Social media în imobiliare, cu Ștefania Trandafir

Stefania Trandafir @ 20 September 2011

Dacă nu ai Facebook și/sau Twitter, nu exiști. Este replica standard a ultimilor ani.

Dacă nu ai blog, probabil că exiști, dar nu ești deloc priceput la comunicare. În niciun caz la comunicarea modernă, care îți poate aduce bani, te poate face vizibil în toată lumea, te poate ajuta să te promovezi agresiv cu resurse minime.

Social Media este un concept de bază pentru dezvoltarea afacerilor moderne. Este arma supremă a momentului. Despre cât de important este acest tip de comunicare, vorbește astăzi invitatul nostru pe blogul IMOPEDIA, Ștefania Trandafir, un nume asociat cu conceptul de social media în domeniul imobiliar.

Social media in Imobiliare -partea 1

Revolutia internetului a adus litteralmente cantitati nelimitate de cunoastere la indemana consumatorilor din imobiliare.

Cumparatorii si vanzatorii folosesc internetul pentru a cauta liste cu imobile, pentru a viziona filme cu proprietati care indeplinesc cerintele lor, pentru a vedea cat mai multe fotografii de proprietati, ei vad pozitionarea pe harta a unui imobil, si mai nou, imprejurimile locului respectiv.

Procentul de 90% de consumatori din imobiliare Conform statisticilor Realtor se refera strict la aceia care folosesc internetul, care intra pe principalele motoare de cautare si tasteaza:”apartament Pantelimon 2 camere” sau “vila Corbeanca cu piscina” sau “birouri 50 mp chirie lunara”.

Din acest motiv social media a crescut rapid in popularitate, agentii imobiliari utilizeaza aceste retele de socializare pentru a construi relatii, pentru a-si construi un brand personal puternic si foarte important, pentru a furniza informatii in marea lor comunitate din online.

Social media lucreaza pe baza unui principiu simplu:conecteaza oamenii.

Asta inseamna ca cel mai important lucru este sa interactionezi in retelele sociale in mod pozitiv.

In esenta trebuie facuta o diferenta de cum se face promovarea de sine.

Realizati acest lucru intr-un mod indirect si foarte subtil, audienta trebuie sa inteleaga din legatura care se creaza intre voi, ca  sunteti specialist imobiliar pe o anumita zona, pe un anumit tip de proprietate si ca oricand la voi va gasi un sfat, oricand va va recomanda la un prieten care are de rezolvat o problema imobiliara.

Ca sa fiu mai tehnica, incercati sa folositi Regula lui Pareto 80-20, adica din cinci subiecte pe care le aduceti spre socializare, doar unul sa se refere la activitatea voastra si asta sa o faceti intr-un mod foarte subtil.

Exemplu:”Azi am avut o intalnire cu doi tineri care cautau apartament pentru Prima Casa. Doamna era destul de sceptica la inceput, dar la sfarsitul intalnirii a ales doua imobile pe care le vedem maine”.

Sau incercati sa puneti intrebari:”Daca ati cumpara o vila la Corbeanca langa lac ati mai considera piscina un element important? ” Trebuie sa fiti inventivi, sa fiti voi insiva si sa intrati in mintea clientului de imobiliare. Simtiti impreuna cu el ca va pasa si furnizati informatii utile din zona in care lucrati.

Prin intermediul social media agentii imobiliari pot descoperi persoane care au anumite cerinte imobiliare, oferiti-va sa gasiti informatii, veniti cu feedback la intrebarile lor.

Veti primi recomandari de tip “din gura in gura-GIG” care sunt foarte pretioase.

Prin metoda GIG pot auzi si citi sute de persoane despre afacerea voastra si despre voi, ceea ce va conduce in timp la noi clienti si la noi tranzactii incheiate.

Conductele din social media

Social media actuala este formata din mai multe “conducte” de socializare:Facebook, Twitter, LinkedIn, Blog, Youtube, Flickr, Google+, etc.

Unele din aceste conducte pot sa dispara in timp, dar social media va ramane. Aceste conducte, in momentul in care incepeti sa le construiti si sa le interconectati intre ele, practic incep sa lucreze pentru brandul vostru personal.

Multi ma intreaba:”Si cand incep sa fac bani?”.

Asta depinde doar de voi, de maiestria cu care va angajati in socializare, de timpul pe care v-il alocati, de modul cum va organizati.

Sunt multi agenti imobiliari care nu stiu de unde sa inceapa

In primul rand faceti-va un plan pe o luna cu ajutorul  Google Calendar.

