea parte si de vesti bune, si cele mai sigure vin dinspre Fondul Proprietatea si Bursa de Valori Bucuresti a caror listare in 2010 se pare ca poate avea un mare impact in piata. Mai avem scaderea dobanzilor bancare anuntate inca din 2009, BNR reducand in sedinta de astazi  dobânda de politică monetară de la 8 la 7,5% .

Asadar, pentru 2010, statistici pesimiste, cateva optimiste, pe care sa ne axam oare daca insusi Alfred Nobel a recunoscut ca economia este unicul obiect, in domeniul careia doua persoane pot primi premiul Nobel, pentru afirmatii contradictorii?!

Share and Enjoy:
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google


Fie ca in 2010 sa fim “purtatori” numai de vesti bune!

Razvan Muntean @ 19 December 2009

Zilele trecute am petrecut cu o parte dintre prietenii nostri din Goana dupa Casa, intr-un cadru neconventional, langa piscina hotelului RIN. Am fost acolo exponenti ai mai multor industrii (cumparatori, jurnalisti, bloggeri, brokeri imobiliari), fiecare dintre noi interactionand in timp prin produsele pe care le-am livrat. Un articol in presa sau pe blog, un material pe tv sau chiar pe site, o consultanta imobiliara, posturile concurentilor din Goana dupa Casa – toate au ceva in comun: dorinta de a transmite un mesaj in toata piata imobiliara. De aceea am ales pentru acest eveniment un simbol care ne reprezinta pe toti: o portavoce. Roxana chiar i-a dat alta intrebuintare.

A fost o seara pe cinste, mai ales ca 2009 a fost un an dificil, probabil cel mai dificil din ultimii douazeci de ani. Pe tot parcursul anului, in toate industriile a planat INCERTITUDINEA. Daca aveti curiozitatea sa recititi comentariile de pe IMOPEDIA, veti vedea ca cele mai multe sunt orientate spre clarificarea unor situatii. Intrebari despre preturi, programul Prima Casa sau simple sfaturi imobiliare,  toate au fost ingredientele unui an petrecut impreuna cu voi, dragii nostri vizitatori.

Pentru toate acestea si multe altele pe care nu le putem exprima doar in cateva randuri, va multumim si indreptam spre voi cele mai bune ganduri.

Sarbatori Fericite si La Multi Ani!

Felicitare

P.S. Saptamana trecuta am participat la o lansare de carte a celebrului interpret si culegator de folclor Ioan Bocsa. Din cartea sa “Alfabetul gandurilor mele” am extras pentru acest final de an urmatoarele randuri:

Brusc, realizez ca ma aflu intr-un sector foarte ingust, aflat intre doua supape, cu sens unic din spate spre inainte, delimitand in spate sectorul TINERETE, iar in fata, sectorul NU STIM NIMIC. Cu o oarecare senzatie de claustrofobie, incerc si in spate si in fata, dar supapele sunt etanse. Cand eram pe punctul sa intru in panica, observ cu mare bucurie ca, datorita garniturilor vechi, totusi, prin spate se infiltreaza usor aburul amintirilor, iar din fata razbate un fir subtire de lumina a sperantei.

Share and Enjoy:
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google


Mizerii in timp de criza

Razvan Muntean @ 4 December 2009

Cu aproape un an in urma, pe la mijlocul lui decembrie, se asternea o liniste peste imobiliarul romanesc, iar lumea se pregatea de Sarbatori. Era o atmosfera destinsa si deloc tensionata. Multa lume spera ca 2009 o sa marcheze inceputul sfarsitului pentru criza economica si imobiliara, in special.

Din pacate nu a fost sa fie asa… Presiunea crizei a intunecat mintea multora, iar reactiile devin tot mai necontrolate. Ba mai mult s-a conturat si o criza sociala, si chiar una de business. Exemple precum cele de mai jos se regasesc sunt tot mai dese:

1. Farsa cu TIMON
Ne aducem cu totii aminte ce s-a intamplat acum doua saptamani. Jenant!
Vlad, mai sunt noutati?
Pana una alta TIMON se tine in aceasta perioada la WTC si incheie anul expozitional imobiliar.

2. Noroiul din campania electorala
Nu vreau sa fac politica, ci doar sa remarc armele folosite de principalii candidati la presedentie. Mai mult ca niciodata am asistat la un meci de box, cu lovituri la ficat, dar si sub centura…toate cu o incrancenare fara precedent. A inteles cineva ceva?