In functie de cat de tehnici sunteti va puteti organiza sa va faceti cate un cont de social media pe zi, sau puteti sa le faceti intr-o zi pe toate.

Incepeti prin a va face o adresa pe gmail.com dedicata pentru : Google+, Facebook, Linkedin, Twitter, Youtube, Blogger sau Wordpress.

Pentru Flickr aveti nevoie de o adresa pe yahoo.com.

FACEBOOK

Incepeti sa faceti mai intai un cont de profil de Facebook, iar la cateva zile distanta, faceti un cont pentru pagina de business Facebook.

Care este diferanta intre o pagina de profil si o pagina de business (Fan Page) ?

In contul de profil aveti PRIETENI!

In pagina de business aveti FANI!

Pagina-Contul de profil este dedicata persoanelor si poti avea maxim 5000 de prieteni,  pagina de tip Fan Page se poate realiza pentru o personalitate, pentru o firma, pentru un brand personal sau pentru animalul de companie si poate avea sute de mii de fani.

Este o incalcare grava a termenilor legali Facebook sa-ti faci un cont-pagina de profil pentru firma, pentru un partid politic sau pentru un animal de companie.

Facebook poate sterge definitiv, fara avertisment aceste pagini.

Daca aveti astfel de conturi, transformatile rapid in pagina de AICI.

Toate conturile pe care vi le creati, incercati sa le conturati in asa fel incat sa raspunda pozitiv la intrebarile unui potential client:

1)    Pot sa am incredere in tine?

2)    Esti autentic ?

3)    Faci ceea ce spui ca faci ?

4)    Ce spun altii despre tine ?

Facebook este una dintre retele sociale cele mai raspandite de pe glob, in momentul de fata sunt 740 milioane de utilizatori, in Romania numarului de utilizatori la aceasta data a ajuns la 3.594.540 si suntem pe locul 39 in clasamentul mondial.

In momentul in care va completati profilul, aveti grija la anumite detalii.

Precizari: este foarte importanta fotografia pe care o alegeti, sa fie una in care vi se vad ochii, nu puneti poza copilului vostru.

Facebook  permite poza la dimensiunea de 180×540, puteti comanda o fotografie profesionala. Completati cat mai multe date la profil, puneti numarul de telefon, adresa de website impreuna cu adresele celorlalte retele sociale pe care le aveti.

Crearea paginii de Facebook

Pagina de Facebook o setati de la prima casuta (Local Business or Place), este singurul loc unde aveti campul Imobiliare. Mare atentie ce nume dati acestei pagini de Facebook ca sa poata fi gasita usor de motoarele de cautare (un pic de SEO nu strica).

Va recomand sa se numeasca “Imobiliare NumeAgentie Bucuresti” unde am tintit spre 3 cuvinte (taguri) cheie : imobiliare, numele agentiei (ex.Viamond), zona de care ma ocup Bucuresti care putea fi si Berceni sau Sectorul 1.

Daca sunteti persoana fizica autorizata puteti sa o numiti “Imobiliare Prenume Nume Bucuresti”. Daca sunteti agent imobiliar angajat intr-o agentie va recomand sa aveti grija si de brandul vostru personal, in acest sens numele paginii poate fi “Imobilaire NumeAgentie cu Prenume Nume Dorobanti” .

Pagina de Facebook pentru companie

Pagina de Facebook pentru Business este mai importanta de cat cea de profil, aici puteti sa aveti un numar de zeci, sute de mii  de fani, la profil numarul maxim de prieteni este de 5000.

In plus la pagina pentru Business puteti adauga tot felul de aplicatii prin care sa cresteti valorea paginii respective.

Pagina voastra se poate deschide printr-un “Landing Page”, o pagina in care sa aveti cateva date despre voi, poate sa fie si un video de prezentare si poate sa fie locul unde colectati datele, adresele de email ale clientilor tinta, printr-o unealta de email marketing.

Eu lucrez cu aweber, ca in exemplul de AICI.

Cum socializez pe Facebook

Pentru echilibru, va recomand sa aveti 2-3 interventii zilnice pe peretele vostru si al paginii voastre. Comentati din belsug la rubrica News Feed (apare atunci cand apasati in coltul din dreapta sus pe Home) noutatile pe care le-au postat prietenii vostri, dati “Like”, dati“share” la acelea care va plac.

Nu faceti SPAM pe Facebook.

Ce inseamna asta? Nu mergeti sa puneti linkuri pe peretele prietenilor vostri cu proprietati care le aveti la vanzare sau cu linkuri care vi se par voua importante.  Este o invadare a spatiului sau personal, este ca si cand te duci la el acasa fara sa fi invitat.

Cand puteti posta pe peretele prietenilor?

Imediat ce v-a fost acceptata o cerere de prietenie, atunci puteti scrie ceva de genul.”Prenume Nume, va multumesc pentru ca mi-ati acceptat cererea de prietenie. Imi face placere ca ne cunoastem in acest spatiu virtual”. Pregatiti-va din timp astfel de scripturi, nu scrieti la toata lumea la fel, evitati formularea scurta “Multumesc pentru accept” este prea invechita si seaca.

Asa cum am mai spus incercati sa fiti voi insiva, puneti-va personalitatea in valoare.

Daca este ziua unui prieten puteti sa mergeti sa-i adresati in scris un La multi ani direct la el pe perete.

Daca aveti o relatie speciala cu un prieten si conveniti impreuna ca puteti sa faceti interventii mai dese direct pe peretele lui, atunci este OK!

A nu se confunda interventii pe perete cu interventiile la comentariile de pe perete, care sunt indicate sa fie cat mai multe si de calitate .

In momentul in care mergeti si comentati ceva la ce a postat un prieten pe peretele lui, ganditi in felul urmator:interventia mea va fi citita de prietenii prietenului meu, sansele de largire a cercului meu de prieteni cresc.

Sunt din ce in ce mai vizibil.

Sfat: nu comentati pe peretele vostru sau al prietenilor la evenimentele politice, nu va plangeti de mila, nu va vaitati ca nu aveti ce face sau ca nu aveti clienti, nu criticati clientii vostri sau ai altora, nu criticati alti colegi din industrie, nu insistati sa invitati la jocurile din facebook pe aceia care nu au in profilul lor astfel de peocupari.

Fiti o persoana diplomata, cu simtul umorului, gata sa ajute pe cineva intr-o problema in care sunteti calificat .

Ravnitul Like!

Va place sa vina prietenii si sa dea like la informatiile, glumele, diverse maxime si aforisme, fotografii, video pe care le puneti pe perete? Faceti voi primul pas catre ei! Dati voi Like la postarile lor!

Imi povestea cineva ca pusese numai lucruri de calitate pe peretele lui, dar nu venise de doua saptamani niciun prieten sa-i dea macar un Like!

Am intrebat:”Tu de cate ori ai fost sa comentezi, sa dai Like sa dai share la prienii tai ?”

“Niciodata!” a fost raspunsul.

In aceasta situatie tu ai ramas un anonim pentru ei, tot ce pui tu la tine pe perete nu va aparea in sectiunea de News Feed a prietenilor tai, pentru ca nu ati interactionat niciodata, nu va urmariti unul pe celalalt.

Facebook are niste setari speciale facute de programatorii sai, o chestie foarte inteligenta:cand intri pe contul de facebook iti arata ce au “mai facut” doar prietenii pe care ii urmaresti in mod constant.

Deci, ai grija sa te urmareasca efectiv cat mai multe persoane, sa interactionezi cu cat mai multi.

Daca timpul nu iti permite sa faci asa ceva apeleaza la un specialist de social media, care iti va adminstra toate conturile tale de social media si iti va da un raport saptamanal. Cat te costa un astfel de specialist? Incapand de la cateva sute de euro lunar si ajungand la mii de euro. Totul este functie de numarul de retele sociale,  volumul de munca si de target.

In prima faza iti recomand sa faci acest lucru singur, pentru a sti ce sa ceri unui specialist social media.

Mesaje/Chat pe Facebook

Daca v-ati setat sa fiti online pe Facebook, atunci in coltul din dreapta jos butonul chat este pe  verde. Aici puteti vedea prietenii care sunt online si puteti comunica in scris cu ei, este o conversatie doar intre voi doi, care va fi salvata automat in casuta cu mesaje.

Daca nu aveti setat chat online, atunci functionati doar pe mesaje din coltul din dreapta sus (dupa ce in prealabil ati setat numele prietenului caruia doriti sa-i trimiteti un mesaj). Tot de aici puteti trimite mesaje prietenilor care nu sunt online, cand voi sunteti online.

Crearea de evenimente pe Facebook

Agentul imobiliar in piata actuala lucreaza cu multe exclusivitati si organizeaza Open House.

Nu trece peste un astfel de eveniment fara sa nu-l anunti in Facebook si Linkedin la rubrica de evenimente.