3. ARAI - Adevar sau Provocare
Valentin Ionescu scria ieri despre primirea unui manifest electronic, semnat cu numele presedintelui ARAI. Am vorbit cu multa lume care a primit acel e-mail, iar reactia tuturor a fost aceeasi, de parca ar fi mancat lamaie.

In acest caz exista doua ipoteze:
a) Nu a trimis presedintele e-mailul: asta inseamna ca avem un nou caz TIMON. Totusi, multe informatii din acel e-mail pornesc dintr-un adevar, dar prezentate tendentios si distorsionat. Asadar, vorbim de un expeditor din sanul ARAI, pentru ca astfel de informatii nu aveau cum sa fie cunoscute de altcineva.

b) Presedintele ARAI este expeditorul -  in acest caz imprudenta este cu atat mai mare, pentru ca a provocat o criza fara precedent in ARAI. A te juca cu focul, crezand ca poti sa te transformi oricand in pompier inseamna inainte de toate naivitate si asta cu atat mai mult cu cat ai buzunarul plin de explozibil.

Sunt foarte multe de spus la acest capitol, dar daca am tacut cateva luni, tocmai pentru a-i acorda ARAI-ului sansa unei reveniri, cred ca o pot face si in continuare.

Concluzie
In perioada urmatoare sunt doua exercitii electorale: unul la presedintie si altul la ARAI. Primul este o datorie civica. Al doilea este o dovada ca iti pasa de asociatia in care te-ai inscris. Absenteismul de la precedentele alegeri ARAI a permis crearea unor echipe improvizate, la care competenta nu era nici pe departe criteriul de baza. Va invit sa dovediti ca va pasa!

Share and Enjoy:
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google


Cauta
Ultimele Comentarii
Felicitari imopedia. O reusita frumoasa!
Stefania, am o intrebare legata de optimizarea in cautarile pe motoare de cautare, a unei oferte promovata prin social media. Mai precis, sunt agent, ...
Tineretul prefera locatia zgomot si buricul targului NOI ceilalti casa cu curte iar unii liniste si intimitate...chestie de gustibus...dar 30 de minut...
Daca s-ar face sistemul automat de amendare , poate ca s-ar schimba atitudinea.Asa cum au bagat pe autostrazi: camera video, te-a filmat, se verifica...
La apartamentul cumpărat pe un credit de 20-30 de ani există oricând riscul să îți pierzi locul de muncă, să scape cursul de sub control și să ajungă ...
Blog IMOPEDIA
Imopedia RUN
20 Septembrie 2012
Asigurarea obligatorie a locuințelor s-a transformat într-un concept atât de superfluu încât parcă orice discuție trece pe lângă urechile celor care ar trebui să fie dire
Bloguri AFILIATE IMOPEDIA
Gabriel Alexandru
15 Ianuarie 2014
Preturile de tranzactionare ale locuintelor sunt rezultatul negocierilor incheiate intre cumparatori si vanzatori. De aceea, preturile cresc atunci cand cererea de locuinte creste
Dragos Dragoteanu
14 Februarie 2017
Orice rau are si o parte buna. Uneori, chiar mai mare decat raul de la inceput. Asa s-a scris o pagina frumoasa in istoria tarii noastre. Inainte de a-ti fi bine, trebuie sa tre
Adrian Crivii
01 Ianuarie 1970
Tag-uri
RSS Feed
Subscribe in NewsGator Online Add to netvibes Subscribe in Bloglines Add to Google Reader or Homepage Powered by FeedBurner

Primul ghid imobiliar autentic! Sfaturi pentru realizarea unei tranzactii imobiliare, termeni imobiliari, financiari, precum si descrieri detaliate ale zonelor,doar la ghid.imopedia.ro

Adrian Crivii
Blog RUN
Gabriel Alexandru
Daniel Dobre
Dragos Dragoteanu

Cele mai noi si importante stiri din segmentul imobiliar iti sunt redate intr-un format inedit, menite a te tine la curent cu tot ceea ce inseamna noutati si ultimele tendinte in domeniul imobiliar, doar la media.imopedia.ro

Comunicate de presă
Evenimente imobiliare
Ştiri imobiliare
Arhiva video
Prima casa 3
Prima Casa 2011