Pentru Facebook de AICI poti seta datele de identificare pentru un eveniment. Poate fi si un eveniment online, cum ar fi:

-        lansezi un nou site sau blog

-        ai o exclusivitate si vrei sa oferi proprietatea spre colaborare agentilor din piata

-        organizezi seminarii de pregatire online gen webinar.

-        organizezi un concurs, etc.

Crearea de grupuri pe Facebook

Grupurile pe Facebook reprezinta o comunitate clara de discutii pe o anumita tema.

Ele pot fi :

1.)    secrete (doar membrii pot vedea grupul respectiv si sa faca postari- este metoda pentru o agentie imobiliara de a crea un forum intern pentru agenti, conducere, secretara, etc)

2.)    inchise (oricine poate vedea grupul ca exista, doar membrii pot vedea postarile)

3.)    deschise (oricine poate vedea grupul si ce posteaza membrii, dar nu pot posta decat daca sunt admisi in grup).

Puteti sa creati un grup de AICI.

In incheiere vreau sa va recomand FELLOWUP va ajuta sa adunati in acelasi loc contactele din Google, Facebook si Linkedin, este o unealta foarte pretioasa.

Mai multe date despre Facebook gasiti aici: http://websitefacebook.info si mai multe date despre toate retelele de social media gasiti in noul meu site, aici http://socialmediaromania.com

Stefania Trandafir – Social Media Manager RE/MAX Romania

…va urma

Share and Enjoy:
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google

Taguri: , , , , ,

Un Raspuns pentru “ Social media în imobiliare, cu Ștefania Trandafir”

  1.  1 Daniel Dobre
    30 September 2011 :: 1:28 pm
      1 (0/1) NU sunt de acord Sunt de acord

    Stefania, am o intrebare legata de optimizarea in cautarile pe motoare de cautare, a unei oferte promovata prin social media. Mai precis, sunt agent, promovez o proprietate, iar daca ea se regaseste promovata si pe retelele sociale, ajuta acest lucru la optimizarea pentru motoarele de cautare ? Va gasi mai usor un client oferta promovata de mine atunci cand va cauta pe Google acest tip de proprietate ?

Lasa un comentariu

Cauta
Ultimele Comentarii
Felicitari imopedia. O reusita frumoasa!
Stefania, am o intrebare legata de optimizarea in cautarile pe motoare de cautare, a unei oferte promovata prin social media. Mai precis, sunt agent, ...
Tineretul prefera locatia zgomot si buricul targului NOI ceilalti casa cu curte iar unii liniste si intimitate...chestie de gustibus...dar 30 de minut...
Daca s-ar face sistemul automat de amendare , poate ca s-ar schimba atitudinea.Asa cum au bagat pe autostrazi: camera video, te-a filmat, se verifica...
La apartamentul cumpărat pe un credit de 20-30 de ani există oricând riscul să îți pierzi locul de muncă, să scape cursul de sub control și să ajungă ...
Blog IMOPEDIA
Imopedia RUN
20 Septembrie 2012
Asigurarea obligatorie a locuințelor s-a transformat într-un concept atât de superfluu încât parcă orice discuție trece pe lângă urechile celor care ar trebui să fie dire
Bloguri AFILIATE IMOPEDIA
Gabriel Alexandru
15 Ianuarie 2014
Preturile de tranzactionare ale locuintelor sunt rezultatul negocierilor incheiate intre cumparatori si vanzatori. De aceea, preturile cresc atunci cand cererea de locuinte creste
Dragos Dragoteanu
14 Februarie 2017
Orice rau are si o parte buna. Uneori, chiar mai mare decat raul de la inceput. Asa s-a scris o pagina frumoasa in istoria tarii noastre. Inainte de a-ti fi bine, trebuie sa tre
Adrian Crivii
01 Ianuarie 1970
Tag-uri
RSS Feed
Subscribe in NewsGator Online Add to netvibes Subscribe in Bloglines Add to Google Reader or Homepage Powered by FeedBurner

Primul ghid imobiliar autentic! Sfaturi pentru realizarea unei tranzactii imobiliare, termeni imobiliari, financiari, precum si descrieri detaliate ale zonelor,doar la ghid.imopedia.ro

Adrian Crivii
Blog RUN
Gabriel Alexandru
Daniel Dobre
Dragos Dragoteanu

Cele mai noi si importante stiri din segmentul imobiliar iti sunt redate intr-un format inedit, menite a te tine la curent cu tot ceea ce inseamna noutati si ultimele tendinte in domeniul imobiliar, doar la media.imopedia.ro

Comunicate de presă
Evenimente imobiliare
Ştiri imobiliare
Arhiva video
Prima casa 3
Prima Casa 2011